Στη σύγχρονη εποχή τα social media παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε όλους τους τομείς. Όσο πιο δημοφιλής εμφανίζεται κάποιος σε αυτές τις πλατφόρμες τόσο μεγαλύτερη δυναμική και εμπορικότητα αποκτά. Φυσικά ούτε σε αυτόν τον τομέα λείπει η… απάτη με το Πακιστάν, την Ινδία και το Μπαγκλαντές να πουλάνε εκατοντάδες χιλιάδες likes. Αύτο έγινε και με την υποψηφιότητα του Λος Άντζελες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024.
Σύμφωνα με το Facebook, 1.000.000 χρήστες της πλατοφόρμας αυτής τους αρέσει η ιδέα να φιλοξενήσει το Λος Άντζελες τους Αγώνες του 2024. Δυστυχώς όμως για τους Αμερικανούς αποκαλύφθηκε ότι οι 700.000 από τους αυτούς, είναι κάτοικοι του… Πακιστάν.
Η εταιρεία Socialbakers που εδρεύει στην Πράγα ήταν αυτή που αποκάλυψε την… απάτη. «Χώρες όπως το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, εντελώς ξαφνικά άρχισαν από το μηδέν να εκτοξεύουν σε δεκάδες χιλιάδες τα likes στη σελίδα του Λος Άντζελες 2024 τον περασμένο Φεβρουάριο» δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας Μικαέλα Μπράνοβα. Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος τους Λος Άντζελες 2024, Τζεφ Μίλαν θεωρεί πως δεν υπάρχει τίποτα το ύποπτο σε αυτά τα νούμερα. «Κάναμε διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες για να προωθήσουμε την υποψηφιότητα μας. Αυτές οι καμπάνιες αποδεικνύονται πιο αποδοτικές σε χώρες όπου δεν υπάρχουν αθλητικά brand» δήλωσε και ελάχιστον τον πίστεψαν.
Σύμφωνα με τα επισημα στοιχεία της Socialbakers, στο τέλος του 2016 η σελίδα του Λος Άντζελες 2024 είχε 209.000 likes σχεδόν όλα προερχόμενα από τις ΗΠΑ. Η σελίδα του Παρίσι 2024 είχε 62.000 likes με το 80% να είναι από κατοίκους της Γαλλίας. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα, τα νούμερα και για τις δυο σελίδες εκτοξεύτηκαν. Αυτή του Παρισιού τριπλασίασε το νούμερο της, με 4 στα 5 likes να προέρχονται από τη Γαλλία και τα υπόλοιπα από χώρες όπως η Αλγερία και η Τυνησία που έχουν υπάρξει γαλλικές αποικίες. Αντιθέτως τα likes του Λος Άντζελες 2024 προέρχονται από το Μπαγκλαντές, το Πακιστάν, το Νεπάλ, την Ινδονησία, την Αίγυπτο, την Ινδία και το Αφγανιστάν. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το Πακιστάν τα likes που ήταν 55 όλο το 2016, σε μία εβδομάδα μόνο έγιναν 99.336. Συνολικά από το 1.000.000 το οποίο διαφήμισαν οι Αμερικανοί ως μεγάλη επιτυχία, σχεδόν τα 700.000 likes είναι μάλλον… μαϊμού.
Η εταιρεία Socialbakers ξεκαθάρισε πως δεν έχει καμία απολύτως συνεργασία με καμία από τις δύο υποψηφιότητες τονίζοντας πως τα στοιχεία είναι διαθέσιμα σε οποιονδήποτε τα αιτηθεί από το Facebook.