Connect with us

TOP

Ο ελληνικός Γύρος της Ιταλίας

Published

on

Για την επέτειο της συμπλήρωσης 100 χρόνων τόσο από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες όσο και από τη δημιουργία της Gazzetta dello Sport οι διοργανωτές ανέθεσαν στην Ελλάδα τη φιλοξενία των τριών πρώτων ετάπ του 79ου Γύρου της Ιταλίας. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα μία ημέρα σαν σήμερα, στις 18 Μαΐου 1996.

του Στέφανου Σουλιώτη
[email protected]

Ο φετινός Γύρος της Ιταλίας δεν είναι ο πρώτος στον οποίο η εκκίνηση δόθηκε μακριά από τη χώρα καταγωγής του ούτε θα είναι ο τελευταίος αφού πρόσφατα δημοσιεύματα έκαναν λόγο πως η διοργάνωση του 2018 θα μπορούσε να ξεκινήσει από την Ιαπωνία. Στο πρόσφατο ή και μακρινό παρελθόν του δεύτερου πιο σημαντικού γκραν τουρ το πελοτόν έχει ξεκινήσει συνολικά δώδεκα φορές εκτός ιταλικών συνόρων. Κάποιες από αυτές πολύ μακριά (στην Ιρλανδία το 2014, στην Ολλανδία το 2002, 2010, 2016) και άλλες αρκετά πιο κοντά, όπως στον Άγιο Μαρίνο το 1965 ή στο εντός επικράτειας Βατικανό το 1974. Το 1996 αφετηρία του 79ου Γύρου της Ιταλίας αποτέλεσε η Αθήνα. Ήταν η πρώτη φορά (και η τελευταία μέχρι σήμερα) που η Ελλάδα φιλοξενούσε έναν τόσο σημαντικό ποδηλατικό αγώνα. Στη χώρα μας πραγματοποιήθηκαν τα τρία πρώτα από τα 22 ετάπ. Το όνομα της Αθήνας ανακοινώθηκε από τους διοργανωτές στις 12 Μαΐου 1995. Οι Ιταλοί ήθελαν με αυτόν τον τρόπο τον επόμενο χρόνο να συνδυάσουν τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Gazzetta dello Sport (του δημιουργού του Γύρου της Ιταλίας) με τα 100 χρόνια από τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Άλλωστε η ιταλική εφημερίδα δημιουργήθηκε με σκοπό να καλύψει τους Αγώνες του 1896. Τα τρία πρώτα ελληνικά ετάπ αποδείχθηκαν σκληρή δοκιμασία για τους αθλητές αφού δεν έλειψαν οι υψηλές θερμοκρασίες, οι… παρολίγον μοιραίες «συναντήσεις» με… ξέμπαρκα ΙΧ αυτοκίνητα και αρκετά ατυχήματα λόγω του κακού οδοστρώματος. Η εκκίνηση του πρώτου ετάπ δόθηκε στις 18 Μαΐου 1996 από την Αθήνα. Στην αφετηρία του 79ου Γύρου κάτω από τη σκιά της Ακρόπολης βρέθηκαν 162 ποδηλάτες από 18 ομάδες. Η διαδρομή που είχε μήκος 170χλμ. περνούσε από τον Μαραθώνα και το Σούνιο και τερμάτιζε ξανά στην Αθήνα. Το ξεκόλλημα της ημέρας έφτασε τη διαφορά από το πελοτόν μέχρι τα δύο λεπτά αλλά απορροφήθηκε περίπου 30χλμ. πριν από το φινάλε. Ο Ουκρανός Σεργκέι Ουτσάκοφ προσπάθησε να επιτεθεί αλλά δεν κατάφερε να ξεμακρύνει. Οι ποδηλάτες μπήκαν όλοι μαζί στην πρωτεύουσα και η νίκη κρίθηκε στο σπριντ. Εκεί επικράτησε ο Ιταλός Σίλβιο Μαρτινέλο (χρυσός Ολυμπιονίκης στην πίστα λίγους μήνες αργότερα) με χρόνο 4:02:58 και φόρεσε την πρώτη ροζ φανέλα του Γύρου. Το δεύτερο ετάπ είχε αφετηρία την Ελευσίνα περνούσε από τους Δελφούς και ολοκληρωνόταν στη Ναύπακτο. Το μήκος του έφτανε τα 235χλμ. και εκτός της Αράχωβας το προφίλ της υπόλοιπης διαδρομής ήταν ευθεία. Υπό το φόβο να επαναληφθούν οι πτώσεις της προηγούμενης ημέρας, οι ποδηλάτες κράτησαν πιο αργό ρυθμό. Τη νίκη πήρε στο σπριντ ο Σουηδός Γκλεν Μάγκνουσον (6:39:46) αλλά η φανέλα παρέμεινε στους ώμους του Μαρτινέλο. Η εκκίνηση του τρίτου και τελευταίου ετάπ επί ελληνικού εδάφους δόθηκε από το Μεσολόγγι και ο τερματισμός έγινε στα Ιωάννινα. Μετά από 199χλμ. πρώτος στο σπριντ τερμάτισε ο Ιταλός Τζιοβάνι Λομπάρντι (4:54:42). Ωστόσο η ροζ φανέλα πέρασε από τον Μαρτινέλο στον συμπατριώτη του Στέφανο Ζανίνι. Την επόμενη ημέρα οι ποδηλάτες απόλαυσαν το μοναδικό τους ρεπό μιας και πλέον ο Γύρος θα μεταφερόταν στη γενέτειρά του. Ο Μάριο Τσιπολίνι κέρδισε σε τέσσερα ετάπ – τα περισσότερα από κάθε άλλον ποδηλάτη στη διοργάνωση του 1996. Νικητής του 79ου Γύρου της Ιταλίας αναδείχθηκε ο Ρώσος Πάβελ Τόνκοφ ο οποίος φόρεσε τη φανέλα από το 13ο ως το 20ο ετάπ και μπήκε με αυτή στο Μιλάνο στις 9 Ιουνίου.

giro_new

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr