Connect with us

MONEY

Ολυμπιακό χρήμα

Published

on

Ο θεσμός της χορηγίας, υποστηρίζεται πως καθιερώθηκε από τον Κλεισθένη και αποτέλεσε το βασικό πυλώνα του Χρυσού Αιώνα του Περικλή. Περίπου 2500 χρόνια αργότερα, αποτελεί το βασικό πυλώνα του Ολυμπιακού κινήματος με τη ΔΟΕ να εισπράττει εκατοντάδες εκατομμύρια από τους βασικούς χορηγούς. Ας είναι καλά ο Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ και ο Ντικ Πάουντ.

του Θανάση Νικολάου
[email protected] follow me @ThanNikolaou

Πρόσφατα ανακοινώθηκε από τη ΔΟΕ η επέκταση της συμφωνίας με τη Bridgestone μέχρι το 2024 και πριν από λίγες ώρες με την Samsung μέχρι το 2020. Οι δύο παγκόσμιοι κολοσσοί έχουν αποκομίσει πολλαπλά οφέλη από την εμπλοκή τους, με το μεγάλο αφεντικό της Samsung, Νοτιοκορεάτη Λι Κουν Χι να αποτελεί και μέλος της ΔΟΕ.
Όλοι οι χορηγοί θέλουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους με τη ΔΟΕ καθώς το brand των Ολυμπιακών Αγώνων είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει παγκοσμίως και σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι το 2020 όλα τα προγράμματα είναι κλεισμένα. Οι συζητήσεις που γίνονται πλέον αφορούν για το 2022 και το 2024.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, οι χορηγοί χρηματοδοτούσαν το Ολυμπιακό πρόγραμμα. Ο δαιμόνιος Καταλανός Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ και ο Ντικ Πάουντ ήταν αυτοί που άλλαξαν το καθεστώς και έκαναν τους χορηγούς συνεργάτες προκειμένου να μην είναι εξαρτημένη η ΔΟΕ από τα αμερικάνικα τηλεοπτικά δίκτυα που μέχρι τότε αποτελούσαν το βασικό χρηματοδότη των Αγώνων.

Στα 10 προγράμματα τοπ χορηγιών της ΔΟΕ, λίγες εταιρείες έχουν καταφέρει να μπουν με την Panasonic να είναι η μοναδική εταιρεία που ήταν μέσα και στα 10 προγράμματα. Σύντομα αναμένεται να ανανεώσουν τη συνεργασία τους και η Coca Cola με την VISA και θα είναι και αυτές οι εταιρείες παρούσες σε όλα τα προγράμματα. Να σημειωθεί πως η Coca Cola είναι χορηγός των Αγώνων από το 1928.

Λίγες είναι οι εταιρείες που δεν ανανέωσαν τη συνεργασία στο πρόγραμμα των τοπ χορηγών και αυτές είναι οι Acer, FedEx, Johnson & Johnson, Lenovo, Manulife, Mars, Ricoh, και Schlumberger/SEMA. Ο λόγος που δεν ανανέωσαν τη χορηγία, ήταν το υψηλό κόστος αποκλειστικότητας. Η ΔΟΕ σε όλους τους τοπ χορηγούς προσφέρει τη δυνατότητα αποκλεισμού κάθε ανταγωνιστή από οτιδήποτε έχει σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εταιρείες όπως η Pepsi Cola που πληρώνουν δεκάδες εκατομμύρια σε αθλητές για να τους διαφημίζουν, δεν μπορούν ούτε να ακούσουν το όνομα τους εντός των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων ή να το γράψουν δίπλα στο όνομα των Αγώνων και των πέντε Ολυμπιακών κύκλων.

Συνολικά 29 ήταν οι εταιρείες που κατάφεραν άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο να ταυτίσουν το όνομα τους με το Ολυμπιακό κίνημα μέσω του προγράμματος των τοπ χορηγών που ξεκίνησε πρώτη φορά την περίοδο 1985-1988. Σε κάθε πρόγραμμα (Ολυμπιακό κύκλο) η ΔΟΕ έχει βάλει το όριο των 12 χορηγών το οποίο δεν υπερβαίνει ποτέ. Επίσης μέχρι πριν από λίγα χρόνια, ανακοινώνονταν τα ποσά των συμφωνιών. Την τελευταία διετία, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή άλλαξε τακτική και αποφάσισε τα νούμερα να κοινοποιούνται μόνο στους «αθάνατους»

Οι τοπ Ολυμπιακοί χορηγοί και τα έσοδα της ΔΟΕ από το 1985

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/