Οι Ηνωμένες Πολιτείες τα κατάφεραν ξανά και βρίσκονται στην κορυφή των μεταλλίων του 20ού παγκοσμίου πρωταθλήματος που φιλοξενήθηκε στο Τόκιο, αλλά υπερδύναμη απέδειξε ότι είναι η Κένυα με τα επτά χρυσά μετάλλια στις αποστάσεις και στα στιπλ.
Δεν αποτελεί έκπληξη το κατόρθωμα των Αμερικανών να βρεθούν στην κορυφή του πίνακα των μεταλλίων, έχοντας κατακτήσει 16 χρυσά, πέντε αργυρά και πέντε χάλκινα μετάλλια, φτάνοντας στο σύνολο τα 26. Τα τρία από τα χρυσά έχουν την υπογραφή της Μελίσα Τζέφερσον Γούντεν, η οποία επικράτησε στα 100μ και τα 200μ, ενώ μαζί με τις συναθλήτριές της, κέρδισαν και το χρυσό στην 4Χ100μ των γυναικών. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα της Κένυας που πανηγυρίζει επτά χρυσά μετάλλια. Οι Κενυάτισσες κέρδισαν τα 800μ, 1.500μ, 5.000μ, 10.000μ, τα 3.000μ στιπλ και τον μαραθώνιο, ενώ στους άνδρες ήρθε το χρυσό 800άρι των ανδρών με τον τρομερό Εμάνουελ Γουανιόνι. Η Ελλάδα ολοκλήρωσε την εμφάνισή της σε αυτό το παγκόσμιο πρωτάθλημα στην 27η θέση χάρη στο αργυρό μετάλλιο του Εμμανουήλ Καραλή στο επί κοντώ.