Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Λος Άντζελες αναμένουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών το καλοκαίρι του 2028 και για αυτόν τον λόγο σχεδιάζουν τον πιο αποτελεσματικό σύστημα λειτουργίας των ΜΜΜ για την μεταφορά τους στα στάδια, ο οποίος παράλληλα θα είναι και φιλικός προς το περιβάλλον.
της Ελισάβετ Γρηγοριάδου
[email protected]
Οι Ολυμπιακοί και οι Παραολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού έχουν μπει πλέον στην ιστορία και η αντίστροφη μέτρηση για το 2028 έχει ξεκινήσει. Αυτό σημαίνει ότι οι Αμερικανοί πιάνουν για τα καλά δουλειά ώστε να προλάβουν να είναι έτοιμοι να υποδεχτούν αθλητές και θεατές από όλο το κόσμο. Οι Αμερικανοί βάσει μιας παρουσίασης που έκαναν την περασμένη εβδομάδα, αναφέρουν τον αριθμό θεατών που περιμένουν ότι θα έχουν σε κάθε περιοχή που θα φιλοξενήσει αθλήματα κατά την διάρκεια των Αγώνων.
Στην περιοχή του πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, που περιλαμβάνεται το Ολυμπιακό στάδιο του στίβου, οι θεατές αναμένονται να φτάσουν τους 1.27 εκατομμύρια, ενώ στην περιοχή του Ίνγκλγουντ, με την περίφημη So-Fi Αρένα (κολύμβηση), τους 1.05 εκατομμύρια θεατές. Τα δύο αυτά σημεία της πόλης θα έχουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα κατά την διάρκεια των Αγώνων και έπειτα ακολουθεί το Κάρσον με τους πιθανούς 940.000 θεατές. Στην Πασαντίνα περιμένουν 790.000 θεατές και στο Λονγκ Μπιτς 698.000.
Τα νούμερα είναι πολύ μεγάλα και είναι βέβαιο ότι η ατμόσφαιρα στα στάδια θα είναι αξέχαστη. Όμως όλοι αυτοί οι θεατές χρειάζονται έναν τρόπο για να μεταφερθούν στις αθλητικές εγκαταστάσεις και για αυτό η πόλη του Λος Άντζελες χρειάζεται να κάνει αλλαγές στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αρχικά, επιθυμούν να μην χρησιμοποιηθούν αυτοκίνητα και για αυτό δεν θα υπάρχουν πάρκινγκ στα στάδια για το κοινό. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο διαδρομών, με λωρίδες προτεραιότητας όπου χρειάζεται και το σχέδιο εφαρμογής προσδιορίζει μια περίοδο 80 ημερών, η οποία ξεκινά στις 13 Ιουνίου και τελειώνει την 1η Σεπτεμβρίου. Συνολικά προβλέπεται ότι θα χρειαστούν 2.700 λεωφορεία, με επιπλέον 6.000 οδηγούς και προσωπικό συντήρησης που απαιτείται για την λειτουργία τους. Όλα αυτά για μία πόλη που έχει από τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα στον πλανήτη και κάθε 5ετία προσθέτει μία επιπλέον λωρίδα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες δίχως όμως να λυθεί το πρόβλημα.
Το σχέδιο για το 2028, δεσμεύεται για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών για το 2028, αλλά χωρίς καμία εγγύηση ότι πολλά τέτοια εξοπλισμένα λεωφορεία θα είναι πραγματικά διαθέσιμα προς χρήση. Η χρήση σχολικών λεωφορείων, που ήταν κλειδί το 1984 για αθλητές και μέλη της Ολυμπιακής οικογένειας, αποτελεί βασικό στοιχείο για να πετύχει το σχέδιο. Υπάρχει μια μεγάλη λίστα με πράγματα που θα ήθελε να κάνει η Metro (συγκοινωνιακή αρχή) και για αυτό έχει πάρει χρηματοδότηση. Μέσα σε αυτήν περιλαμβάνονται 151 εκατομμυρία δολάρια σε ομοσπονδιακά κεφάλαια. Ωστόσο αιτήματα 520 εκατομμυρίων δολαρίων δεν κατακυρώθηκαν, ενώ έχουν υποβληθεί νέα αιτήματα που φτάνουν τα 187 εκατομμύρια δολάρια.