Connect with us

STORY

Τα t-shirt της ντροπής

Published

on

Ως γνωστόν, τα στερεότυπα είναι πολλές φορές πιο ισχυρά από την ίδια την πραγματικότητα. Έτσι λοιπόν στο άκουσμα της λέξης Βραζιλία, το μυαλό πηγαίνει σε ατελείωτες παραλίες, ποδόσφαιρο, καρναβάλι και διάχυτο ερωτισμό. Αυτό σκέφτηκαν και οι άνθρωποι της Adidas, οι οποίοι λάνσαραν μία σειρά από «πικάντικα» μπλουζάκια, προκαλώντας όμως την κατακραυγή!

Η αθλητική εταιρεία-κολοσσός, και επίσημος χορηγός του Παγκοσμίου Κυπέλλου της ΦΙΦΑ, προκάλεσε τη μήνη της βραζιλιάνικης κυβέρνησης, εξαιτίας της έμπνευσής της να κυκλοφορήσει δύο t-shirt που… έβριθαν πονηρών υπονοουμένων! Τα μπλουζάκια που αποτέλεσαν την πέτρα του σκανδάλου, στα χρώματα της βραζιλιάνικης σημαίας (πράσινο και κίτρινο αντίστοιχα), έφεραν τις εξής στάμπες: το ένα μία καλλίγραμμη Βραζιλιάνα με μπικίνι, μπροστά στον διάσημο βράχο του Ρίο «Λόφος της Ζάχαρης», με το σλόγκαν «Ψάχνοντας να σκοράρω» (“Lookin’ to score”), το οποίο στην αγγλική αργκό παραπέμπει στο σεξ, ενώ το άλλο t-shirt κοσμούσε το γνωστό σύνθημα “I -καρδιά- Brazil”, δηλαδή «Αγαπώ τη Βραζιλία», όπου όμως η καρδιά ήταν στολισμένη με ένα ωραιότατο στρινγκ, παραπέμποντας ευθέως σε οπίσθια!
Τα μπλουζάκια ήταν διαθέσιμα μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Adidas, όμως μετά την επίσημη έκφραση παραπόνων-καταγγελία της κυβέρνησης και του Συμβουλίου Τουρισμού της «χώρας του καφέ» αποσύρθηκαν άρον-άρον. Είναι άλλωστε γνωστές οι τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση της Προέδρου Ντίλμα Ρούσεφ προκειμένου να αποτινάξει από τη Βραζιλία το στερεότυπο της χώρας του ελεύθερου σεξ, αλλά και την αγωνία της προκειμένου το Παγκόσμιο Κύπελλο του καλοκαιριού να μην αποτελέσει όργιο σεξουαλικού τουρισμού.
«Η Βραζιλία θα χαρεί πολύ να υποδεχθεί τουρίστες για το Μουντιάλ, ωστόσο είναι πανέτοιμη να χτυπήσει τον σεξοτουρισμό», έγραψε η Πρόεδρος Ρούσεφ στον λογαριασμό της στο Twitter, δίνοντας το στίγμα. Λίγο πριν, το Συμβούλιο Τουρισμού είχε ανακοινώσει μέσω του προέδρου του, Φλάβιο Ντίνο, ότι η καμπάνια της Adidas «…είναι αντίθετη με όλα όσα υπερασπίζεται η Βραζιλία. Η προσπάθειά μας επικεντρώνεται στο να διαφημίσουμε τη χώρα για τα φυσικά και πολιτιστικά της κάλλη. Μία πρωτοβουλία όπως αυτή αγνοεί προκλητικά και δείχνει ασέβεια στο μήνυμα που η κυβέρνησή μας προσπαθεί να περάσει», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όπως ήταν φυσικό, η εταιρεία έσπευσε να τα… μπαλώσει, αποσύροντας άμεσα τα t-shirt από την ιστοσελίδα της και διευκρινίζοντας ότι αυτά κυκλοφόρησαν σε περιορισμένο αριθμό και μόνο μέσα στις Η.Π.Α., τονίζοντας πως «Η Adidas πάντοτε ακούει με προσοχή την άποψη των πελατών και των συνεργατών της…». Έχοντας μάλιστα ανανεώσει πρόσφατα τη συμφωνία συνεργασίας και χορηγίας με τη ΦΙΦΑ μέχρι το Μουντιάλ του 2030, αναμένοντας κέρδη κοντά στα 2 δισ. Ευρώ, ο γερμανικός κολοσσός ξέρει ότι με αυτά τα πράγματα δεν παίζεις.
Άλλωστε, μιας και μιλάμε για κλισέ, «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο»!

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/