Το γαλλικό χάντμπολ παραδίδει μαθήματα μάρκετινγκ με τους προϋπολογισμούς των ομάδων να εκτοξεύονται στη σεζόν που μόλις ξεκίνησε.
του Ηλία Τάταλα
[email protected]
Σε μία χώρα με μεγάλη παράδοση στο χάντμπολ και πάμπολλες διεθνείς επιτυχίες, το πρωτάθλημα της πρώτης κατηγορίας αποτελεί σημείο αναφοράς, με τις 14 ομάδες να ξοδεύουν συνολικά περισσότερα από 60 εκατομμύρια ευρώ για την τρέχουσα σεζόν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με εξαίρεση τη Δουνκέρκη και τη Σαμπερί, όλες οι ομάδες αύξησαν τους προυπολογισμούς τους σε σχέση με πέρσι, καθώς εκμεταλλεύονται τη δημοφιλία του αθλήματος με ισχυρό μάρκετινγκ, μεγάλα γήπεδα (από 1.000 έως 10.000 θέσεις) και ικανοποιητικά κέρδη από τηλεοπτικά δικαιώματα (κάθε ομάδα εισπράττει φέτος 158.000 ευρώ).
Η Παρί και φέτος είναι η ακριβότερη ομάδα με τα πετροδόλαρα από το Κατάρ του Νασέρ Αλ-Κελαϊφί να έχουν εκτινάξει τον προϋπολογισμό στα 14,76 εκατομμύρια ευρώ.
Για συγκρίσεις με την Ελλάδα, φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται, καθώς το μπάτζετ της πιο φθηνής γαλλικής ομάδας (Ιστρ) φτάνει στα 1,88 εκατομμύρια ευρώ και είναι υπερδιπλάσιο όλων μαζί των ομάδων της ελληνικής Α1.
Ανάλογα εντυπωσιακή είναι η εικόνα και στη γαλλική Α2, όπου τα μπάτζετ των ομάδων κυμαίνονται από 830.000 έως 2,2 εκατομμύρια ευρώ
Αναλυτικά το μπάτζετ κάθε γαλλικής ομάδας της 1ης κατηγορίας σε εκατομμύρια ευρώ
Paris Saint-Germain HB |
14,76 |
Montpellier AHB |
7,41 |
Dunkerque HGL |
4,53 |
HBC Nantes |
4,23 |
Tremblay-en-France HB |
3,99 |
Chambéry SH |
3,89 |
Pays d’Aix UCH |
3,63 |
Saint-Raphaël VHB |
3,59 |
US Créteil HB (P) |
3,33 |
Fenix Toulouse |
3,02 |
USAM Nîmes |
2,65 |
Sélestat AHB |
2,57 |
Cesson-Rennes MHB |
2,02 |
Istres OPH (P) |
1,88 |