Connect with us

STORY

Το μυστικό της επιτυχίας

Published

on

Τα «ασημένια βέλη» της Μερσέντες σαρώνουν τα πάντα στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν της Φόρμουλα 1, μετρώντας ήδη τρεις πολ ποζίσιον και ισάριθμες νίκες -με δύο συνεχόμενα «1-2»- σε ισάριθμα Γκραν Πρι. Τι κρύβεται τελικά πίσω από την απόλυτη κυριαρχία του γερμανικού γίγαντα;

του Νίκου Κούδα
[email protected] follow me @nkoudas

Τέτοιο εντυπωσιακό ξεκίνημα είχε να ζήσει από τη σεζόν 1998-1999, με το εξαιρετικό δίδυμο του Φινλανδού πρωταθλητή Μίκα Χάκινεν και του Βρετανού Ντέιβιντ Κούλθαρντ. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, το πλήρωμα του χρόνου μάλλον ξαναήρθε για την ομάδα της Μερσέντες, η οποία με ένα ακόμη ζευγάρι Φινλανδού (κατά το ήμισυ) και Βρετανού, δηλαδή των Νίκο Ρόσμπεργκ και Λιούις Χάμιλτον, δείχνει να μην έχει αντίπαλο στα φετινά σιρκουί της F1. Σύμπτωση ή γερμανικός προγραμματισμός; Ιδού τα συστατικά της επιτυχίας.

Ακριβό μου μονοθέσιο
«Τι μονοθέσιο μου έχετε δώσει! Φοβερό αυτοκίνητο!», κραύγαζε στον ασύρματο ο Ρόσμπεργκ όταν τερμάτιζε πρώτος στο παρθενικό Γκραν Πρι της Μελβούρνης, μένοντας έκπληκτος από την αξιοπιστία και την ποιότητα του ολοκαίνουριου “W05”. Πράγματι, το φετινό «βέλος» της Μερσέντες είναι απλά μία κλάση πάνω από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, αν και η συγκεκριμένη λέξη μάλλον σχετική είναι, καθώς 3 από τις 10 αντίπαλες ομάδες του πρωταθλήματος (Φορς Ίντια, ΜακΛάρεν και Γουίλιαμς) έχουν κινητήρα από την ίδια μαμά-εταιρεία (Μερσέντες), πραγματοποιώντας και αυτές εξαιρετικό ξεκίνημα στη σεζόν!

Δίδυμο-φωτιά
Καλό το μονοθέσιο, αλλά χωρίς σωστούς οδηγούς το αβαντάζ μπορεί να πάει στράφι! Οι οργανωτικοί Γερμανοί φρόντισαν όμως και γι’ αυτό, συνθέτοντας μία σούπερ ανταγωνιστική ομάδα. Ο πρωταθλητής του 2008 Λιούις Χάμιλτον, πλέον στα 29 του χρόνια, βρίσκεται ίσως στην πιο ώριμη φάση της καριέρας του, ενώ και ο ομόσταυλός του, ο 28χρονος Νίκο Ρόσμπεργκ, είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα τιμόνια της F1, με αξιοπρόσεκτη 5ετή θητεία στην ομάδα της Γουίλιαμς. Η μάχη τους για τον τίτλο προβλέπεται λυσσαλέα, με την ευγενή (;) μεταξύ τους άμιλλα να είναι βέβαιο ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα τη Μερσέντες στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Ήδη ο Ρόσμπεργκ προπορεύεται στην κατάταξη με 61 βαθμούς έναντι 50 του Χάμιλτον, με την ομάδα τους να κάνει… πάρτι, έχοντας 111 βαθμούς έναντι μόλις 44 βαθμών της ομάδας-έκπληξης Φορς Ίντια και 43 της ΜακΛάρεν (που, καθόλου τυχαία, διαθέτουν επίσης κινητήρα Μερσέντες).

Εξαιρετικό κλίμα
Όταν ο Βρετανός Χάμιλτον δηλώνει ότι η απόφασή του να μετακομίσει από την ομάδα-θρύλο της πατρίδας του (ΜακΛάρεν) στο γερμανικό στρατόπεδο ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να κάνει στην καριέρα του, τότε μάλλον δεν υπερβάλει. Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Λονδρέζος έκανε λόγο για «μετακίνηση-όνειρο» και για «υπέροχο κλίμα» εντός των κόλπων της Μερσέντες που τον βοήθησε μάλιστα να ωριμάσει ως οδηγός, αποδεικνύοντας ότι η κυριαρχία των «ασημένιων βελών» κάθε άλλο παρά τυχαία είναι…

Οι νέοι κανονισμοί
Η επαναλαμβανόμενη εικόνα της αυστριακής Ρεντ Μπουλ και του Σεμπάστιαν Φέτελ να ανοίγουν σαμπάνιες επί 4 συναπτά έτη, είχαν καταστήσει την F1 ένα ανυπόληπτο και εν πολλοίς βαρετό τηλεοπτικό προϊόν. Και επειδή ως γνωστό η «αλεπού» των σιρκουί που ακούει στο όνομα Μπέρνι Έκλστοουν κάνει τα πάντα για το χρήμα, η θέσπιση νέων αυστηρότατων κανονισμών για τα μονοθέσια ήταν γεγονός. Τα καινούρια μέτρα που άλλαξαν άρδην το τοπίο του ανταγωνισμού επιτάσσουν μεταξύ άλλων τη χρήση τουρμποκίνητου (για πρώτη φορά από το 1988!) κινητήρα 1,6 λίτρων, έναντι των 2,4 λίτρων του παλιού “V8”, περιορισμό στη μέγιστη επιτρεπόμενη χρήση και ροή καυσίμου προς τον κινητήρα (100kg/ώρα), ενώ ως προς την αεροδυναμική των οχημάτων θεσπίστηκαν μεταξύ άλλων η τοποθέτηση της εξάτμισης στο κέντρο του μονοθεσίου, το στένεμα των μπροστινών φτερών κατά 150mm και το χαμήλωμα της μύτης κατά 365mm χάριν περισσότερης ασφάλειας (αλλά σε βάρος της ταχύτητας).

Ο Νίκι Λάουντα
Ο θρύλος της φόρμουλα ένα ανέλαβε το Σεπτέμβριο του 2012 τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου στο αγωνιστικό τμήμα της Μερσέντες. Ήταν αυτός που έπεισε τον Λιούις Χάμιλτον να αφήσει τη Μακλάρεν για να μετακομίσει στη Μερσέντες. Εκτός όμως από τη μεταγραφή του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, ο Λάουντα αποτελεί και εμβληματική φιγούρα για την ομάδα, εμπνέοντας τους δύο πιλότους (Χαμιλτον και Ρόσμπεργκ).

«Κόκκινοι Ταύροι» εν υαλοπωλείο
Πέρα από τα αναμφισβήτητα ατού της γερμανικής εταιρείας, σημαντικότατο ρόλο στην ως τώρα επιτυχία της έχει διαδραματίσει και η βαθύτατη κρίση που διέρχεται η ομάδα της Ρεντ Μπουλ. Όπως φάνηκε ξεκάθαρα από τα δοκιμαστικά της περιόδου προετοιμασίας, ο τετράκις πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με το νέο μοντέλο “RB10”, γεγονός που φέρνει γκρίνια στο στρατόπεδο των «Ταύρων» και… παιδιάστικα παράπονα, ακόμη και για τον μειωμένο θόρυβο που κάνουν τα νέα αυτοκίνητα! Η 3η και 6η θέση αντίστοιχα του Φέτελ στα δύο τελευταία Γκραν Πρι σε Μαλαισία και Μπαχρέιν (μετά την εγκατάλειψη στην κούρσα της Μελβούρνης), μαρτυρούν του λόγου το αληθές.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/