Η Κέιτ Ντάγκλας είναι η νέα βασίλισσα των 100μ ελεύθερο στην 25άρα πισίνα και αυτό όχι γιατί απλά κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ την περασμένη εβδομάδα, αλλά επειδή στην τρίτη και τελευταία μέρα του παγκοσμίου κυπέλλου κολύμβησης στο Τορόντο έγινε η πρώτη κολυμβήτρια που κατέβηκε τα 50 δευτερόλεπτα στο αγώνισμα.
Το 50.19 που σημείωσε την προηγούμενη εβδομάδα στο παγκόσμιο κύπελλο του Γούεστμοντ δεν ήταν αρκετό για την Ντάγκλας, με την 24χρονη να έχει δυνατότητες για μία πολύ πιο γρήγορη επίδοση. Αν και ήταν πιο αργή στο πρώτο 50άρι στο Τορόντο, αφού έστριψε σε 23.93 έναντι του 23.88 του Γουέστμοντ, η Αμερικανίδα έκανε τρομερό δεύτερο 50άρι και τερμάτισε την κούρσα της σε 49.93, για να γίνει η πρώτη κολυμβήτρια που καταρρίπτει το φράγμα των 50 δευτερολέπτων. Το δεύτερο μισό της κούρσας είχε καθοριστικό ρόλο και αυτό γιατί στο Γουέστμοντ σημείωσε 26.31 και στο Τορόντο 26.00! Η Μόλι Ο’Κάλαχαν (Αυστραλία) δεν είχε καμία ελπίδα σε αυτόν τον τελικό, αλλά στην προσπάθειά της να φτάσει την Ντάγκλας κατέγραψε ένα μεγάλο ατομικό ρεκόρ. Είχε 51.13 από το παγκόσμιο κύπελλο του Καρμέλ πριν από δύο εβδομάδες και στο Τορόντο τερμάτισε σε 50.82.