Connect with us

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ-ΓΓΑ

Πήρε μπρος η διαβούλευση

Published

on

Το πρωί της 17ης Αυγούστου, το ρεπορτάζ του Sportsfeed ανέφερε πως οι προπονητές είναι αυτοί που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη διαβούλευση του προσχέδιου νόμου Αυγενάκη. Από εκείνη τη μέρα και μετά ακολούθησε η… έκρηξη.

Τα 22 σχόλια που υπήρχαν για τις αρχαιρεσίες των φορέων, έφτασαν σήμερα τα 117 με τις ομοσπονδίες γυμναστικής (ΕΓΟ – Βασιλειάδης) και ιππασίας (ΕΟΙ – Κούβελος) να έχουν καταθέσει και επίσημα προτάσεις. Βέβαια διαβάζοντας όλα τα σχόλια εύκολα κάποιος παρατηρεί ότι υπάρχουν κάποια όπως αυτό με τη μυστική ψηφοφορία για την ανάδειξη του προέδρου της ομοσπονδίας, το οποίο έχει ανέβει από αρκετούς διαφορετικούς με την ίδια… σύνταξη.
Οι προπονητές παραμένουν ενεργοί στο σχολιασμό του άρθρου 31 που αφορά στο επάγγελμα τους με τα σχόλια να φτάνουν τα 91 και ομοσπονδιακούς προπονητές να καταθέτουν τις απόψεις τους.
Θυμίζουμε ότι η διαδικασία ολοκληρώνεται στις 23 Αυγούστου.

Οι προτάσεις των ομοσπονδιών στη διαβούλευση

  • 20 Αυγούστου 2020, 02:43 |  Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας

    Άρθρο 1 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου – Αρχαιρεσίες – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 2725/1999 (Α΄121)
    Στο άρθρα 1 παράγραφος 5 και 6 που αφορούν την εκλογική διαδικασία σε σωματεία και ομοσπονδίες, προτείνουμε ο πρόεδρος να εκλέγεται με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των εκλεγέντων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και όχι χωριστά, για να μην υπάρχουν συνεχείς Γενικές Συνελεύσεις και εκλογικές διαδικασίες σε περίπτωση παραίτησης, μομφής, θανάτου κ.λπ. ή περιπτώσεις να εκλέγεται ο πρόεδρος με λιγότερες ψήφους από τον τελευταίο εκλεγέντα ως μέλος του ΔΣ. Επίσης, να σταυροδοτούνται το σύνολο των εκλόγιμων μελών για το Διοικητικό Συμβούλιο και όχι μόνο τα 2/3.

    Aρθρο 7 Τροποποίηση του άρθρου 24 του νόμου 2725/99
    Σχετικά με την παρ. 3 του άρθρου και την υποχρέωση ελέγχου και επικύρωσης του καταλόγου των σωματείων που έχουν δικαίωμα ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις και τις αρχαιρεσίες των αθλητικών Ομοσπονδιών από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, προτείνουμε η ΓΓΑ να έχει προσβάσιμο σε κάθε ενδιαφερόμενο το Μητρώο Αθλητικών Σωματείων και το επικαιροποιημένο αρχείο των σωματείων με Ειδική Αθλητική Αναγνώριση, ώστε να υπάρχει πλήρης και έγκαιρη ενημέρωση για την εγκυρότητα και ακρίβεια του σχετικού καταλόγου.
  • 18 Αυγούστου 2020, 12:02 |  Ελληνική Γυμναστική Ομοσπονδία

    Eπί της διάταξης της παρ. 5, του άρθρου 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου:
    Παρατίθενται σε μετάφραση παράγραφοι της Recommendation/Σύστασης 28 της Agenda 2020 της ΔΟΕ στην οποία έχουν προσχωρήσει όλες οι Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές του κόσμου και κατά συνέπεια οι Κυβερνήσεις.
    «5. Η αρχή της αυτονομίας συνεπάγεται δικαιώματα (ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι, εξουσία αυτορρύθμισης και ορισμός αθλητικών και εσωτερικών κανόνων διακυβέρνησης από αθλητικούς οργανισμούς χωρίς αδικαιολόγητη εξωτερική παρέμβαση κ.λπ.) αλλά και καθήκοντα (σεβασμό του γενικού νομικού πλαισίου που εφαρμόζεται στη χώρα, των κανόνων και Καταστατικών των αντίστοιχων διεθνών αθλητικών οργανισμών, των βασικών αρχών χρηστής διακυβέρνησης για την ορθή λειτουργία του οργανισμού, την αξιοπιστία και τη φήμη του, κ.λπ.). Με αυτό το πνεύμα το Ολυμπιακό Κίνημα μιλά για «υπεύθυνη αυτονομία»
    «6. Αυτονομία των αθλητικών οργανισμών δεν σημαίνει ότι οι οργανισμοί αυτοί ενεργούν μεμονωμένα, εκτός του εθνικού πλαισίου στο οποίο λειτουργούν. Αντίθετα, ο αθλητισμός και οι αθλητικοί οργανισμοί αποτελούν πλήρως μέρος του πλαισίου της τοπικής κοινωνίας, σεβόμενοι παράλληλα τις παγκόσμιες αξίες που τους χαρακτηρίζουν. Αυτή είναι η αρχή της ενότητας στην ποικιλομορφία.»
    Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5, του άρθρου 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου:
    i)«Οι αρχαιρεσίες για τα όργανα του αθλητικού σωματείου διεξάγονται με ενιαία ψηφοδέλτια υποψηφίων προέδρων και μελών για κάθε προς συγκρότηση καταστατικό όργανο. Τα ψηφοδέλτια διαιρούνται σε δύο επιμέρους τμήματα. Στο πρώτο τμήμα, το οποίο τίθεται στο επάνω μέρος του ψηφοδελτίου, αναγράφονται, με αλφαβητική σειρά, τα ονοματεπώνυμα των υποψηφίων προέδρων. Στο δεύτερο τμήμα, αναγράφονται, επίσης, με αλφαβητική σειρά τα ονοματεπώνυμα των υποψήφιων μελών του οργάνου. Ο εκλογέας ψηφίζει τον υποψήφιο πρόεδρο και τα υποψήφια μέλη της προτίμησής του με σταυρό που σημειώνει παραπλεύρως του ονοματεπωνύμου τους.» και
    ii)«Υποψήφιος πρόεδρος που κατά την πρώτη ψηφοφορία λαμβάνει ποσοστό ψήφων τουλάχιστον είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των εγκύρων ψηφοδελτίων εκλέγεται μέλος του οργάνου, καταλαμβάνοντας τη θέση του υποψήφιου μέλους που εκλέγεται έχοντας λάβει τους λιγότερους σταυρούς προτίμησης.»
    Πρόδηλα ανακύπτει το ερώτημα της σκοπιμότητας θέσπισης των ανωτέρω διατάξεων, δεδομένου ότι οι μέχρι σήμερα ισχύουσες διατάξεις του Ν. 2725/99, ήταν σύμφωνες με τις θεμελιώδεις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας, εξασφάλιζαν το αδιάβλητο της εκλογικής διαδικασίας και την ελεύθερη έκφραση των σωματείων.
    Προκύπτει δε και θέμα συνταγματικότητας της ανωτέρω διάταξης (ii), διότι είναι σφόδρα πιθανό υποψήφιο μέλος για το Διοικητικό Συμβούλιο να λάβει περισσότερους ψήφους από τον αποτυχόντα υποψήφιο Πρόεδρο και εντούτοις να μην εκλεγεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του αθλητικού φορέα και τη θέση του να λάβει ο αποτυχών υποψήφιος πρόεδρος.
    Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε την απόσυρση της περίπτωσης ii, της παρ. 5, του άρθρου 1 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου.

    Β. Επί της διάταξης του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου.
    Η λειτουργία των Αθλητικών Σωματείων, Αθλητικών Ενώσεων και Αθλητικών Ομοσπονδιών διέπεται σύμφωνα με το άρθρο 19 του Ν. 2725/99, παρ. 1, από τις διατάξεις του άρθρου 78 και επόμενα του Α.Κ. Η ρύθμιση της παρ. 3, του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με την οποία τροποποιείται το άρθρο 14 του Ν. 2725/99 ό,τι «Είκοσι (20) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα σύγκλησης της γενικής συνέλευσης, το διοικητικό συμβούλιο της αθλητικής ένωσης καταρτίζει και υποβάλλει στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κατάλογο με τα σωματεία που έχουν δικαίωμα συμμετοχής και ψήφου στην επικείμενη γενική συνέλευση. Ο κατάλογος αυτός επικυρώνεται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με βάση το τηρούμενο στην υπηρεσία αυτήν μητρώο. Το αργότερο δύο (2) πλήρεις ημέρες πριν από τη γενική συνέλευση, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού απαντά εγγράφως περί της επικυρώσεως ή μη του καταλόγου, άλλως θεωρείται ότι ο κατάλογος έχει επικυρωθεί. Σε περίπτωση που ο κατάλογος δεν συμφωνεί με το μητρώο που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, τότε αυτός αναμορφώνεται», βρίσκεται σε αντίθεση με τις ισχύουσες διατάξεις του Α.Κ., οι οποίες ορίζουν ότι η προ-διαδικασία για τη σύγκληση της οποιασδήποτε φύσης ΓΣ (τακτικής, έκτακτης, καταστατικής, εκλογοαπολογιστικής) ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην αρμοδιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου.
    Άλλωστε τα Καταστατικά των νομικών προσώπων ορίζουν ρητά όλα τα διαδικαστικά θέματα που αφορούν στη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσής τους. Μεταξύ των άλλων προβλέπουν ότι οι προσκλήσεις για τη σύγκληση της ΓΣ καθώς επίσης και ο κατάλογος των εχόντων δικαίωμα ψήφου μελών αποστέλλονται στα μέλη τους εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, πριν από τη διεξαγωγή της Γενικής Συνέλευσης.
    Τα κριτήρια για το αν ένα μέλος δικαιούται ψήφο ή όχι είναι συγκεκριμένα. Προκειμένου περί φυσικών προσώπων, κάποια από τα βασικά κριτήρια είναι το αν το μέλος είναι ταμειακώς εντάξει και να έχει συμπληρώσει χρονικό διάστημα 1 έτους από την εγγραφή του στο μητρώο μελών του Σωματείου, παρακολουθεί ενεργά τη σωματειακή δραστηριότητα, δεν έχει καταδικαστεί για διάπραξη αδικημάτων που προβλέπονται στο άρθρο 3 του Ν.2725/99 όπως αυτός πρόσφατα τροποποιήθηκε και όποιο άλλο έχει ορισθεί από το Καταστατικό στο πλαίσιο της αρχής της καταστατικής ελευθερίας του Σωματείου.
    Προκειμένου περί Νομικών Προσώπων εκτός των ανωτέρω, τίθενται και άλλα κριτήρια-προϋποθέσεις για την απόκτηση του δικαιώματος ψήφου. Αυτές είναι ενδεικτικά ο οικείος κλάδος άθλησης του Σωματείου που είναι εγγεγραμμένος σε αθλητική ένωση ή Ομοσπονδία, πρέπει να έχει αποκτήσει νόμιμα την ειδική αθλητική αναγνώριση του άρθρου 8 του Ν.2725/99, να είναι ταμειακώς εντάξει και να έχει συμμετάσχει στο προ της διεξαγωγής της ΓΣ ημερολογιακό έτος σε επίσημες αθλητικές διοργανώσεις με 10 αθλητές προκειμένου περί ατομικού αθλήματος και με 20 αθλητές προκειμένου περί ομαδικού αθλήματος.
    Οι ανωτέρω ρυθμίσεις διασφαλίζουν στο μέγιστο βαθμό τη διαφάνεια και τη δημοσιότητα της εκλογικής διαδικασίας και γι’ αυτό από την ημερομηνία ισχύος του Ν. 2725/99 ελάχιστα Σωματεία έχουν προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια εξ αυτού του λόγου.
    Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2, του άρθρου 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου με την οποία τροποποιείται το άρθρο 14 του Ν. 2725/99, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού καταρτίζει και επικυρώνει τους εκλογικούς καταλόγους των σωματείων που έχουν δικαίωμα ψήφου στις Γενικές Συνελεύσεις των Ομοσπονδιών.
    Τούτο συνιστά υπέρμετρη και αδικαιολόγητη κρατική παρέμβαση στην εσωτερική λειτουργία και στο αυτοδιοίκητο των αθλητικών ομοσπονδιών και εξ αυτού του λόγου πρέπει να αποσυρθεί, λαμβάνοντας υπόψη του γεγονότος ότι οι ισχύουσες διατάξεις του ν. 2725/99 διασφαλίζουν πλήρως τη διαφάνεια , την δημοσιότητα και το αδιάβλητο των Γενικών Συνελεύσεων.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/