Connect with us

ΒΟΛΕΪ

Η μάχη της φανέλας έδειξε Asics

Published

on

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, στο περιθώριο των τελικών του World Tour που είχαν διεξαχθεί στο Φορτ Λόντερντέιλ των ΗΠΑ, ο πρόεδρος της FIVB Άρι Γκράσα είχε παρουσιάσει το φιλόδοξο σχέδιο των εννέα (9) μεγάλων στόχων προκειμένου να μετατραπεί το βόλεϊ (και το μπιτς βόλεϊ) ως το πρώτο οικογενειακό σπορτ παγκοσμίως.

του Δημήτρη Τυχάλα
[email protected]

Ένας από τους στόχους, καθώς χωρίς λεφτά δεν πας πουθενά, ήταν και η αύξηση των χορηγικών εσόδων της διεθνούς ομοσπονδίας βόλεϊ με απώτερο σκοπό να έχει ένα σταθερό εισόδημα 10 εκατομμυρίων δολαρίων (9 εκ. ευρώ το χρόνο) από σπόνσορες.
Με την Redbull να μπαίνει από την επόμενη χρονιά στο μπιτς βόλεϊ (World Tour), η FIVB ανακοίνωσε χθες μια νέα μεγάλη συμφωνία η οποία ίσως έχει κι άλλες προεκτάσεις.
Η διεθνής ομοσπονδία βόλεϊ υπέγραψε πενταετές συμβόλαιο συνεργασίας με την Asics, την γιαπωνέζικη εταιρία αθλητικού υλικού η οποία από την 1η Ιανουαρίου 2016 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ρουχισμού των αθλητών μπιτς βόλεϊ, των διαιτητών (άμμου και σάλας), του προσωπικού των γηπέδων καθώς και των επισήμων (κομισάριοι αγώνων, κ.α.).
Αυτή η συνεργασία, πέραν των δεδομένων ωφελειών που θα έχει για την FIVB, βάζει κι ένα τέλος στην διαφορετικότητα που υπήρχε (ως προς τους προμηθευτές) μεταξύ σάλας και άμμου, με το μπιτς βόλεϊ μετά το 2007 να έχει στραφεί σε εταιρίες άγνωστες στο ευρύ κοινό.
Μέχρι το 2006 τους διαιτητές της άμμου έντυνε η NIKE, αλλά από το 2007 έως το 2012 η ευθύνη πέρασε στην ιαπωνική εταιρία DECENTE, η οποία όμως είναι γνωστή ως μία από τις κορυφαίες εταιρίες που ασχολούνται με το σκι!
Τα τελευταία χρόνια ο ρουχισμός είχε ανατεθεί σε μια ελβετική εταιρία που είχε όμως το εργοστάσιο της στην Πορτογαλία και προφανώς με το που έληξε η συμφωνία ο Γκράσα, άλλαξε το τοπίο.
Κι αν στο μπιτς βόλεϊ η συμφωνία δεν προκάλεσε έκπληξη, δεν ισχύει το ίδιο και για την σάλα, όπου μέχρι πρότινος τον ρουχισμό των διαιτητών είχε η MIKASA.
Η τελευταία είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στον τομέα της μπάλας (πρόσφατα υπέγραψε νέες συμφωνίες με FIVB και CEV), ωστόσο η επέλαση της ASICS προφανώς και έχει να κάνει με το ότι εδώ και λίγους μήνες αποτελεί χρυσό χορηγό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 (Τόκιο), αλλά παράλληλα τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει τρομερή διείσδυση στην αγορά της Αμερικής (είναι ο χορηγός της Κέρι Γουόλς).
Κι όπως έχει ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ο Γκράσα ο πιο μεγάλος του στόχος είναι να βάλει το βόλεϊ και το μπιτς βόλεϊ σ’ αυτήν την τεράστια αγορά προσδοκώντας (εξίσου) τεράστια κέρδη.
Γιατί όπως γράψαμε και στην αρχή, καλά τα σχέδια και οι μεγαλεπήβολοι στόχοι, αλλά χωρίς τα λεφτά δεν πας πουθενά.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/