Connect with us

EDITORIAL

Ο Χίλων χρησιμοποιείται κατά το δοκούν διότι τιμούσε τα γηρατειά

Published

on

Αναμφίβολα ο Χίλων ο Λακεδαιμόνιος υπήρξε μία από τις εμβληματικές μορφές της αρχαιότητας. Ότι συγκαταλέγεται στους επτά σοφούς αποδεικνύει τη διαχρονική διείσδυσή του στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς όχι μόνο των Ελλήνων, μα συνολικά της ανθρωπότητας.

του  Σταύρου Γεωργακόπουλου
[email protected]

Έστω και αν οι ιστορικοί απέφυγαν να τον χαρακτηρίσουν «πατέρα» της φράσης «μηδέν άγαν», καθώς τη διεκδίκησε και ο Σόλων ο Αθηναίος.
Η απόφαση του Λευτέρη Αυγενάκη να ονομάσει «Χίλων» το νέο πρόγραμμα αξιολόγησης και χρηματοδότησης των αθλητικών ομοσπονδιών ανέδειξε το εύρος της σκέψης του. Μόνο που μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ, διότι στέλνει μηνύματα ότι ασπάζεται τη σοφία του Χίλονα κατά το δοκούν. Κατά το συμφέρον, που λέει και ο λαός.
Ο Χίλων έχει πει μεταξύ άλλων και τη φράση «γήρας τιμάν». Υποθέτω ότι δεν χρειάζεται ο υφυπουργός Αθλητισμού το βοήθημα του Παττάκη, που χρησιμοποιούσαμε στο γυμνάσιο και το λύκειο, για να αντιληφθεί το νόημα της ρήσης. Έστω και αν στην πράξη όχι μόνο δεν τίμησε όσους θεωρεί «γέρους», αλλά πρόταξε το αθλητικό νομοσχέδιό του για να τους στείλει στην έξοδο από τον αθλητισμό.
Επίσης ο Χίλων έχει πει τη φράση «άρχουσι πείθου». Σε απλή μετάφραση σημαίνει «να έχεις εμπιστοσύνη στους κυβερνώντες». Ο Αυγενάκης απέδειξε στην πράξη πώς δεν ασπαζόταν επί τετραετία ούτε και τη συγκεκριμένη ρήση. Οι πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές ήταν ισχυρότερες από τον λόγο ενός σοφού της αρχαίας Ελλάδας. Ενδεχομένως ο Χίλων να αγνοούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Να το δεχθούμε κι αυτό το επιχείρημα.
Αλλά στην περίπτωση του αθλητικού νομοσχεδίου, ο υφυπουργός δεν εμπιστεύθηκε τους πρώην κυβερνώντες ούτε στα θέματα που συμφωνούσαν. Διαφορετικά θα αποδεχόταν ότι η «αναδρομικότητα» στο όριο θητιών σε εκτελεστική θέση μιας ομοσπονδίας θα σκόνταφτε στη συνταγματικότητα. Όπως το αποδέχθηκε ο προκάτοχός του, ο Γιώργος Βασιλειάδης όταν θέλησε να νομοθετήσει την ίδια διάταξη.
Μπορούμε να βρούμε 10άδες ρήσεις από τον ίδιο φιλόσοφο που αγνόησε ο Αυγενάκης. Είτε επειδή δεν τις γνωρίζει, είτε διότι δεν βόλευαν τη συγκεκριμένη περίοδο. Αλλά δεν γίνεται πολιτική με κοπτοραπτική. Ούτε με επίκληση όσων μας βολεύουν επειδή εξυπηρετούν τα σχέδιά μας. Αυτές οι πρακτικές εκθέτουν τον εμπνευστή τους και δείχνει ασέβεια στο πρόσωπο και την κληρονομιά του σοφού που χρησιμοποιείται για οποιονδήποτε σκοπό…

Advertisement

Advertisement

EDITORIAL

Copyright © 2018 Sportsfeed.gr

Sportsfeed.gr - To No1 ελληνικό site για τους Ολυμπιακούς Αγώνες