Το όνομα του Στέφανου Τσιτσιπά αυτή τη στιγμή, είναι ένα από τα πιο εμπορεύσιμα στον πλανήτη, όσον αφορά τον αθλητισμό, για το 2021, σύμφωνα με τις μετρήσεις της SportsPro, της Νο1 εταιρείας στον τομέα.
Για κάποιους αυτό ίσως να μη σημαίνει και κάτι αφού το μόνο που θέλουν είναι να παρακολουθούν… αγώνες. Αντιλαμβάνονται όμως για τα καλά τη σημασία της εμπορευσιμότητας, όταν όλοι αυτοί οι αθλητές και αθλήτριες εμφανίζονται διαρκώς μπροστά τους. Εκτός αγώνων…
Όπως αναφέρεται στην ανάλυση, η λίστα των 50 αθλητών και αθλητριών με τη μεγαλύτερη εμπορική επιρροή προκύπτει από αρκετούς παράγοντες και όχι μόνο στον αριθμό των followers στα social media.
Για να καταλήξει στην τελική κατάταξη των 50 πιο εμπορεύσιμων αθλητών, ο ειδικός στον τομέα της μέτρησης διαδραστικότητας Zoomph ανέλυσε περισσότερους από 7.000 αθλητές που δραστηριοποιήθηκαν το 2021 σε τουλάχιστον τρεις από τις τέσσερις μεγάλες κοινωνικές πλατφόρμες – Facebook, Twitter, Instagram και TikTok – μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. 2021. Ο αριθμός των fans και η ανάλυση κοινού λήφθηκαν στις 31 Ιουλίου 2021.
Το μοντέλο βαθμολόγησης Zoomph αποτελείται από δύο κύριες κατηγορίες, καθένα από τα οποία ισοδυναμεί με 50% της συνολική αξιολόγησης σε συνολική κλίμακα 250 μονάδων. Σε κάθε κύρια κατηγορία υπάρχουν δύο ή τρεις υποκατηγορίες.
Προσέγγιση: συνολικός αριθμός followers/likes στις τέσσερις διαφορετικές πλατφόρμες
Δέσμευση: μέσο ποσοστό αφοσίωσης και ποσοστό αλληλεπίδρασης οπαδών
Μετρήσεις κοινού: 125 συνολικοί πόντοι
Επίδειξη θαυμαστών: ποσοστό κοινωνικού κοινού που είναι γυναίκα, Gen Z ή Millennial
Ελκυστικότητα θαυμαστών: ποσοστό κοινού με συγγένεια με τη μουσική, το gaming, τις διεθνείς/παγκόσμιες υποθέσεις ή τα είδη πολυτελείας.
Το τελικό σκορ Athletes Influencer βασίζεται στη σχετική ισχύ στις διάφορες κατηγορίες και υποκατηγορίες σε άμεση σύγκριση με τη συνολική ομάδα αθλητών που αναλύθηκαν.
Οι μετρήσεις κοινού καθορίστηκαν από την πλατφόρμα Insights του Zoomph για καταναλωτές, η οποία διαθέτει μια βάση δεδομένων με περισσότερα από 350 εκατομμύρια κοινωνικά προφίλ. Δημιουργήθηκαν ατομικά είδη κοινού για κάθε αθλητή που αναλύθηκε με βάση τις δικές του κοινωνικές ακολουθίες. Όλα τα δημογραφικά και ψυχογραφικά δεδομένα του κοινού ανωνυμοποιήθηκαν πριν από την κατάποση στο Zoomph. Ενώ τα δεδομένα του κοινού ανανεώνονται συνεχώς στην πλατφόρμα Zoomph.
Για όσους αναρωτιούνται γιατί στους 25 πρώτους δεν είναι το όνομα του πρωταθλητή του ΝΒΑ Γιάννη Αντετοκούνμπο η απάντηση είναι απλή. Το Μιλγουόκι είναι πολύ μικρή αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι στην 50αδα είναι ο Λεμπόν Τζέιμς (Νο24) και ο Στίβεν Κάρι (Νο30) που κατοικοεδρεύουν στην Καλιφόρνια, την 4η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη. Επίσης η παρουσία αρκετών γυναικών παικτριών του ποδοσφαίρου πάνω και από τον Ρονάλντο και τον Μέσι, δεν είναι καθόλου τυχαία (ή λάθος). Η μεγαλύτερη αγορά στον πλανήτη για την αθλητική βιομηχανία είναι αυτή των ΗΠΑ και στις ΗΠΑ όσον αφορά το ποδόσφαιρο, το γυναικείο είναι πολύ πιο ψηλά από το ανδρικό.
Η κατάταξη που προκύπτει σύμφωνα με το σκορ (άριστα το 250)