Πολλοί θα πουν πως Βιτσέντζο Νίμπαλι ήταν τυχερός που κατέκτησε τον 99ο Γύρο της Ιταλίας αλλά ο 31χρονος απέδειξε πως ο καρχαρίας είναι πάντα επικίνδυνος όταν βρίσκεται σε βαθιά νερά.
του Στέφανου Σουλιώτη
[email protected]
Ο 99ος Γύρος της Ιταλίας ανήκει στο παρελθόν. Από τις 6 Μαΐου και τις τρεις πρώτες ημέρες στην Ολλανδία μέχρι τις 29 του μήνα και το φινάλε στο Τορίνο καταλάβαμε για άλλη μία φορά γιατί η συγκεκριμένη διοργάνωση είναι η πιο συναρπαστική από τα άλλα δύο γκραν τουρ. Οι ανατροπές διαδέχονταν η μία την άλλη και εκεί που νομίζαμε πως νέοι ήρωες θα εμφανίζονταν στο προσκήνιο, ήρθε ο Βιτσέντζο Νίμπαλι να μας υπενθυμίσει πως δεν μπορείς ποτέ να προβλέψεις τις επιθέσεις του «καρχαρία».
Τρία χρόνια μετά τον πρώτη του ροζ φανέλα στην επική εμφάνιση στους χιονισμένους Δολομίτες, ο Σικελός κατέκτησε τη δεύτερή του νίκη στον Γύρο της Ιταλίας και την τέταρτη σε γκραν τουρ πλησιάζοντας σε δημοφιλία τον θρυλικό αλλά και αυτοκαταστροφικό Μάρκο Παντάνι. Ο Νίμπαλι ξεκίνησε την αντεπίθεση στο 19ο ετάπ εκμεταλλευόμενος την πτώση του Στίβεν Κράουτσβαϊκ. Πολλοί θα πουν πως αν ο Ολλανδός δεν είχε το ατύχημα, η εξέλιξη θα ήταν διαφορετική. Το βάρος της ροζ φανέλας όμως δε μπορούν να το αντέξουν όλοι. Ο Ολλανδός λύγισε σε εκείνη την αριστερή στροφή της κατάβασης μετά το Κόλ ντελ΄Αντεζλο. Ο Νίμπαλι δεν λύγισε πουθενά, ούτε από τις πιέσεις των δημοσιογράφων. Μπορεί και ίδιος να προβληματίστηκε για τις εμφανίσεις του τις 18 πρώτες ημέρες του Γύρου αλλά δε σκέφτηκε ποτέ να εγκαταλείψει. Μόνο μία φορά στη ζωή του εγκατέλειψε. Και αυτό ήταν σε ηλικία 16 ετών όταν άφησε το σπίτι και την οικογένεια του στη Μεσσίνα και μετακόμισε στην Τοσκάνη με σκοπό να γίνει επαγγελματίας ποδηλάτης.
Ο γιος του Σαλβατόρε και της Τζιοβάνα έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να κερδηθεί ένας μεγάλος Γύρος. Άριστος χειρισμός του ποδηλάτου, εκπληκτικές ικανότητες στην ανάβαση, ιδιαίτερα γρήγορος και προσεκτικός στις καταβάσεις και αξιοπρόσεκτες επιδόσεις στο χρονόμετρο. Το τελευταίο το έδειξε αρκετά νωρίς όταν το 2002 κατέλαβε την τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των εφήβων, κάτι που το επανέλαβε ένα χρόνο αργότερα.
Το 2005 υπέγραψε το πρώτο του επαγγελματικό συμβόλαιο και το 2007 ήρθε η πρώτη συμμετοχή στον Γύρο της πατρίδας του. Το 2010 κατέκτησε την Βουέλτα αν και δεν είχε νικήσει σε κανένα ετάπ. Ωστόσο έπαιρνε συνεχώς καλά πλασαρίσματα στις ορεινές διαδρομές. Η δεύτερη γκραν τουρ νίκη ήρθε το 2013 στον Γύρο της Ιταλίας με αντιπάλους τον Μπράντλεϊ Ουίγκινς και τον Ριγκομπέρτο Ουράν. Το 2014 νίκησε στον Γύρο της Γαλλίας όπου μεταξύ άλλων είχε να ανταγωνιστεί τον Κρις Φρουμ και τον Αλμπέρτο Κονταδόρ. Οι δύο τελευταίοι εγκατέλειψαν λόγω πτώσης ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο στον Ιταλό για το βάθρο. Ο Νίμπαλι είναι ένας από τους έξι αναβάτες που έχουν κατακτήσει και τους τρεις μεγάλους Γύρους. Η χθεσινή του νίκη θα αποτελέσει ένα ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο στα χέρια του καθώς το συμβόλαιο με την ομάδα του, Αστάνα, ολοκληρώνεται στο τέλος της σεζόν. Οι σειρήνες από το Μπαχρέιν και την επαγγελματική ομάδα που δημιουργεί ο πρίγκιπας της χώρας ηχούν όλο και πιο δυνατά.
Για την ώρα ο Νίμπαλι δε σκέφτεται το μέλλον του παρά μόνο τον επόμενο στόχο του. Αυτός δεν είναι άλλος από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο 31χρονος θα πάρει μέρος στον Γύρο της Γαλλίας αλλά μόνο για να προετοιμαστεί ενόψει του Ρίο.