Πριν από δύο μήνες, η World Athletics ανακοίνωσε ορισμένες τροποποιήσεις στο ranking (διαβάστε εδώ) και πλέον έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την απονομή βαθμών σε κάθε μίτινγκ.
Οι αλλαγές που θέλει να κάνει η World Athletics στο σύστημα του ranking θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2026. Σε όλους τους αγώνες και τα μίτινγκ, οι βαθμοί που θα δίνονται στο ranking θα μειωθούν κατά 30% σε σύγκριση με τις προηγούμενες σεζόν, καθιστώντας τους πιο σημαντικούς για την πρόκριση των αθλητών και των αθλητριών στις μεγάλες διοργανώσεις. Στα μίτινγκ των κατηγοριών A, B και C, οι βαθμοί θα απονέμονται σε όσους και όσες καταλάβουν θέσει από την πρώτη έως τη δωδέκατη θέση. Παλαιότερα, ο κανονισμός αυτός ίσχυε μόνο για τις κατηγορίες OW (παγκόσμια πρωταθλήματα και Ολυμπιακοί Αγώνες), DF (τελικοί ντάιαμοντ λιγκ), GW (μεταξύ πολλών τα παγκόσμια πρωταθλήματα κλειστού, τα μίτινγκ του ντάιαμοντ λιγκ) και GL (συμπεριλαμβανομένων των ηπειρωτικών πρωταθλημάτων). Μέχρι φέτος, στις κατηγορίες αυτές έπαιρναν βαθμούς μόνο οι οκτώ πρώτοι κάθε αγωνίσματος. Το ποιοι θα είναι οι ακριβείς βαθμοί για κάθε θέση δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστοί από την World Athletics. Με τον ανανεωμένο κανονισμό που βρίσκεται σε ισχύ το 2025, οι περισσότεροι βαθμοί που μπορούσε να αποσπάσει ο κάθε αθλητής και αθλήτρια είναι 375. Φέτος, το καλεντάρι είχε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του Τόκιο, που ανήκει στην κατηγορία OW, και οι νικητές της διοργάνωσης ανταμείφθηκαν με τους συγκεκριμένους πόντους. Αρκετούς βαθμούς έκαναν δικούς τους και εκείνοι που κατέκτησαν το διαμάντι του ντάιαμοντ λιγκ, μεταξύ των οποίων ήταν και η Ελίνα Τζένγκο, οι οποίοι για την πρώτη θέση στον τελικό, κέρδισαν 240 βαθμούς.
Οι βαθμοί που κέρδιζαν το 2025 οι αθλητές και οι αθλήτριες