Connect with us

STORY

Influencers: Πώς έχουν αλλάξει και επηρεάσει τους σύγχρονους τρόπους μάρκετινγκ

Published

on

Είναι αδιαμφισβήτητο πως το Ίντερνετ και οι δυνατότητες που προσφέρει αλλάζουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε βασικές λειτουργίες στην καθημερινή μας ζωή.

Ειδικά η ανάπτυξη των social media και ο βαθμός που έχουν εισχωρήσει στη ζωή μας έχουν φέρει μια πραγματική επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε, μοιραζόμαστε πληροφορίες, ακόμη και στο πώς αποφασίζουμε για τις αγορές που θα κάνουμε. Ναι, το διαδίκτυο έχει μεταμορφώσει το μάρκετινγκ το οποίο πλέον βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας δημιουργήσει και νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και ένα νέο star system, γύρω από τους περιβόητους influencers.

Πολύς κόσμος τους λοιδορεί. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως ο ρόλος τους έχει εξελιχθεί τόσο πολύ σε βαθμό που είναι απαραίτητοι στο σύγχρονο μάρκετινγκ, ως ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις διαφημιζόμενες εταιρείες και το κοινό στο οποίο στοχεύουν. Ας πάρουμε για παράδειγμα, αν ένα online casino, όπως το Vulkan Vegas. Διαθέτει πολλά και δημοφιλή παιχνίδια, σημαντικά μπόνους για νέους και παλιούς παίκτες, μοντέρνα ιστοσελίδα και λειτουργεί με νόμιμη άδεια προσφέροντας ασφαλές περιβάλλον για τους παίκτες. Αν θέλει να επικοινωνήσει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του σε ένα πιο νεανικό κοινό, το να συνεργαστεί για το σκοπό αυτό με έναν influencer που να ταιριάζει στο προφίλ αυτό είναι μια επιλογή που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής.

Φυσικά όλα αυτά δεν είναι αβάσιμα συμπεράσματα. Έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες οι οποίες έχουν αποδείξει πως οι επιχειρήσεις που επενδύουν για την προώθησή τους στην επιρροή που έχουν οι άνθρωποι που είναι ευρέως γνωστοί, έχουν μεγαλύτερη απόδοση από την επένδυση που κάνουν. Έτσι, εκτός από αποτελεσματικός, αυτός ο τρόπος προώθησης είναι και πιο οικονομικός από άλλες, «παραδοσιακές», μορφές μάρκετινγκ. Επίσης, η συνεργασία των επιχειρήσεων με influencers τους επιτρέπει να απευθυνθούν πιο άμεσα στο κοινό που τους ενδιαφέρει με τρόπο που θα είναι πιο φυσικός και δεν θα ξενίζει το κοινό – στόχο.

Τα απαραίτητα βήματα

Φυσικά, τόσο το μάρκετινγκ γενικότερα, όσο και ειδικότερα η προβολή με τρόπο που να αξιοποιεί την αναγνωρισιμότητα των influencers, δεν είναι απλή υπόθεση και έχει εξελιχθεί σε ολόκληρη επιστήμη. Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες πρέπει να κάνουν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να πετύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Βασικά στοιχεία είναι:

  • Ο ορισμός των στόχων της καμπάνιας.
  • Η ανάλυση του κοινού στο οποίο στοχεύει.
  • Η επιλογή του κατάλληλου influencer.
  • Η επιλογή των κοινωνικών δικτύων μέσω των οποίων θα γίνει η καμπάνια.

Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η τήρηση βασικών κανόνων μάρκετινγκ παραμένει σημαντική και οι αρχές της διαφήμισης δεν έχουν αλλάξει από τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Ένα καλό που έχει προκύψει από την εξάπλωση των social media είναι πως τα μέσα αυτά είναι διαθέσιμα σε όλους και ανά πάσα ώρα και στιγμή ο οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει star από τη μια στιγμή στην άλλη. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Από τον Παντελή Παντελίδη (ο οποίος ξεκίνησε από το youtube, μην το ξεχνάμε) και την Ιωάννα Τούνη στην Ελλάδα, μέχρι τον -παγκοσμίου φήμης πια- Khaby Lame και τον Βρετανό τραγουδιστή Sam Ryder, καθένας μπορεί να γίνει influencer. Βέβαια, το ρόλο αυτό παίζουν πάντα και οι διεθνούς φήμης καλλιτέχνες και αθλητές. Η δύναμη των αριθμών, με τα εκατομμύρια followers, είναι αδιαμφισβήτητη.

Έτσι, για τις εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν κάποιο προϊόν, η επιλογή του κατάλληλου προσώπου που θα τις εκπροσωπήσει είναι πολύ κρίσιμη. Ζούμε σε εποχή εξειδίκευσης και στο πλαίσιο αυτό ακόμη και οι influencers έχουν τις ειδικότητές τους και συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων στους οποίους απευθύνονται.

Αντίστοιχα σημαντική είναι και η επιλογή της πλατφόρμας μέσω της οποίας θα γίνει η προώθηση. Οι ίδιοι οι influencers μπορεί να είναι ενεργοί και να έχουν ευρύ κοινό σε διαφορετικές πλατφόρμες, όμως κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει το δικό του κοινό με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Το τελικό συμπέρασμα

Το μάρκετινγκ με αξιοποίηση των ανθρώπων οι οποίοι είναι δημοφιλείς και έχουν μεγάλο κοινό και απήχηση στα social media γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό μέρα με τη μέρα. Οι influencers έχουν δημιουργήσει νέους τρόπους για την προώθηση προϊόντων, οι οποίοι είναι πιο άμεσοι, πιο στοχευμένοι και –κρίνοντας εκ του αποτελέσματος- πιο αποτελεσματικοί. Μέσω των προσώπων αυτών αλλά και των δυνατοτήτων που προσφέρονται από τα social media, οι εταιρείες έχουν αποκτήσει δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με το κοινό. Με τον τρόπο αυτό αποκτούν και πολύτιμες για τις ίδιες πληροφορίες και γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις προτιμήσεις τους. Έτσι όχι μόνο προωθούν τα προϊόντα τους, αλλά μπορούν να προχωρήσουν και σε ποιοτικές αλλαγές σε αυτά.

Πρόκειται για πρακτικές και δυνατότητες που έχουν φέρει επανάσταση στη διαφήμιση. Με μεγαλύτερη όλων τη συνειδητοποίηση ότι οι καταναλωτές δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Θέλουν περιεχόμενο ακόμη κι αν γνωρίζουν ότι οι αναρτήσεις που βλέπουν εξυπηρετούν διαφημιστικούς σκοπούς.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/