Το πρώτο οικονομικό ρεκόρ των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, του Σότσι είναι γεγονός. Το αμερικάνικο δίκτυο NBC ανακοίνωσε πως τα έσοδα των διαφημίσεων έφτασαν ήδη τα 592 εκατομμύρια ευρώ. Έχοντας ακόμα 129 μέρες μέχρι την έναρξη το ποσό αυτό αναμένεται να ξεπεράσει τα 712 εκατομμύρια ευρώ.
Του Σούλη Μέζου
[email protected]
Από ότι φαίνεται το παγκόσμιο κίνημα που έχει δημιουργηθεί κατά των Ρώσων και των Αγώνων του Σότσι και αφορά στον νόμο για τους ομοφυλόφιλους, ουδόλως έχει επηρεάσει τους διαφημιστές. Όπως ανακοίνωσε χθες, ο αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ του NBC, Σεθ Γουίντερ, τα έσοδα από τις διαφημίσεις κατά τη διάρκεια των Αγώνων, ξεπέρασαν ήδη αυτά του Σολτ Λέικ 2002 και του Βανκούβερ 2010 που ήταν οι πιο κερδοφόροι Αγώνες με 555 εκατομμύρια ευρώ έσοδα.
Μάλιστα ο Γουίντερ προέβλεψε πως το συνολικό ποσό αναμένεται να φτάσει τα 712 εκατομμύρια ευρώ. Δεν αποκλείεται να απειλήσουν και το ρεκόρ των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, όπου τα έσοδα είχαν φτάσει τα 739 εκατομμύρια ευρώ.
Οι κορυφαίοι χορηγοί των Αγώνων όπως είναι η Coca-Cola, η General Electric, τα McDonald’s, η Procter & Gamble και η Visa, δεν επηρεάστηκαν καθόλου από το θέμα που έχει δημιουργηθεί με το νόμο κατά της ομοφυλοφιλίας και παρά τις προτροπές να μποϊκοτάρουν τους Αγώνες του Σότσι, φρόντισαν να κλείσουν αρκετό διαφημιστικό χρόνο πληρώνοντας αδρά το NBC. Άλλωστε με τον ντόρο που έχει δημιουργηθεί, είναι σίγουρο πως η τηλεθέαση των Αγώνων θα ανέβει κατακόρυφα καθώς πέρα από το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, ενδιαφέρον θα έχουν και οι αντιδράσεις των αθλητών που ήδη έχουν εναντιωθεί στο νόμο των Ρώσων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Coca Cola που επέλεξε να επενδύσει το ίδιο ποσό που είχε διαθέσει και για τους σαφώς πιο εμπορικούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012. Μάλιστα υπάρχουν και εταιρείες, οι οποίες πληρώνουν για την αποκλειστικότητα. Να μη διαφημίζεται δηλαδή ανταγωνιστικό προϊόν τις τρεις εβδομάδες που θα διαρκέσουν οι Αγώνες στο Σότσι.
Το δίκτυο του NBC, πλήρωσε 573 εκατομμύρια ευρώ για τα αποκλειστικά δικαιώματα της μετάδοσης των αγώνων στη Βόρεια Αμερική και όπως δείχνουν και τα νούμερα, ήδη έχει αρχίσει και βγάζει κέρδος μόνο από τις διαφημίσεις.