Connect with us

STORY

Ο πρώτος έλεγχος

Published

on

Μετά τη νίκη-έκπληξη του Ντανιέλε Ρικιάρντο στο Γκραν Πρι του Καναδά, την πρώτη για κάποιον πιλότο πέραν του αχτύπητου διδύμου της Μερσεντές , τα πρώτα συμπεράσματα για τη φετινή σεζόν της Φόρμουλα 1 είναι αρκετά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για τη συνέχεια…

του Νίκου Κούδα
[email protected]
follow me @nkoudas

Το καναδέζικο σιρκουί του Μόντρεαλ, έβδομο της χρονιάς, έσπασε επιτέλους το προβλέψιμο δίπολο Λούις Χάμιλτον-Νίκο Ρόσμπεργκ, δίνοντας προσωρινά νέο ενδιαφέρον στην κούρσα ανάδειξης του παγκόσμιου πρωταθλητή. Τι μας αποκαλύπτει όμως ο πρώτος «έλεγχος» της φετινής χρονιάς και τι καινούριο έχουμε δει ως τώρα στη Φορμουλα 1;

Την παρθενική νίκη του Ρικιάρντο
Για τον νεαρό Αυστραλό πιλότο της Ρεντ Μπουλ, η νίκη στον Καναδά ήταν… στην αναμονή, καθώς όπως είχε δείξει στο πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν στη Μελβούρνη -όπου είχε τερματίσει δεύτερος, αλλά τελικά ακυρώθηκε- ίσως εξελιχθεί στο “next best thing” του αγωνίσματος. Ο 24χρονος από το Περθ έγινε με τη νίκη του αυτή ο 105ος πιλότος που κερδίζει κούρσα της Φόρμουλα 1 και μόλις ο τέταρτος από τη μακρινή ήπειρο της Ωκεανίας που το κατορθώνει, μετά τους Τζακ Μπράμπαμ, Άλαν Τζόουνς και Μαρκ Γουέμπερ. Όχι κι άσχημα για κάποιον που φέτος πραγματοποιεί την τέταρτη σεζόν του στη μεγάλη κατηγορία (αντικαθιστώντας τον βετεράνο Γουέμπερ) και μάλιστα ως δεύτερος πιλότος, δίπλα στον εν ενεργεία παγκόσμιο πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ…

Την κόντρα Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ
Κάθε σεζόν της Φόρμουλα 1 που σέβεται τον εαυτό της, διαθέτει παραδοσιακά μία θρυλική αντιπαλότητα, συνήθως ανάμεσα στους ομόσταυλους μίας ομάδας. Τα παραδείγματα πολλά και χαρακτηριστικά: Νίκι Λάουντα-Τζέιμς Χαντ, Άιρτον Σένα-Αλέν Προστ, Σεμπάστιαν Φέτελ-Μαρκ Γουέμπερ κ.α. Έτσι, το φετινό «ξεκατίνιασμα» των «ασημένιων βελών» της Μερσέντες ήταν μάλλον αναμενόμενο, από τη στιγμή που η κυριαρχία του γερμανικού μονοθεσίου έναντι του ανταγωνισμού έχει μετατρέψει το πρωτάθλημα σε… οικογενειακή υπόθεση, ανάμεσα στον Βρετανό και τον Γερμανό. Τα έξι συνεχόμενα «1-2» τους στα έξι πρώτα σιρκουί της χρονιάς είχε καταστήσει το πρωτάθλημα εν πολλοίς βαρετό, δίνοντας ωστόσο αρκετή τροφή στα ΜΜΕ, χάρη στα συχνά επεισόδια της «εκρηκτικής» τους σχέσης.

Την έκπληξη Κέβιν Μάγκνουσεν
Ο Δανός πιλότος της ΜακΛάρεν Μερσέντες αποτελεί μαζί με τον Ρικιάρντο το φρέσκο αεράκι της ανανέωσης που πνέει φέτος στη Φόρμουλα 1. Αν και ηλικίας μόλις 21 ετών, ο ρούκι από την πόλη Ροσκίλντε δίνει την εντύπωση «ψημένου» βετεράνου, έχοντας καταφέρει να αναρριχηθεί με εντυπωσιακό τρόπο στην 9η θέση της κατάταξης των οδηγών (23 βαθμοί), ανεβαίνοντας μάλιστα στο βάθρο των νικητών στην παρθενική του κιόλας εμφάνιση, ως 2ος στο Γκραν Πρι της Μελβούρνης (ο πρώτος ρούκι που το κατάφερε, μετά τον Ζακ Βιλνέβ το 1996). Βέβαια έχοντας για πατέρα του τον παλιό πιλότο του ΛεΜαν και της Φόρμουλα 1, Γιαν Μάγκνουσεν, δεν θα μπορούσε να πέσει και πολύ μακριά από τη μηλιά…

Την ανικανότητα της Φεράρι
Όπως λέει και η παροιμία, η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται. Για τη θρυλική Σκουντερία η φετινή σεζόν εξελίσσεται σε ναυάγιο, κάτι που δεν φαίνεται ότι μπορεί να διασώσει ούτε η πρόσφατη αντικατάσταση του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας, Στέφανο Ντομενικάλι από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της “Ferrari North America”, Μάρκο Ματιάτσι. Μάλιστα το πιο ανησυχητικό για την ιταλική ομάδα είναι ότι διαθέτει στις τάξεις της δύο από τους καλύτερους οδηγούς της αγοράς, τον Ισπανό πρώην πρωταθλήτη Φερνάντο Αλόνσο και τον ικανότατο Φινλανδό Κίμι Ραϊκόνεν. Γεγονός που αποδεικνύει ακόμη περισσότερο την κατασκευαστική και μηχανική γύμνια της Φεράρι, που ακολούθησε από τη φυγή του Ζαν Τοντ το 2009 και μέχρι σήμερα…

Την πτώση της Ρεντ Μπουλ
Καλά που υπάρχει και ο Ντανιέλε Ρικιάρντο. Αν κάποιος έλεγε πριν την έναρξη της χρονιάς ότι η πρωταθλήτρια του 2013 θα παρουσίαζε τέτοια μέτρια εικόνα, μάλλον θα τον περνούσαν για εμπαθή ή τρελό. Κι όμως, οι δραματικές τεχνικές αλλαγές που επιβλήθηκαν από τη διοργανώτρια αρχή προς όφελος της βελτίωσης του ανταγωνισμού (και για να σπάσει η μονότονη κυριαρχία του Σεμπάστιαν Φέτελ) έπληξαν τα μπλε μονοθέσια με τους ταύρους όσο κανένα άλλο, εκνευρίζοντας σε βαθμό… κακουργήματος τον Γερμανό πιλότο. Ωστόσο οι μικροβελτιώσεις που έγιναν στο μονοθέσιο πριν από έναν μήνα δείχνουν να φέρνουν αποτέλεσμα, με τους Ρικιάρντο και Φέτελ να πετυχαίνουν το «1-3» στον Καναδά, μπαίνοντας για πρώτη φορά σφήνα στην πρωτοκαθεδρία της Μερσέντες. Μπορεί άραγε να είναι αυτό η αρχή μίας επικής αντεπίθεσης;

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/