Connect with us

OLYMPICS

Μπορεί να χάσουμε μία νέα γενιά αθλητριών μετά την πανδημία;

Published

on

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει τον αθλητισμό σε όλα τα επίπεδα όμως είναι εμφανές πως κάποια αθλήματα θα επανακάμψουν πολύ σύντομα. Ισχύει, όμως, το ίδιο και για τα γυναικεία αθλήματα;

Η παύση του παγκόσμιου αθλητισμού θα επιφέρει αλλαγές και η νέα πραγματικότητα ίσως επηρεάσει αρκετούς τομείς. Λόγω αυτού, υπάρχουν ανησυχίες ότι τα γυναικεία αθλήματα θα πληγούν περισσότερο από την κρίση της πανδημίας σε σχέση με τον ανδρικό αθλητισμό, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με το πού πηγαίνουν από εδώ και πέρα.
Για παράδειγμα, το παγκόσμιο κύπελλο γυναικών του διεθνούς συμβουλίου κρίκετ (ICC) ήταν ένα από τα τελευταία μεγάλα αθλητικά γεγονότα της χρονιάς και με το ρεκόρ των 86.174 θεατών που μπήκαν στο Melbourne Cricket Ground (MCG) της Αυστραλίας για τον τελικό, κατάφερε να κάνει μια υπενθύμιση του τεράστιου δυναμικού του γυναικείου αθλητισμού και της δυναμικής που μπορεί τώρα να χαθεί ως αποτέλεσμα της πανδημίας. Το Golf’s Ladies European Tour (LET) ήταν μόνο ένα από τα πολλά γυναικεία αθλήματα που ήλπιζε να επιστρέψει μέσα στο 2020 και ήθελε αυτή να ήταν η πρώτη χρονιά μιας νέας κοινοπραξίας με την ένωση Ladies Professional Golf Association (LPGA. Επρόκειτο να δούμε ένα ευρωπαϊκό σιρκουί 24 αγώνων, με ένα ρεκόρ χρημάτων ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ προς προσφορά σε μια ομάδα παικτών που προηγουμένως ήθελαν διακαώς αυτήν την ευκαιρία. Τώρα, υπάρχει αβεβαιότητα για το πόσους από αυτούς τους αγώνες θα δούμε τελικά.

Αν υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα για τη σταθερότητα των γυναικείων αθλημάτων, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε πόσες αθλήτριες ίσως επιλέξουν να ακολουθήσουν άλλες καριέρες αφήνοντας πίσω τους τον αθλητισμό. Μπορεί να χάσουμε μία νέα γενιά αθλητριών.

Η ανησυχία βρίσκεται στο ότι -παραδοσιακά- τα ανδρικά αθλήματα πληρώνονται καλύτερα από τα γυναικεία και αν δεν υπάρχουν τα ίδια έσοδα με πριν στον γυναικείο αθλητισμό τότε δεν θα μπορέσουν να ανακάμψουν όταν όλα επιστρέψουν στην κανονικότητα. Οι γυναικείες ομάδες, άλλωστε, είχαν ήδη χάσει χρήματα. Στα μέσα του Απριλίου η Fifpro, η διεθνής αντιπροσωπευτική ομάδα επαγγελματιών ποδοσφαιριστών, ισχυρίστηκε πως το γυναικείο ποδόσφαιρο αντιμετωπίζει μία υπαρξιακή απειλή λόγω της κρίσης ενώ ίσως δεν υπήρχε καλύτερη βιτρίνα για τον γυναικείο αθλητισμό από το παγκόσμιο κύπελλο της FIFA του περασμένου έτους, το οποίο διεξήχθη μπροστά σε γεμάτα γήπεδα και μεταδόθηκε παγκοσμίως στο τηλεοπτικό κοινό. Αυτό αποτέλεσε μεγάλη πρόοδο στο παγκόσμιο στερέωμα όμως τι γίνεται με τους εγχώριους αγώνες;

Η πρόοδος στην παγκόσμια σκηνή δεν έχει ακόμη φτάσει μέχρι τις εγχώριες διοργανώσεις, οι οποίες είναι πιθανό να πληγούν περισσότερο από την πανδημία. Ο γυναικείος αθλητισμός αναπτύσσεται με ασυνεπή ποσοστά σε διάφορα μέρη του κόσμου, πράγμα που σημαίνει ότι παραμένει σοβαρά υποανεπτυγμένος στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Ήδη υπάρχουν ενδείξεις ότι οι αθλητικές διοργανώσεις των γυναικών παραμερίζονται καθώς οι διοργανωτές προσπαθούν να ανακτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από τους πιο επικερδείς -ανδρικούς- αγώνες. Η πιθανή απώλεια χορηγών θα μπορούσε να είναι καταστροφική. Τα γυναικεία σπορ δεν έχουν την ίδια ροή εσόδων με αυτή των ανδρών και δεν αυξάνουν τα έσοδά τους μέσω της τηλεοπτικής διαφήμισης οπότε στην περίπτωση που κάποιος χορηγός διακόψει ή αποσύρει οριστικά τη χορηγία, τότε τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά. Αυτό αποτελεί και τον μεγαλύτερο φόβο καθώς ακόμη και πριν από την έξαρση του νέου κορονοϊού, οι διαφημιστικές προτάσεις είχαν αρχίσει να λιγοστεύουν ενώ ήδη πολλά γυναικεία πρωταθλήματα βρίσκονται χωρίς να έχουν τηλεοπτικά δικαιώματα ή δίνουν το υλικό τους δωρεάν, για να εγείρουν το ενδιαφέρον. Οι συνέπειες για τον γυναικείο αθλητισμό θα μπορούσαν να είναι πολύ σκληρές, αν αυτός δε λάβει την απαραίτητη υποστήριξη. Όμως, αξίζει να σημειώσουμε πως ο γυναικείος αθλητισμός δεν έχει ανάγκη τα υπέρογκα ποσά που δίνονται στα ανδρικά αθλήματα.

Όταν μιλάμε για γυναικείο αθλητισμό, ο προϋπολογισμός δεν παίζει τόσο ρόλο. Είναι οικονομικός, ακόμη κι όταν μιλάμε για υψηλό επίπεδο. Το κοινό παραμένει, δεν έχει φύγει.

Το να ξοδέψει μια εταιρεία μερικές εκατοντάδες χιλιάδες, για παράδειγμα, το οποίο είναι λογικό ποσό και πολύ κοινό σε αρκετές χορηγίες στα γυναικεία σπορ, δεν είναι σημαντική επένδυση απλά υπάρχει μια αλλαγή στη σκέψη για το πως οι ίδιες οι εταιρείες κάνουν το δικό τους μάρκετινγκ. Οι παράγοντες του γυναικείου αθλητισμού μιλούν για πιθανό κορεσμό αλλά όχι για καταστροφή. Άλλοι τονίζουν πως οι χορηγοί θα προσπαθήσουν να «κόψουν» από αλλού πριν φτάσουν στα γυναικεία σπορ. Ωστόσο, κανείς δεν αρνείται πως αν πρέπει δοθεί προτεραιότητα, θα δοθεί στα ανδρικά αθλήματα λόγω της δημοφιλίας τους.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/