Connect with us

TOKYO 2020

Οι Ολυμπιακοί χορηγοί σε δέσμευση για υποστήριξη

Published

on

Με τα νέα της αναβολής των Ολυμπιακών Αγώνων πολλοί χορηγοί έσπευσαν να στηρίξουν την απόφαση.

του Παναγιώτη Βότση
[email protected]

Μία ανώνυμη πηγή από βασικό χορηγό των Ολυμπιακών δήλωσε στην εφημερίδα Kyodo News ότι ο ενθουσιασμός για τους Ολυμπιακούς είχε ήδη εξαφανιστεί λόγω του κορονοϊού και ότι το σενάριο της διεξαγωγής των Αγώνων στις προκαθορισμένες ημερομηνίες παρά τα ζητήματα που προκαλεί η πανδημία δε θα ήταν 100% ευπρόσδεκτο.

Σύμφωνα με έρευνα της Global Data, πολλές διεθνείς εταιρείες συμπεριλαμβανομένων των Coca-Cola, Procter & Gamble Co και Intel Corp ξόδεψαν πάνω από 500 εκατομμύρια μόνο φέτος και είχαν συνάψει πολυετή συμβόλαια για ποσά που έφταναν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια, ώστε να χαρακτηριστούν βασικοί χορηγοί των Ολυμπιακών. Η Coca-Cola που θεωρείται ο πιο μακροχρόνιος χορηγός των Ολυμπιακών καθησύχασε τόσο τη ΔΟΕ όσο και την οργανωτική επιτροπή του Τόκιο 2020 ότι έχουν την στήριξή της και ο κορεάτικος κολοσσός στο χώρο των ηλεκτρονικών συσκευών, η Samsung, επίσης δεσμεύτηκε να στηρίξει τους Ολυμπιακούς παρά την αναβολή.

Υπήρχαν βέβαια και εταιρείες που εξέφρασαν ανησυχία για τον οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει η αναβολή. Σύμφωνα με την εφημερίδα Japan Times, τα συμβόλαια που υπογράφηκαν με την ιαπωνική Ολυμπιακή επιτροπή δεν περιλαμβάνουν ρήτρα για την αναβολή. Εκπρόσωποι από μία εταιρεία τροφίμων δήλωσαν ότι παραμένει ασαφές ακόμα το αν θα αποζημιωθούν για τα έξοδά που έχουν κάνει, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιστικών φόρων. Εξειδικευμένες νομικές εταιρείες πιστεύουν ότι η απόφαση αυτή θα αναγκάσει μερικούς χορηγούς να ακυρώσουν εντελώς τη συμφωνία λόγω των ανακυπτόντων δυσκολιών. Ο Μάικλ Λιντς, μέλος της εταιρείας 3 Emerald Marketing που ασχολείται με το αθλητικό μάρκετινγκ δήλωσε: «Η ΔΟΕ έχει υποχρέωση να σεβαστεί την αξιοπιστία και το πνεύμα των συμφωνιών. Το τελευταίο που θέλει είναι να είναι στα μαχαίρια με τους εμπορικούς οργανισμούς με τους οποίους συνεργάζεται για να χρηματοδοτήσει αυτούς τους Αγώνες». Θυμίζουμε ότι η ΔΟΕ θεωρείται μη κερδοσκοπικός οργανισμός και λειτουργεί μέσω τηλεοπτικών και χορηγικών συμβολαίων. Η Ιαπωνία από την άλλη έχει ανακοινώσει ότι έχει καταβάλει 12.6 δισεκατομμύρια για την προετοιμασία των Αγώνων όμως πολλές πηγές αναφέρουν ότι ο πραγματικός αριθμός είναι υπερδιπλάσιος. Παράλληλα το διεθνές οικονομικό φόρουμ έχει πάρει θέση λέγοντας ότι η αναβολή ήταν ένα μεγάλο χτύπημα για τους καταναλωτές, τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες, με το χώρο των μίντια να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες. Οι μεγάλοι σταθμοί όπως το NBC που είχαν συμφωνία με τη ΔΟΕ έχουν ξοδέψει πάνω από 1.25 δισεκατομμύριο σε διαφημίσεις στην τηλεόραση και τα σόσιαλ μίντια και με το αθλητικό οικοδόμημα σε καραντίνα θεωρείται ότι θα χαθούν πολλά ακόμα δισεκατομμύρια δολάρια.

Advertisement

Advertisement

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2018 Sportsfeed.gr

Sportsfeed.gr - To No1 ελληνικό site για τους Ολυμπιακούς Αγώνες