Connect with us

ΣΤΙΒΟΣ

ΣΕΓΑΣ: Λεφτά για εισαγόμενους μετρητές αποστάσεων υπάρχουν

Published

on

Πόσες φορές χρειάζεται να μετρηθεί μια διαδρομή για να πάρει πιστοποίηση; Η λογική απάντηση είναι, μία. Πόσο κοστίζει ένας πιστοποιημένος μετρητής για να το κάνει; Η απάντηση είναι 250-300 ευρώ. Πόσο αποφάσισε η Σοφία Σακοράφα ότι πρέπει να πληρώνει ο ΣΕΓΑΣ; Η απάντηση είναι 1200 ευρώ, τη φορά…

του Σταύρου Γεωργακόπουλου
[email protected]

Αν κάποιος αποφασίσει να ασχοληθεί με το ρεπορτάζ των οικονομικών της ομοσπονδίας του κλασικού αθλητισμού, θα έχει υλικό να γράφει κάθε μέρα. Ιδίως αν αποφασίσει να ρίξει φως στο σκοτάδι των οικονομικών του Μαραθωνίου της Αθήνας. Εκεί όπου η γνώση πλέον έχει… ανοίξει και δε χάνεται σε αοριστίες και «ιερά έγγραφα» που βλέπουν ελάχιστα ζευγάρια ματιών.
Πριν από μερικές μέρες έγινε άλλο ένα διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΓΑΣ, το οποίο όπως ενημερώνομαι είναι προεδρικό συμβούλιο. Μεταξύ άλλων (θα ασχοληθούμε εν καιρώ) πέρασε άλλη μια απόφαση της προέδρου Σοφίας Σακοράφα, η οποία αφορά την εισαγωγή (για πολλοστή φορά από ότι μαθαίνουμε) δύο Ιταλών μετρητών αποστάσεων διαδρομών σε δημόσιο δρόμο, οι οποίοι είχαν κληθεί να πιστοποιήσουν τους αγώνες που κάνει ο ΣΕΓΑΣ και είναι ο Μαραθώνιος, ο ημιμαραθώνιος και τα ανά την επικράτεια RUN Greece. To κόστος που προϋπολογίστηκε είναι 1.200 ευρώ και η ομοσπονδία το πλήρωσε τη διετία 2022 – 2023 κάθε φορά που ερχόταν στην Ελλάδα οι δύο Ιταλοί για να μετρήσουν τις αποστάσεις βγαίνοντας από τα ταμεία της ομοσπονδίας αρκετές χιλιάδες ευρώ καθώς χρειάστηκε να καλυφθούν:

  • μετακινήσεις σε 6 περιοχές με αεροπλάνα και ΙΧ
  • διαμονή
  • διατροφή 
  • κόστος των συνοδευτικών προσώπων 
  • και άλλα έξοδα πέραν των αμοιβών

Όπως γίνεται αντιληπτό, η συνεργασία για τη διετία 2022 – 2023 έβγαλε από τα ταμεία του ΣΕΓΑΣ, αρκετές χιλιάδες ευρώ. Η τωρινή απόφαση αφορά το 2024, αρχικά για τη νέα διαδρομή του ημιμαραθωνίου της Αθήνας και τον παράλληλο αγώνα των 5χλμ.

Ο παροπλισμός του Δούση

Για όσους δε γνωρίζουν, η Ελλάδα διαθέτει τον αναγνωρισμένο από την παγκόσμια ομοσπονδία κλασικού αθλητισμού, μετρητή αποστάσεων κατηγορίας Α, Γιώργο Δούση. Επί 17 χρόνια υπήρξε τεχνικός σύμβουλος του ΣΕΓΑΣ και είναι αυτός που διαμόρφωσε όλα τα προγράμματα των εκκινήσεων, τα χρονοδιαγράμματα των διαδρομών και των υποδομών των διαδρομών, της μελέτης των αναγκών υγειονομικής κάλυψης κλπ των μεγάλων διοργανώσεων του ΣΕΓΑΣ, είναι αυτός που αποτέλεσε τον βασικό συντελεστή της δημιουργίας το 2012 του ημιμαραθωνίου της Αθήνας και ο οποίος ήταν ο διευθυντής των Ολυμπιακών Μαραθωνίων!
Οι πολυσέλιδες μελέτες που παρουσίαζε ο Δούσης ξεπερνούσαν τα όρια της αναφοράς προς την World Athletics, καθώς ήταν -από τεχνική άποψη- άκρως βοηθητικές για παραγωγή χρονοδιαγραμμάτων, επιχειρησιακή αρτιότητα κάθε μετρημένης διαδρομής, χιλιομετρικά, υψομετρικά κλπ στοιχεία, πράγματα που διδάσκονται στις σχολές μετρητών κλπ.
Η δική του μέτρηση κόστιζε ελάχιστα στον ΣΕΓΑΣ για τις ανά την Ελλάδα διαδρομές αγώνων, ενώ οι μετρήσεις στο Μαραθώνιο και ημιμαραθώνιο ήταν άνευ κόστους για τον ΣΕΓΑΣ, λόγω εντοπιότητας και ευαισθησίας, αφού υπηρετούσε τον ΣΕΓΑΣ. Όσον αφορά τη μετακίνηση του στην ηπειρωτική χώρα γινόταν κυρίως με τα δημόσια μέσα μεταφοράς και πολλές φορές αυθημερόν, ενώ ποτέ δε χρειάστηκε συνοδευτικά πρόσωπα
Και να ήταν μόνο αυτό… Δε γνωρίζουμε με ποια απόφαση του προεδρικού συμβουλίου ή ποια εισήγηση επιτροπής, στάλθηκε στη σχολή μετρητών τον Οκτώβριο στο εξωτερικό εν ενεργεία αθλητής και ενώ εκπαιδεύτηκε για να οριστεί μετρητής, δυστυχώς για τον ΣΕΓΑΣ «κόπηκε» στις εξετάσεις και γύρισε με άδεια χέρια…

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/