Connect with us

TOP

Crash test στα φαβορί του Γύρου

Published

on

Στη γραμμή εκκίνησης του 103ου Γύρου της Γαλλίας θα βρεθούν 198 ποδηλάτες αλλά ένας θα ανεβεί στην κορυφή του βάθρου στις 24 Ιουλίου.

του Στέφανου Σουλιώτη
[email protected]

Ο αγώνας θα ξεκινήσει το Σάββατο από την Νορμανδία με ετάπ που ταιριάζει αποκλειστικά στους σπρίντερ. Ωστόσο νικητής θα αναδειχθεί εκείνος που θα είναι ανταγωνιστικός σε όλες τις διαδρομές και κυρίως στα βουνά. Λίγα 24ωρα πριν ανοίξει η αυλαία ρίχνουμε την τελευταία ματιά στα μεγάλα φαβορί του Γύρου.

Κρις Φρουμ (Βρετανία, 31 ετών, 3 γκραν τουρ)
Το προφίλ της φετινής διαδρομής του ταιριάζει απόλυτα. Όπως ανέφερε ο ίδιος πέρυσι τον Οκτώβριο κατά την παρουσίαση του νέου Γύρου: «Είναι πάρα πολύ ολοκληρωμένη η διαδρομή και νομίζω πως πρέπει να είσαι καλός σε όλα τα ετάπ για να νικήσεις». Ο Φρουμ θα τρίβει τα χέρια του με τα δύο ανηφορικά ετάπ των 37χλμ. και των 17χλμ. (τα οποία όμως μπορεί να μην τον βοηθήσουν να κερδίσει τόσο πολύ χρόνο απέναντι στον Κιντάνα ή τον Κονταδόρ). Επίσης η Σκάι κατεβάζει το καλύτερο ρόστερ της όλων των εποχών. Μπορεί η αποχώρηση του Ρίτσι Πορτ να είναι πλήγμα αλλά το Νο2 της ομάδας, Γκέρεντ Τόμας, τα έχει πάει πολύ καλά στο πρώτο μισό της σεζόν. Το μεγαλύτερο προσόν του Φρουμ είναι τα διαπιστευτήριά του. Έχει κερδίσει δύο φορές τον Γύρο της Γαλλίας, ενώ η νίκη του στο πρόσφατο Dauphine δείχνει πως είναι ο αναβάτης που πρέπει να νικήσουν όσοι ονειρεύονται την πρώτη θέση του βάθρου. Η μεγαλύτερή του ανησυχία; Πως ο Κιντάνα, που τον πίεσε πολύ τις τελευταίες ημέρες πέρυσι, είναι ακόμα πιο δυνατός. Ο Φρουμ θα κατεβεί στη Γαλλία για να υπερασπιστεί τον τίτλο του και αυτό που δε θέλει σε καμιά περίπτωση είναι η καχυποψία να στοιχειώσει κάποια εντυπωσιακή του εμφάνιση και να αρχίσουν περίεργες ερωτήσεις στην συνέντευξη Τύπου.

Νάιρο Κιντάνα (Κολομβία, 26 ετών, 1 γκραν τουρ)
Η διαδρομή ταιριάζει εξίσου στον Κολομβιανό. Ο 103ος Γύρος της Γαλλίας περιλαμβάνει εννέα ημέρες σε βουνά και παρά το γεγονός πως υπάρχουν δύο ατομικές χρονομετρήσεις ο Κιντάνα αναμένεται ανταγωνιστικός αφού αυτές θα είναι ανηφορικές και όχι ευθεία. Ο 26χρονος είχε κερδίσει ανηφορική χρονομέτρηση στον ιταλικό Γύρο το 2014 οπότε γνωρίζει τι θα συναντήσει στο Τουρ. Η Μόβισταρ τον έχει πλαισιώσει με ένα ικανότατο ρόστερ και  η ισπανική ομάδα έχει τεράστια εμπειρία από γκραν τουρ. Πέρυσι ο Κιντάνα και ο Αλεχάντρο Βαλβέρδε συμπλήρωσαν το βάθρο στα Ηλύσια πεδία. Όσον αφορά τη φόρμα του, ο Κιντάνα είναι σε τέλεια κατάσταση. Κέρδισε τον Γύρο της Καταλονίας τον Μάρτιο και δύο μήνες αργότερα κέρδισε τον Γύρο της Ρομανδίας. Σημαντικό πλεονέκτημα του Κιντάνα αποτελεί ο σωματότυπος του. Με ύψος 1,66μ. και βάρος 58κ. είναι από τους πιο μικρόσωμους στο πελοτόν. Μεγαλύτερός του φόβος; Ότι τελικά μπορεί για τρίτη φορά να δει την πλάτη του Φρουμ.

Αλμπέρτο Κονταδόρ (Ισπανία, 33 ετών, 7 γκραν τουρ)
Διαδρομή επίσης κομμένη και ραμμένη για τον Κονταδόρ. «Πανέμορφη και ελκυστική» ήταν τα λόγια του όταν ανακοινώθηκαν τα ετάπ τον περασμένο Οκτώβριο. Το χειμώνα παραδέχθηκε πως υπήρχαν φορές που πέθαινε της πείνας αλλά έτσι έπρεπε να γίνει προκειμένου να αδυνατίσει. Στα 33 του γνωρίζει πως δε θα έχει πολλές ευκαιρίες ακόμα και γι’αυτό έβγαλε από το πρόγραμμά του τον ιταλικό Γύρο ώστε να είναι πανέτοιμος για τα βουνά της Γαλλίας. Η Τίνκοφ θα είναι από τις πιο δυνατές ομάδες στο πελοτόν, ωστόσο οι συναθλητές του θα έχουν και λίγο το νου τους στον Πίτερ Σάγκαν ώστε να πάρει για πέμπτη σερί χρονιά την πράσινη φανέλα. Η φόρμα του Κονταδόρ είναι αρκετά καλή. Κέρδισε ετάπ στον Γύρο του Αλγκάβρε, ήρθε δεύτερος στον Γύρο της Ισπανίας αλλά τερμάτισε πέμπτος στο Dauphine. Το μεγαλύτερο ατού του «Πιστολέρο» είναι η εμπειρία του. Έχει νικήσει σε επτά γκραν τουρ και δηλώνει πως φέτος νιώθει πιο καλά από ποτέ. Αν κερδίσει φέτος δε θα είναι ο γηραιότερος που θα το έχει κάνει. Το 2011 ο Αυστραλός Κέιντελ Έβανς ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί στα 34 του χρόνια.

Φάμπιο Άρου (Ιταλία, 25 ετών, 1 γκραν τουρ)
Ιδανική διαδρομή μιας και έχει πολλές ανηφόρες. Όμως το ερώτημα είναι κατά πόσο θα πάρει τις απαραίτητες βοήθειες από τους συναθλητές του. Πολλοί από τους καλύτερούς αθλητές της Αστάνα στήριξαν τον Βιντσέντζο Νίμπαλι στον Γύρο της Ιταλίας οπότε είναι ζήτημα πόσο καλά θα κάνουν τη δουλειά τους αυτή τη φορά. Αναφορικά με τη φόρμα του είναι δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις. Το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν η νίκη στο τρίτο ετάπ του Dauphine στις αρχές Ιουνίου. Όμως είναι νέος και εξαιρετικά ταλαντούχος. Πέρυσι τερμάτισε δεύτερος στον ιταλικό Γύρο και νίκησε στην Ισπανία λίγους μήνες μετά. Το μεγαλύτερό του μειονέκτημα είναι ο κυκλοθυμικός χαρακτήρας του. Ο Νίμπαλι ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ο Άρου αναστατώνεται και νευριάζει εύκολα, ενώ π.χ. ο συναθλητής μας Ίβαν Μπάσο ποτέ δε θα θύμωνε για κάτι. Όχι γιατί ήταν μεγαλύτερος αλλά γιατί ήταν πιο σοφός». Ο Άρου θα είναι ευχαριστημένος αν ανεβεί στο βάθρο αλλά τη μεγαλύτερη χαρά την έχει πάρει ήδη αφού ο Νίμπαλι θα έχει ρόλο βοηθού στην ομάδα.

Τιμπό Πινό (Γαλλία, 26 ετών)
Ο Γάλλος είναι ευχαριστημένος που η φετινή διαδρομή δεν περιλαμβάνει κομμάτι πλακόστρωτου. Το 2014 τερμάτισε τρίτος και πέρυσι ενσάρκωνε τις ελπίδες των συμπατριωτών του για την πρώτη νίκη Γάλλου μετά τον Μπερνάρ Ινό το 1985. Ωστόσο τα βρήκε σκούρα στα παβέ και τερμάτισε 16ος στη γενική. Η Εφ Ντε Ζε δεν είναι ομάδα επιπέδου Σκάι, Μόβισταρ ή Αστάνα και σε καμία περίπτωση δε θα δούμε πέντε αθλητές της να δίνουν ρυθμό στην κούρσα πριν η διαδρομή ανεβεί στα βουνά. Αν ο Πινό ντυθεί στα κίτρινα σε κάποιο ετάπ, θα πρέπει να δώσει σκληρή μάχη για να κρατήσει τη φανέλα. Η φυσική του κατάσταση είναι καλή αφού προέρχεται από έξι πλασαρίσματα στην πρώτη πεντάδα στους επτά πρώτους αγώνες της σεζόν. Ο 26χρονος Πινό είναι πολύ πιο βελτιωμένος σε σχέση με το 2014 και η τότε εμφάνισή του δείχνει πως μπορεί να μπει σφήνα στα μεγάλα ονόματα. Σημαντικό ατού στο βιογραφικό του είναι πως κέρδισε πέρυσι στο Αλπ Ντ΄Ουέζ αλλά όσον αφορά την τελική γενική κατάταξη δεν είναι βέβαιο αν θα αντέξει την πίεση των Γάλλων θεατών που περιμένουν πολλά από εκείνον. Αν καταφέρει πάντως να είναι κοντά στην κορυφή την τελευταία εβδομάδα του Γύρου, δεν αποκλείεται να μεταμορφωθεί σε έναν δεινό αναβάτη που θα καταπίνει τις ανηφόρες.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/