Connect with us

OLYMPICS

Προσφυγή της επιτροπής μονοπωλίου κατά της απαγόρευσης προβολής χορηγών αθλητών σε Ολυμπιακούς

Published

on

Το περίφημο κανόνα 40 της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής που απαγορεύει οποιαδήποτε εμπορική εκμετάλλευση του ονόματος και της εικόνας των αθλητών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων από εξωτερικούς χορηγούς, θέλει να διαγράψει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Μονοπωλίων της Γερμανίας, η οποία στράφηκε νομικά κατά της Γερμανικής Ολυμπιακής Επιτροπής.

του Σούλη Μέζου
[email protected]

Η κόντρα για το συγκεκριμένο άρθρο της ΔΟΕ φουντώνει κάθε φορά που πλησιάζουν κυρίως οι χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, καθώς υπάρχουν εταιρείες παγκόσμιοι κολοσσοί που έχουν επενδύσει τεράστια ποσά σε αθλητές αλλά δεν είναι μεταξύ των χορηγών της ΔΟΕ και έτσι, για όλη τη διάρκεια των Αγώνων είναι σα να μην υπάρχει καμία απολύτως συνεργασία. Δεν είναι λίγοι οι αθλητές που έχουν ξεσηκωθεί και έχουν διαμαρτυρηθεί (είναι χαρακτηριστικές οι φωτογραφίες που ανεβάζουν στα social media φιμωμένοι) καθώς οι ίδιοι δεν έχουν οικονομικό όφελος από τους χορηγούς της ΔΟΕ.
Ο συγκεκριμένος κανόνας υπάρχει για να προστατεύει η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή τους δικούς της χορηγούς από ανταγωνιστές τους που προτιμούν να χρηματοδοτούν αθλητές και αθλήτριες και όχι διοργανώσεις. Για το λόγο αυτό υπάρχουν και ποινές για όποιον από τους συμμετέχοντες στους Αγώνες κάνει κάποια αναφορά σε χορηγό του ή χρησιμοποιηθεί η εικόνα του. Η περίοδος απαγόρευσης ξεκινά εννέα μέρες πριν από την τελετή έναρξης και ολοκληρώνεται τρεις μέρες μετά από την τελετή λήξης.
Αν τα γερμανικά δικαστήρια κρίνουν ότι ο κανόνας της ΔΟΕ δεν μπορεί να εφαρμοστεί και ότι παραβιάζει τις αρχές μονοπωλίου τότε θα υπάρξει ντόμινο εξελίξεων καθώς παγκόσμιοι κολοσσοί… παραφυλάνε για να μπουν δυνατά στο παιχνίδι καθώς θα ακολουθήσουν προσφυγές και από άλλες χώρες στην Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι η προσφυγή έγινε κατά της Γερμανικής Ολυμπιακής Επιτροπής και όχι κατά τη ΔΟΕ γιατί υπεύθυνοι για την τήρηση του κανόνα στη Γερμανία είναι οι Γερμανοί. Το ίδιο ισχύει για όλες τις χώρες (στην Ελλάδα είναι η ΕΟΕ). Για να μπορέσει εξωτερικός χορηγός να κάνει καμπάνια με κάποιον αθλητή θα πρέπει έχει ήδη συμφωνία με κάποιον αθλητή, να αιτηθεί για άδεια στην εθνική Ολυμπιακή επιτροπή και η καμπάνια να «τρέξει» τουλάχιστον τέσσερις μήνες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και να είναι διαρκής.
Υπάρχει όμως και η λύση που επέλεξε η Nissan, βασικός χορηγός του Γιουσέιν Μπολτ η οποία μπήκε υποστηρικτής στους Αγώνες του Ριο (μόνο) και έκανε ότι ήθελε με τον Τζαμαϊκανό σούπερ σταρ στους τελευταίους Αγώνες της καριέρα του.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/