Με το περίφημο μίτινγκ ISTAF του Βερολίνου να διεξάγεται την ερχόμενη Παρασκεύη έχοντας το μήκος στο πρόγραμμα με περιοχή απογείωσης αντί βαλβίδας, το debate για την αλλαγή που θέλει να περάσει η World Athletics συνεχίζεται.
Στο μίτινγκ της Καρλσρούης δοκιμάστηκε για πρώτη φορά η καινοτομία της WA σε υψηλό επίπεδο αγώνων και στο ISTAF θα εφαρμοστεί για δεύτερη φορά. Η Μαλάικα Μιχάμπο (Γερμανία) που ήταν η νικήτρια στην πρώτη… προσπάθεια της καινοτομίας με 6.87μ εκφράστηκε θετικά για την περιοχή απογείωσης, τονίζοντας όμως ότι ακόμα έχει δρόμο για να τελειοποιηθεί η καινοτομία. Στη WA το γνωρίζουν καλά και για το λόγο αυτό έχουν βάλει στο πρόγραμμα όλα αυτά τα τεστ προτού το καθιερώσει το 2026, όπως έχει ήδη αποφασιστεί.
Ωστόσο, υπάρχουν και αρκετές αρνητικές τοποθετήσεις, με τον Μίλτο Τεντόγλου να έχει εκφραστεί πολλάκις δημοσίως τονίζοντας την αντίθετη του, ενώ και η Ανίκ Κάλιν (Ελβετία) που ήταν 4η στο έπταθλο των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και ειδικεύεται στο μήκος, εξέφρασε την αντίθεση της, αποσύροντας τη συμμετοχή της από το μίτινγκ του Βερολίνου. «Με ενημέρωσαν την τελευταία στιγμή ότι ο αγώνας θα γίνει με διάδρομο απογείωσης. Σαν νέα αθλήτρια δεν μπορώ να στηρίξω αυτήν την απόφαση και πραγματικά δεν αξίζει αυτή η καινοτομία. Είναι δυσάρεστο το ότι η οικογένεια του μήκους έχει χωριστεί στα δύο, καθώς οι αθλητές καλούνται να επιλέξουν… στρατόπεδο. Αποτελεί ικανότητα για τον άλτη να πηδάει από τη βαλβίδα στη μέγιστη ταχύτητα και είναι πολύ πιο ενδιαφέρον για τον θεατή να παρακολουθεί έναν τέτοιον αγώνα» τόνισε η Ελβετίδα.
Από την άλλη, υπάρχουν αυτοί που επιμένουν ότι το αγώνισμα είναι άλμα εις μήκος και όχι ακρίβεια στο πάτημα βαλβίδας, σημειώνοντας ότι το μήκος είναι από τα αγωνίσματα που έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους και για το λόγο αυτό απουσιάζει όλο και περισσότερο από τα μεγάλα μίτινγκ (στα ντάιαμοντ λιγκ είναι το αγώνισμα με τους λιγότερους αγώνες).
Το σίγουρο είναι ότι η World Athletics δεν θα αλλάξει την απόφαση που πήρε και το 2026 θα είναι και επίσημα το μήκος με περιοχή απογείωσης έχοντας στόχο τις μεγαλύτερες επιδόσεις και τα λιγότερα άκυρα άλματα. «Στην ιστορία του στίβου, έχουν εφαρμοστεί πολλές καινοτομίες που αρχικές γνώρισαν πολύ αρνητική ανταπόκριση και τις βλέπετε τώρα…» σημειώνει αξιωματούχος της WA