Connect with us

STORY

Γκάφα ή συνομωσία;

Published

on

Μετά τη χαρά της απρόσμενης επιτυχίας του Αυστραλού Ντανιέλ Ρικιάρντο, που κατετάγη 2ος στο εναρκτήριο Γκραν Πρι της Μελβούρνης με το μονοθέσιο της Ρεντ Μπουλ, ήρθε το φιάσκο της ακύρωσής του λόγω παραβίασης του κανονισμού αναφορικά με τη ροή των καυσίμων. Τελικά ήταν μία αθώα παράβλεψη ή μία προσχεδιασμένη απόπειρα εξαπάτησης διοργανωτών και αντιπάλων;

του Νίκου Κούδα
[email protected]
follow me @nkoudas

Σύμφωνα με τους «δρακόντειους» φετινούς κανονισμούς (άρθρο 3.2), η μέγιστη επιτρεπόμενη ροή καυσίμου είναι 100kg ανά ώρα, όριο που το μονοθέσιο του 24χρονου Αυστραλού «παραβίασε συστηματικά», σύμφωνα με τους αγωνοδίκες της διοργανώτριας αρχής. Το ερώτημα που αναπόφευκτα ήρθε στο μυαλό όλων -ειδικών και μη- είναι το αυτονόητο: Πώς μπόρεσε η πρωταθλήτρια και πιο επιτυχημένη ομάδα της φόρμουλα ένα, με ένα επιτελείο κορυφαίων μηχανικών, να υποπέσει σε ένα τόσο βασικό και παιδαριώδες σφάλμα;
Η απάντηση είναι απλή: καθαρός πανικός. Η φετινή χρονιά της F1 ξεκίνησε καταστροφικά για την περσινή πρωταθλήτρια, καθώς το πράγμα είχε αρχίσει… να φωνάζει ήδη από τις δοκιμαστικές κούρσες του περασμένου μήνα. Το ολοκαίνουριο μοντέλο “RB10” υστερούσε φανερά σε σχέση με εκείνα των βασικών ανταγωνιστριών του τίτλου, αντιμετωπίζοντας τεράστια τεχνικά προβλήματα. Στις λίγες μέρες που είχαν απομείνει για τις όποιες βελτιώσεις πριν από το ντεμπούτο της περασμένης Κυριακής, οι άνθρωποι της ομάδας έδειξαν να πετυχαίνουν ένα μικρό θαύμα, αφού κατάφεραν να ανεβάσουν τον δεύτερο οδηγό της ομάδας στο βάθρο, παρά την εγκατάλειψη του Σεμπάστιαν Φέτελ μόλις στον 5ο γύρο, λόγω βλάβης στον κινητήρα. Οι δηλώσεις του Ρικιάρντο μετά τον τερματισμό του, ήταν ενδεικτικές της… δυσπιστίας του: «Δύο ή τρεις εβδομάδες πριν, θα στοιχημάτιζα ό,τι έχω και δεν έχω ότι δε θα στεκόμασταν σήμερα εδώ πάνω. Όλα τα εύσημα πηγαίνουν στην ομάδα για μία απίστευτη ανατροπή. Δεν καταλαβαίνω πώς το κατάφεραν, αλλά το κατάφεραν, οπότε σας ευχαριστώ παιδιά!».
Η απάντηση δεν άργησε να δοθεί. Φαίνεται ότι πάνω στην απόγνωσή τους να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι των «κόκκινων ταύρων» αποφάσισαν να παίξουν στο όριο, ελπίζοντας ότι το τέχνασμά τους θα περνούσε απαρατήρητο, ώστε να το επιστρατεύσουν και σε μελλοντικές κούρσες. Μάταια όμως, καθώς οι φετινοί κανονισμοί σε όλα τα επίπεδα είναι τόσο αυστηροί, που δεν αφήνουν περιθώριο για πονηρά τερτίπια εκ μέρους των ομάδων. Άραγε ο νεαρός Αυστραλός χρησιμοποιήθηκε ως «Ιφιγένεια» που θυσιάστηκε για το καλό της ομάδας ή έκανε και ο Φέτελ χρήση του άδικου πλεονεκτήματος, για να διατηρήσει το εντυπωσιακό σερί των 9 συνεχόμενων νικών του από πέρσι; Είναι κάτι που δε θα μάθουμε ποτέ, αφού η πρόωρη εγκατάλειψη του Γερμανού ενδεχομένως να γλίτωσε τον ίδιο και την ομάδα του από άλλη μία ντροπιαστική ακύρωση.
Η Ρεντ Μπουλ άσκησε φυσικά έφεση κατά της ακύρωσης του οδηγού της, γνωρίζοντας όμως εκ προοιμίου ότι είναι μία χαμένη μάχη. Πλέον το αμείλικτο ερώτημα για τους περσινούς πρωταθλητές είναι αν θα καταφέρουν να βρουν τις λύσεις στο υπόλοιπο της σεζόν. Όσο για τον μεγάλο άτυχο της όλης υπόθεσης Ρικιάρντο, δεν απομένει παρά να δείξει αν διαθέτει το «μέταλλο» για να επαναλάβει μία ανάλογη επιτυχία – χωρίς τρικ αυτήν τη φορά…

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/