Connect with us

ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ

Παρίσι 2024: Εγκρίθηκαν λέιζερ, μεικτό 470, IKA, απορρίφθηκε το RSΧ

Published

on

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε η παγκόσμια ομοσπονδία ιστιοπλοΐας συνεδρίασε στο Στάμφορντ Μπριτζ του Λονδίνου και αποφάνθηκε για τον εξοπλισμό των Ολυμπιακών κατηγοριών του 2024.

του Παναγιώτη Βότση
[email protected]

Το λέιζερ επιλέχθηκε και πάλι ως το μονοθέσιο σκάφος για άνδρες και γυναίκες, το IKA Formula Kite ως ο εξοπλισμός της μεικτής αετοσανίδας και το 470 ως το μεικτό διθέσιο σκάφος. Η μεγάλη έκπληξη ήταν ότι η πρόταση του διοικητικού συμβουλίου για την επιλογή του RSX για την ιστιοσανίδα απορρίφθηκε και κατά συνέπεια θα χρειαστεί να κατατεθεί νέα. Επίσης καθορίστηκε επίσημα η διαδικασία επιλογής του μεικτού διθέσιου σκάφους ανοιχτής θαλάσσης.

Στην αρχή της συνεδρίασης το διοικητικό συμβούλιο ενημέρωσε τους συνέδρους για το υπάρχον πλάνο δράσης σε σχέση με τις Ολυμπιακές κατηγορίες, το οποίο περιλαμβάνει και τη στρατηγική που χαράχτηκε από την παγκόσμια ομοσπονδία για τον Ολυμπιακό εξοπλισμό το Νοέμβρη του 2018 (FRAND). Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι προκειμένου να παράσχει βεβαιότητα στις κατά τόπου ομοσπονδίες, στα σωματεία και τους αθλητές, όρισε ως καταληκτική ημερομηνία για να γίνουν συζητήσεις σύμβασης την 1η Αυγούστου 2019. Αν μέχρι τότε δεν υπάρξει συμφωνία για κάποιο αγώνισμα, το σύνολο των συνέδρων θα πρέπει να επιλέξει νέο εξοπλισμό. Να σημειωθεί ότι προηγήθηκε ψηφοφορία για το δίλημμα ανοιχτής-κρυφής ψήφου και με 21-20 επιλέχθηκε η κρυφή.

Μονοθέσιο σκάφος ανδρών γυναικών
Οι επιλογές που δόθηκαν ήταν αυτές του λέιζερ, του RS Aero, του D-Zero και του Melges 14. Το λέιζερ επιλέχθηκε τελικά με μεγάλη πλειοψηφία έναντι του RS Aero, 36-5 για τους άνδρες και 37-4 για τις γυναίκες. Λίγο πιο πριν είχε απορριφθεί η πρόταση της επιτροπής εξοπλισμού για την επιλογή του RS Aero.

Ιστιοσανίδα ανδρών και γυναικών
Καθώς ο εξοπλισμός της κατηγορίας βρίσκεται σε διαδικασία επανεξέτασης, το διοικητικό συμβούλιο είχε τη δικαιοδοσία να κάνει επίσημη πρόταση στο κεντρικό συμβούλιο. Η επίσημη πρόταση λοιπόν αφορούσε στην επιλογή του RS:Χ και ενώ στηρίχθηκε από 19 συνέδρους, απορρίφθηκε από 23. Ως αποτέλεσμα πρέπει να κατατεθεί πρόταση εκ νέου.

Μεικτή αετοσανίδα
40 θετικοί ψήφοι ήταν υπεραρκετοί για την έγκριση της πρότασης της επιτροπής εξοπλισμού και έτσι το IKA Formula Kite Class επιλέχθηκε για την αετοσανίδα στο Τόκιο.

Μεικτό διθέσιο σκάφος
Το ίδιο συνέβη και σε αυτή την κατηγορία, όπου το 470 επικράτησε με 41 θετικές ψήφους.

Μεικτό διθέσιο σκάφος ανοιχτής θαλάσσης
Με την έγκριση της πρότασης Μ01-19 από το σύνολο του συμβουλίου (39 θετικές ψήφοι) καθορίστηκε η διαδικασία επιλογής: Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα διαμορφωθεί η λίστα με τους εξοπλισμούς που πληρούν τα δοθέντα κριτήρια, ενώ στη συνέχεια πρέπει να παρθεί η τελική απόφαση μεταξύ αυτών, μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Το Νοέμβριο του 2020 η σχετική επιτροπή της παγκόσμια ομοσπονδίας θα ανακοινώσει επίσημα τη λίστα και θα υπάρξουν αρκετές ευκαιρίες για τη δοκιμή του εξοπλισμού από τις εθνικές ομοσπονδίες και τους αθλητές.

Παράλληλα στο συνέδριο παρουσιάστηκε μία πρόταση μεταρρυθμίσεων για την επικαιροποίηση του τρόπου διακυβέρνησης της παγκόσμιας ομοσπονδίας και εγκρίθηκε η στρατηγική για την περίοδο 2021-2028 με τρεις βασικούς πυλώνες: α) να καθοριστεί ξεκάθαρη δομή για κάθε ρεγκάτα β) να διαμορφωθεί σταθερό καλεντάρι με αξιόπιστο σύστημα κατάταξης και γ) να προβληθεί η ιστιοπλοΐα σε μεγαλύτερο κοινό, με στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο άθλημα.

Το επόμενο συνέδριο της παγκόσμιας ομοσπονδίας θα διεξαχθεί από 26 Οκτώβρη έως 3 Νοέμβρη 2019 στις Βερμούδες.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/