Connect with us

STORY

Κόκκινοι Ταύροι σε κρίση

Published

on

Η αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της Red Bull και του εκπληκτικού Σεμπάστιαν Φέτελ στα τέσσερα τελευταία πρωταθλήματα της Φόρμουλα 1, έχουν καταστήσει την έννοια «ανταγωνισμός» άγνωστη λέξη, σε σημείο που πολλοί να θεωρούν το προϊόν… απλώς βαρετό! Μπορούν άραγε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πρωταθλήτρια στα δοκιμαστικά του Μπαχρέιν να σηματοδοτήσουν μία αλλαγή σκυτάλης, ενόψει της πρεμιέρας της 16ης Μαρτίου;

του Νίκου Κούδα
[email protected]
follow me @nkoudas

Ο Μπέρνι Έκλστοουν έχει πρόβλημα. Και αυτό είναι εμφανές σε κάθε του κίνηση. Δεν είναι, συνεπώς, τυχαίο ότι το μεγάλο αφεντικό της F1 ψάχνει απεγνωσμένα τρόπους για να την κάνει ξανά ελκυστική, όπως ήταν δηλαδή μέχρι το 2010, οπότε ξεκίνησε η σαρωτική επέλαση αυτού του απίθανου 26χρονου Γερμανού και των δύο κόκκινων ταύρων που έχει στο μονοθέσιό του. Σε αυτό το πλαίσιο προβληματισμού εντάσσεται και ο νέος κανονισμός που ψηφίστηκε (με τις ευλογίες του 83χρονου μεγιστάνα), σύμφωνα με τον οποίο ο νικητής της τελευταίας κούρσας της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι, θα κερδίσει διπλούς πόντους (50 αντί για 25). Η προσπάθεια του Έκλστοουν να επεκτείνει το μέτρο στα τρία τελευταία Γκραν Πρι έπεσε τελικά στο κενό, καθώς δεν έπεισε τους υπόλοιπους «σοφούς» της διοργανώτριας αρχής, παρά τη δελεαστική ρητορική του: «Γιατί θα πρέπει να χάνεται το ενδιαφέρον έξι κούρσες πριν το τέλος της χρονιάς; Κέρδισε τις τρεις τελευταίες και μπορείς να κερδίσεις το πρωτάθλημα! Είναι ένα εντελώς διαφορετικό σενάριο…», δήλωνε χαρακτηριστικά στο CNN. Παρά την -πρόσκαιρη- αποτυχία του, σε κάθε περίπτωση το γεγονός συνιστά από μόνο του είδηση, καθώς καταδεικνύει μία σαφή διάθεση αλλαγής και προόδου.
Και επειδή ως γνωστόν ο,τιδήποτε πρωτοποριακό βρίσκεται κατεξοχήν αντιμέτωπο με την καχυποψία της καθεστηκυίας τάξης, κοινώς των βολεμένων, ο Φέτελ δεν… ενθουσιάστηκε κιόλας με το νέο μέτρο, δηλώνοντας πως «Είναι παράλογο και τιμωρεί τους οδηγούς που δούλεψαν σκληρά καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Τιμώ τις παλιές παραδόσεις της F1, αλλά αυτό δεν το καταλαβαίνω…». Ο εκνευρισμός του Φέτελ και της ομάδας του έγινε ακόμη πιο έντονος τις τελευταίες ημέρες, καθώς το νέο μονοθέσιο της Red Bull “RB10” απέτυχε να ολοκληρώσει χθες έστω και έναν γύρο στην πίστα του Μπαχρέιν, καταρρέοντας εντυπωσιακά λόγω μηχανικών προβλημάτων και υπερθέρμανσης, μόλις 4 στροφές αφότου ξεκίνησε, ενώ σήμερα αποχώρησε λόγω τετακέ! Ήταν η χειρότερη μέρα για τους πρωταθλητές, μετά τους μόλις 3 συμπληρωμένους γύρους στις εναρκτήριες δοκιμές του Χερέθ στην Ισπανία.
Οι νέοι κανονισμοί σχετικά με τις μηχανικές προδιαγραφές των μονοθεσίων (τουρμποκίνητοι υβριδικοί κινητήρες V6 1,6 λίτρων κ.α.) έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο και στον ιδιοφυή σχεδιαστή της Red Bull, Άντριαν Νιούι, με τον 40χρονο αρχηγό της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, να παραδέχεται ανοιχτά ότι βρίσκονται ακόμη πολύ πίσω σε αντίθεση με τις αντιπάλους τους, παλεύοντας ουσιαστικά με τον χρόνο που πιέζει πλέον αφόρητα. Παραδοχή της αλήθειας ή ψυχολογικά τρικ ενόψει πρεμιέρας;
Προσθέστε τέλος στο… μείγμα και τις φήμες -που ολοένα και πληθαίνουν- περί αποχώρησης του Χόρνερ από τη θέση του και αντιλαμβάνεστε ότι οι πρωταθλητές δε διάγουν και τις καλύτερες των ημερών τους. Αιτία του διαζυγίου θα αποτελέσει, σύμφωνα με τους ψιθύρους, η πιθανή καθαίρεση του Έκλστοουν από τον θρόνο της F1, λόγω της επερχόμενης δίκης του που θα ξεκινήσει τον Απρίλιο στα γερμανικά δικαστήρια, αντιμετωπίζοντας τις κατηγορίες της ενεργητικής δωροδοκίας. Βέβαια ο Χόρνερ έσπευσε να διαψεύσει τα πάντα, εκθειάζοντας παράλληλα τις ηγετικές και διοικητικές ικανότητες του «Μεγάλου Μπέρνι», χαρακτηρίζοντάς τον αξεπέραστο και μοναδικό! Μύλος…
Θα δώσει άραγε το περίφημο ενεργειακό ποτό… φτερά στον Φέτελ και το μονοθέσιό του ή το 2014 του επιφυλάσσει μία δυσάρεστη προσπέραση επάνω στη στροφή;

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/