Μία σημαντική αλλαγή σχεδίων ανακοίνωσε η Αριάρν Τίτμους που είχε δηλώσει ότι θα κάνει ένα χρόνο διάλειμμα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού για να επιστρέψει ύστερα με στόχο το Λος Άντζελες, αλλά στους μήνες που μεσολάβησαν αποφάσισε να κρεμάσει το σκουφάκι της.
Η κολύμβηση χάνει εκείνη που κέρδισε την κούρσα του αιώνα. Εκείνη που στον τελικό των 400μ ελεύθερο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού κόντρα στην Σάμερ Μάκιντος (Καναδάς) και την Κέιτι Λεντέκι (ΗΠΑ) επικράτησε σχεδόν με ένα δευτερόλεπτο διαφορά για να υπερασπιστεί τον τίτλο της και να αποδείξει ότι είναι η κορυφαία. Η Τίτμους μάγεψε τους πάντες με τα κατορθώματά της εντός πισίνας και τώρα έχει σοκάρει την κολυμβητική κοινότητα με την απόφασή της να αποσυρθεί από την ενεργό δράση μόλις στα 25 της χρόνια. Η Αυστραλή έχει κατακτήσει τα πάντα στην καριέρα της. Τέσσερα χρυσά Ολυμπιακά μετάλλια, τέσσερα χρυσά σε παγκόσμια 50άρας πισίνας, άλλα δύο σε παγκόσμια 25άρας πισίνας, επτά σε κοινοπολιτειακούς αγώνες και έχει στην κατοχή της το παγκόσμιο ρεκόρ στο 200άρι ελεύθερο. Μέχρι τον Ιούνιο ήταν και η ταχύτερη κολυμβήτρια όλων των εποχών στα 400μ ελεύθερο, αλλά της πήρε το ρεκόρ η Μάκιντος στα καναδικά τράιαλς. Για να τα επιτύχει όλα αυτά χρειάστηκε στα 14 της χρόνια να αφήσει την Ταζμανία και να μετακομίσει στο Κουίνσλαντ οικογενειακώς. Ήταν η καλύτερη απόφαση που μπορούσε να πάρει, διότι τότε ξεκίνησε να προπονείται με τον Ντιν Μπόξαλ, μαζί με τον οποίο έγιναν ένα απίθανο δίδυμο που έγραψε ιστορία. Η Τίτμους έκανε γνωστή την είδηση της απόσυρσής μέσα από ένα βίντεο που δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναφέρει: «Νιώθω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να σταματήσω την κολύμβηση. Η επιδίωξη ήταν αδιάκοπη και έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό. Φεύγω γνωρίζοντας ότι έχω κάνει τα πάντα, χωρίς να το μετανιώνω. Είμαι πλήρης, ικανοποιημένη και χαρούμενη». Η απόφαση να αποσυρθεί δεν ήταν στα σχέδιά της, αλλά αυτό που την έκανε να αλλάξει γνώμη είναι η ζωή που είχε τους τελευταίους 12 μήνες: «Μετά το Παρίσι είχα την ευκαιρία να βιώσω πως είναι η ζωή χωρίς την κολύμβηση και αυτό που γύρισε τον διακόπτει μέσα μου ήταν μερικά προβλήματα υγείας που προέκυψαν πριν τους Ολυμπιακούς. Μέχρι τώρα η κολύμβηση αποτελούσε το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μου, αλλά τώρα οι στόχοι που έχω βάλει στην προσωπική μου ζωή έχουν προτεραιότητα». Και ποια είναι η σπουδαιότερη στιγμή στην καριέρα της; Έδωσε την απάντησή της και αυτή είναι το πρώτο της χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες: «Δεν συγκρίνεται τίποτα με το πρώτο σου χρυσό. Ήταν στον τελικό των 400μ ελεύθερο κόντρα στην Κέιτι Λεντέκι. Χωρίς την Λεντέκι δεν θα ήμουν η ίδια κολυμβήτρια. Άλλαξε το άθλημα και είμαι ευγνώμων που ήμουν μέλος μίας τέτοιας διαμάχης. Για να κερδίσω δεν χρειαζόταν απλά να είμαι η καλύτερη στον κόσμο, αλλά η κορυφαία όλων των εποχών».