Connect with us

STORY

Κράμερ εναντίον Κράμερ

Published

on

Ή για την ακρίβεια Ρόσμπεργκ εναντίον Χάμιλτον, αφού η μονομαχία των δύο πιλότων της -σαρωτικής φέτος- Μερσέντες αποτελεί το βασικό θέμα του Ισπανικού, 5ου Γκραν Πρι της φετινής Φόρμουλα 1, που διεξάγεται αυτό το σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη. Θα καταφέρει άραγε ο Γερμανοφινλανδός να βάλει ένα τέλος στο σερί του Βρετανού ομόσταυλού του;

του Νίκου Κούδα
[email protected]
follow me @nkoudas

Μετά από διάλειμμα τριών εβδομάδων, το σιρκουί της Καταλούνια, όπως ονομάζεται στην τοπική διάλεκτο, αποτελεί τον πρώτο ευρωπαϊκό σταθμό του θιάσου της F1 και μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον επικεφαλής της βαθμολογίας, Νίκο Ρόσμπεργκ, να επιστρέψει στις νίκες μετά από 3 συνεχόμενες δεύτερες θέσεις, όπου είδε την πλάτη του Λιούις Χάμιλτον. Η εμμονή του Γερμανοφινλανδού να ανακόψει την επέλαση του 29χρονου από το Στίβενεϊτζ προς την κορυφή, έγινε απολύτως ξεκάθαρη στις δηλώσεις του: «Κάθε σαββατοκύριακο είναι κρίσιμο, όμως το μομέντουμ των αποτελεσμάτων είναι μαζί του και πρέπει να προσπαθήσω να το ανατρέψω. Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα. Έχω έρθει εδώ για να κερδίσω!».
Ωστόσο, τα πρωινά ελεύθερα δοκιμαστικά έδειξαν μάλλον… μία από τα ίδια, αφού ο Χάμιλτον τερμάτισε και πάλι πρώτος με χαρακτηριστική άνεση, πετυχαίνοντας τον καλύτερο χρόνο της ημέρας, με 1:27.023, σε σύνολο 17 γύρων. Ο Ρόσμπεργκ ήταν μόλις 5ος, πίσω από τους Τζένσον Μπάτον (ΜακΛάρεν), Ντανιέλ Ρικιάρντο (Ρεντ Μπουλ) και τον Φερνάντο Αλόνσο (Φεράρι)…

Η παράδοση
Το Γκραν Πρι της Ισπανίας είναι ένα από τα παλαιότερα στον κόσμο, καθώς πέρσι συμπλήρωσε τα 100 χρόνια ζωής του! Ωστόσο η φετινή θα είναι μόλις η 44η κούρσα στην υπεραιωνόβια ιστορία του θεσμού, μιας και πολλοί αγώνες δεν είχαν διεξαχθεί λόγω των δύο Παγκοσμίων Πολέμων, αλλά και του Ισπανικού Εμφυλίου. Το 1967 το Ισπανικό Γκραν Πρι επανήλθε οριστικά, και από το 1968 και έπειτα συνεχίζει την αδιάλειπτη παρουσία του στο καλεντάρι της F1.

Η τοποθεσία
Η πίστα «Σιρκουί ντε Μπαρτσελόνα-Καταλούνια» είναι κτισμένη λίγο έξω από την πανέμορφη Βαρκελώνη, στην κωμόπολη Μοντμελό, και έχει μήκος 4,6 χλμ. τα οποία καλύπτονται σε 66 γύρους (συνολική απόσταση 307,104 χλμ.). Η πίστα χαρακτηρίζεται από τις μακρόσυρτες και γρήγορες στροφές της (όπως η Νο. 3), γεγονός που την καθιστά την πιο επίπονη για τα ελαστικά των μονοθεσίων («πίστα υψηλής ενέργειας», την ονόμασε η Πιρέλι), με τις τεράστιες πιέσεις που ασκούνται να οδηγούν στην ταχύτερη φθορά της γόμας τους. Δεν είναι τυχαίο ότι στο παρελθόν, οι ομάδες χρειάστηκαν μέχρι και 4 πιτ-στοπ για να τελειώσουν ομαλά τον αγώνα…

Οι μονομάχοι
Τα «ασημένια βέλη» της Μερσέντες συνεχίζουν τον υγιεινό τους περίπατο στο πρωτάθλημα, με τον πρωτοπόρο Νίκο Ρόσμπεργκ να διατηρεί βραχεία κεφαλή με 79 βαθμούς, νιώθοντας την καυτή ανάσα του Λιούις Χάμιλτον που έχει 75. Τρίτος είναι ο περσινός νικητής του Γκραν Πρι της Ισπανίας, Φερνάντο Αλόνσο της Φεράρι, με 41 βαθμούς. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν ο 26χρονος Γερμανός οδηγός της φετινής ομάδας-έκπληξη Φορς Ίντια – Μερσέντες, Νίκο Χούλκενμπεργκ, με 36 βαθμούς, και ο περσινός πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ της Ρεντ Μπουλ που έχει 33. Στους κατασκευαστές πρώτη είναι φυσικά η Μερσέντες με 154 βαθμούς, από πολύ μακριά ακολουθεί η Ρεντ Μπουλ με 57, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Φορς Ίντια – Μερσέντες με 54.

Ο καιρός
Η Βαρκελώνη τον Μάιο είναι ένα πραγματικό όνειρο, με τον ήλιο να αποτελεί μόνιμο «θαμώνα» και τις θερμοκρασίες να θυμίζουν καλοκαίρι. Ο καιρός του τριημέρου 9-11 Μαΐου προβλέπεται εξαιρετικός, με ζέστη και διαρκή ηλιοφάνεια, γεγονός που ίσως ευνοήσει τον Ρόσμπεργκ, ο οποίος παραδοσιακά χάνει από τον Χάμιλτον σε βρεγμένες επιφάνειες…

Τα φαβορί
Όταν ο θρυλικός Νάιτζελ Μάνσελ δηλώνει ότι φέτος αγγίζεις το τέλειο, τότε μάλλον κάτι κάνεις σωστά. Ο Λιούις Χάμιλτον βρίσκεται φυσιολογικά στην πρώτη θέση των φαβορί για τη νίκη, με απόδοση 8/13. Δεύτερος ακολουθεί ο Νίκο Ρόσμπεργκ με απόδοση 13/5, ενώ ο περσινός θριαμβευτής και αγαπημένος της κερκίδας… λόγω εντοπιότητας, Φερνάντο Αλόνσο, έρχεται τρίτος στις προτιμήσεις με 16/1.

Ξέρατε ότι:

  • Η πίστα της Καταλονίας είναι… φτιαγμένη για πρωταθλητές, αφού από τα 23 Γκραν Πρι που έχουν διεξαχθεί εκεί, τα 20 κερδήθηκαν από πιλότο που κατέκτησε έστω μία φορά τον τίτλο! Οι μόνοι που δεν κέρδισαν ποτέ το στέμμα, παρά τη νίκη τους στην Ισπανία, ήταν οι Φελίπε Μάσα (2008), Μαρκ Γουέμπερ (2010) και Παστόρ Μαλντονάδο (2012).
  • Ο πολυνίκης στην ιστορία του Ισπανικού Γκραν Πρι παραμένει ο Μίκαελ Σουμάχερ, με συνολικά 6 κατακτήσεις, και μάλιστα σε δύο συνεχόμενες περιόδους (1995-1996, 2001- 2004).
  • Από τους εν ενεργεία πιλότους, τις περισσότερες νίκες (2) έχουν οι δύο -κατά σύμπτωση- ομόσταυλοι της φετινής Φεράρι, Κίμι Ράικονεν (2005, 2008) και Φερνάντο Αλόνσο (2006, 2013).
  • Στις κατασκευάστριες, κορυφαία ομάδα από πλευράς νικών είναι η Φεράρι, με 12, ενώ ακολουθούν οι βρετανικές ΜακΛάρεν και Γουίλιαμς, αμφότερες με 8 επιτυχίες.
  • Η φετινή πρωτοπόρος Μερσέντες έχει να κερδίσει στην Ισπανία από το μακρινό 1935 (πρώτη φορά το 1934)!

    Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

    */