Η ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία, στηρίζει το μεγαλύτερο μπραντ με ποσό που δεν έχει ξαναδοθεί ποτέ στον αθλητισμό.
του Σούλη Μέζου
[email protected]
Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, Τογιότα συμφώνησε με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επίτροπή να αποτελέσει βασικός χορηγός των Αγώνων από το 2017 μέχρι το 2024 με το αντίτιμο του 1 δισ. δολαρίων (953 εκατομμύρια ευρώ). Τί αγοράζουν οι Ιάπωνες με αυτό το ποσό; Την αποκλειστικότητα (μαζί με τους άλλους τοπ χορηγούς της ΔΟΕ) της εκμετάλλευσης του brand των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η Τογιότα έγινε η τρίτη ιαπωνική εταιρεία μετά την Panasonic και την Bridgestone που γίνεται τοπ χορηγός της ΔΟΕ, ενώ η Τογιότα έγινε η 12η εταιρεία στους τοπ χορηγούς. Το πιο σημαντικό όμως για τη ΔΟΕ, είναι πως οι Ιάπωνες συμφώνησαν για χορηγικό πρόγραμμα μέχρι το 2024 (τέσσερα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς του Τόκιο) κάτι που μόνο η Coca-Cola και τα McDonald’s έχουν πράξει μέχρι στιγμής.
Η συμφωνία με την Τογιότα καλύπτει τους χειμερινούς Αγώνες του 2018 στην Πιόνγκτσανγκ καθώς και τους θερινούς του 2020 στο Τόκιο. Μέσα στη διάρκεια της συμφωνίας υπάρχουν και οι χειμερινοί του 2022 (Αλμάτι ή Πεκίνο) και φυσικά οι θερινοί του 2024 με τη Βοστόνη να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί.
Να σημειωθεί, ότι η συμφωνία αυτή είναι μια μεγάλη νίκη για την Τογιότα στον πόλεμο των κατασκευαστών αυτοκινήτων, καθώς κατάφερε να εκτοπίσει από το Ολυμπιακό κίνημα τη μεγάλη ανταγωνίστρια της, κορεατική Hyundai και μάλιστα την έβγαλε εκτός των Αγώνων που θα διεξαχθούν στη Νότια Κορέα (2018 Πιόνγκτσανγκ).
Στη ΔΟΕ πάντως αποδεικνύουν ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση δεν έχει επηρεάσει το brand των Ολυμπιακών Αγώνων. Άλλωστε ο Μπαχ έχει καταφέρει να πουλήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα στους Αμερικανούς μέχρι το 2032, δίχως να έχει γίνει γνωστό που θα διοργανωθούν οι αγώνες από το 2024 μέχρι το 2032…