Connect with us

SOCHI 2014

Η μάχη των χορηγών

Published

on

Αποτελεί κοινή παραδοχή πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι το μεγαλύτερο brand του πλανήτη. Φυσικό επακόλουθο να αποτελέσουν το πεδίο μάχης οικονομικών κολοσσών, προκειμένου να συνδέσουν το όνομά τους με τους πέντε Ολυμπιακούς κύκλους. Για πρώτη φορά στην ιστορία, εταιρείες που δεν είναι επίσημοι συνεργάτες της ΔΟΕ, φαίνεται να κερδίζουν σημαντικό κομμάτι προβολής.

του Σούλη Μέζου
[email protected]

Οι 22οι χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες που θα διαξαχθούν στο Σότσι της Ρωσίας, από ότι φαίνεται θα μείνουν στην ιστορία για αρκετούς, μη αγωνιστικούς λόγους. Εκτός από το ρεκόρ του κόστους διοργάνωσης (“Οι ακριβότεροι Αγώνες”), που φαίνεται να ξεπερνά τα 37 δισ. ευρώ, το μποϊκοτάζ κάποιων δυτικών ηγετών λόγω του νόμου για τους ομοφυλόφιλους και τις βομβιστικές επιθέσεις, αυτοί οι Αγώνες φέρνουν την ανατροπή και στο κομμάτι του μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με έκθεση της Global Language Monitor σχετικά με την προβολή στα ΜΜΕ μέσω του Ολυμπιακού κινήματος, δέκα από τις 15 κορυφαίες εταιρείες που σχετίζονται με τον Αγώνες του Σότσι, δεν αποτελούν επίσημους συνεργάτες της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Μάλιστα, σύμφωνα με την αξιολόγηση, η Νο1 εταιρεία είναι η Phillips η οποία δεν είναι χορηγός της ΔΟΕ.
Από τους επίσημους χορηγούς, η Sumsung είναι αυτή που έχει το μεγαλύτερο όφελος (σύμφωνα με την έκθεση της Global Language Monitor) όσον αφορά την προβολή της μέσω του Σότσι. Μάλιστα τα οφέλη της, είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερα από αυτά των McDonald’s και τρεις φορές από P&G και Coca Cola .
Το θέμα για τους Ολυμπιακούς χορηγούς είναι ιδιαίτερα σοβαρό, καθώς για να συνεργαστούν με τη ΔΟΕ έχουν καταβάλει ο καθένας από 735.000.000 ευρώ για ένα τετραετές πρόγραμμα που περιλαμβάνει θερινούς, χειμερινούς και παραολυμπιακούς Αγώνες.
Αντιθέτως, οι ανταγωνίστριες εταιρείες όπως η Red Bull και η Pepsi όσον αφορά την Coca Cola, δίχως να πληρώσουν ούτε ευρώ καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν το Ολυμπιακό brand έχοντας δυναμική παρουσία στο Σότσι. H Global Language Monitor προειδοποίησε τη ΔΟΕ πως αυτή η… διαρροή μπορεί να έχει μεγάλες συνέπειες όσον αφορά την εμπορική αξία του σήματος.
Από την πλευρά της η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, προκειμένου να προστατέψει τους χρηματοδότες της, έχει θεσπίσει το άρθρο 40 στο καταστατικό της, σύμφωνα με το οποίο απαγορεύει ρητά στους αθλητές (κυρίως) να προβάλλουν κατά τη διάρκεια των Αγώνων εταιρείες που δεν αποτελούν χορηγούς της ΔΟΕ. Αυτό βρίσκει αντίθετους κυρίως του αθλητές των ΗΠΑ, οι οποίοι διαθέτουν προσωπικούς χορηγούς. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Αμερικανίδας αθλήτριας των 100μ. με εμπόδια, Ντον Χάρπερ ή οποία κατά τη διάρκεια των Αγώνων του 2012 στο Λονδίνο, ανέβασε φωτογραφία στο twitter με την ίδια να εμφανίζεται φιμωμένη από το άρθρο 40.
sportsfeed.gr

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/