Connect with us

STORY

Ο Χάμιλτον επιστρέφει

Published

on

Το πιο αμφίρροπο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών στη φόρμουλα ένα ξεκίνησε.

Για πρώτη φορά δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί, τόσο στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και σε αυτό των κατασκευαστών. Η παντοκρατορία της Ρεντ Μπουλ και του Σεμπαστιάν Φέτελ από ότι φαίνεται έχει φτάσει στο τέλος της, με τον Λιούις Χάμιλτον και τη Μερσέντες να προβάλλουν φέτος ως οι πιθανότεροι διεκδικητές των τίτλων.

του Θανάση Νικολάου
[email protected] follow me @ThanNikolaou

Με το καλημέρα, ο Βρετανός πιλότος της Μερσέντες έριξε την πρώτη προειδοποιητική βολή. Πήρε την πρώτη πόλ ποζίσιον της χρονιάς στη βρεγμένη πίστα της Μελβούρνης αφήνοντας τον ρούκι της Ρεντ Μπουλ (Αυστραλό) Ντάνιελ Ρικιάρντο στη δεύτερη θέση. Η δύναμη της Μερσέντες επιβεβαιώθηκε, με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να καταλαμβάνει την τρίτη θέση για την αυριανή εκκίνηση. Εξαιρετικός και ο Δανός, Κέβιν Μάγκνουσεν με Μακλάρεν στην 4η θέση, για να τον ακολουθήσει ο Φερνάντο Αλόνσο (Φεράρι), ο Ζαν Ερίκ Βερνιέ (Τόρο Ρόσο), Νίκο Χούλκενμπεργκ (Φορς Ίντια), ο Ντάνιλ Κβάιτ (Τόρο Ρόσο), Φελίπε Μάσα (Ουίλιαμς) και ο Βαλτέρι Μπότας (Ουίλιαμς) που έκλεισε την πρώτη δεκάδα. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Φέτελ θα εκκινήσει από την 13η θέση, ενώ ο έτερος της Φεράρι, Κίμι Ραϊκόνεν από τη 12η.

Οι αλλαγές
Προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα, αποφασίστηκαν κάποιες αλλαγές από τις οποίες οι πιο σημαντικές είναι:
Αλλαγή κινητήρα: Οι V6 1.6 λίτρων τούρμπο αντικατέστησαν τους V8 2.4 λίτρων, η ισχύς από τους 750 ίππους έπεσε στους 600 (μέτρησε και η πολιτική για πιο φιλικούς κινητήρες προς το περιβάλον). Επίσης, κάθε ομάδα θα έχει στη διάθση της πέντε κινητήρες αντί για οκτώ. Σε περίπτωση αντικατάστασης εξαρτήματος, η ποινή θα είναι 5-10 θέσεις και 20 αν αντικατασταθεί ολόκληρος ο κινητήρας.
Αεροτομές και κιβώτιο ταχυτήτων: Όλα έχουν μικρύνει. Το πλάτος της αεροτομής από 18cm σε 16,5cm, η άκρη του ρύγχους από τα 55cm χαμήλωσε στα 18,5cm και το ύψος της βάσης που ενώνει το ρύγχοςμε το μονοθέσιο απο τα 62,5cm μειώθηκε στα 52,5cm. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ημιαυτόματο και οι οκτώ ταχύτητες έγιναν επτά. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεση της, τέσσερα κιβώτια για όλη τη χρονιά.
Ελαστικά: Φέτος έχουν νέα δομή και είναι ελαφρώς πιο σκληρά από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι.
Πόντοι και ποινές: Στο τελευταίο γκραν πρι της χρονιάς (Σάο Πάολο, Βραζιλία) θα υπάρξει διπλασιασμός των βαθμών για όσους τερματίζουν εντός της δεκάδας. Όσον αφορά στις ποινές, εκτός από αυτές που έχουν να κάνουν με αλλαγή κινητήρων ή κιβωτίου ταχυτήτων, οι αγωνοδίκες θα έχουν το δικαίωμα να τιμωρούν τους πιλότους με ποινές πέντε δευτερολέπτων για μικροπαραβιάσεις. Επίσης θα υπάρχουν βαθμοί ποινής. Όποιος φτάσει τους 12 σε διάστημα 12 μηνών, θα του απαγορευτεί να συμμετάσχει σε ένα γκραν πρι.
Όλες οι αλλαγές σε ένα βίντεο
[youtube id=”hFHmYFlbFn8″ width=”620″ height=”360″]

Ομάδες και φαβορί
Μερσέντες
Από τις δοκιμές φάνηκε πως τα “ασημένια βέλη” επιστρέφουν δυναμικά. Άλλωστε το 1-3 για την αυριανή εκκίνηση τα λέει όλα. Αν και ακόμα είναι νωρίς και υπάρχουν και άλλα περιθώρια βελτίωσης, τα μονοθέσια της Μερσέντες είναι τα πιο γρήγορα, ωστόσο όμως παρουσιάζουν μικρά προβλήματα αξιοπιστίας. Όπως και να έχει όμως, η Μερσεντές φαίνεται να είναι το μεγάλο φαβορί για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Λιούς Χάμιλτον-Νίκο Ρόσμπεργκ
Το ότι η Μερσέντες είναι το φαβορί για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αυτό οφείλεται και στους δύο πιλότους της ομαδας. Ο Χάμιλτον είναι και το φαβορί για το πρωτάθλημα των οδηγών. Θυμίζει τις καλές του εποχές στη Μακλάρεν και το απέδειξε με την πρώτη πολ ποζίσιον της χρονιάς. Πολύ καλός πιλότος, αλλά δύσκολα θα διεκδικήσει το πρωτάθλημα, ο Νίκο Ρόσμπεργκ.

Ρεντ Μπουλ
Είναι η κυριάρχος των τελευταία τεσσάρων ετών. Αυτό δε θα πρέπει να λησμονηθεί παρά τα πολλά προβλήματα που παρουσιάζουν τα μονοθέσια. Επίσης οι αλλάγές των κανονισμών, της αφαίρεσαν τα πλεονεκτήματα που είχε έναντι των αντιπάλων της. Δύσκολα θα καταφέρει να συνεχίσει την κυριαρχία της, όμως παραμένει πρωταθλήτρια ομάδα, μέχρι να της αφαιρεθεί το στέμμα.
Σεμπαστιάν Φέτελ-Ντάνιελ Ρικαρντίνιο
Φέτος τελειώνει η κυριαρχία του Γερμανού πιλότου. Το μονοθέσιο έχει προβλήματα και ο ίδιος μοιάζει κορεσμένος (και κουρασμένος). Μάλλον βαρέθηκε νωρίς. Ίσως ο ανταγωνισμός να του δώσει επιπλέον κίνητρο.
Αντικαταστάτης του Αυστραλού Μαρκ Γουέμπερ, ο επίσης Αυστραλός Ντάνιελ Ρικαρντίνιο από την… ομόσταυλη ομάδα της Τόρο Ρόσο. Η αγορά της Αυστραλίας είναι μεγάλη και δε θέλει να τη χάσει η Ρεντ Μπουλ. Ο 24χρονος πιλότος πάντως έχει ξεκινήσει πολύ καλά με τη δεύτερη θέση της πολ ποζίσιον, στο γκραν πρι της Μελβούρνης. Πρωτάθλημα δε θα μπορέσει να διεκδικήσει, όμως θα είναι σαφώς καλύτερος από ότι πέρσι με την Τόρο Ρόσο.

Φεράρι
Ο κινητήρας της “σκουντερία” δεν έχει την ισχύ της Μερσέντες, όμως το μονοθέσιο δείχνει πιο αξιόπιστο.
Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος ξεκινά σαν αουτσάιντερ στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, όμως είναι η μοναδική ομάδα που διαθέτει δύο πιλότους διεκδικητές του πρωταθλήματος.
Φερνάντο Αλόνσο-Κίμι Ραϊκόνεν
Έχουν περάσει οκτώ χρόνια από τότε που ο Ισπανός πιλότος κατέκτησε πρωτάθλημα. Στην Ιταλία θεωρούν ότι ο 32χρονον πλέον Αλόνσο, έδωσε ότι είχε να δώσει στη Φεράρι και θα πρέπει να αποχωρήσει. Γι’ αυτό και ξεκινησαν οι φήμες περί επιστροφής του στη Μακλάρεν. Αν το μονοθέσιο αποδειχθή όντως αξιόπιστο και ο Αλόνσο θυμηθεί και πάλι τον… εγωισμό του, μπορεί να απειλήσει τον Χάμιλτον.
Μεγάλο ρόλο στην… ενεργοποίηση του εγωισμού του Αλόνσο θα παίξει και ο Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φινλανδός επέστρεψε στη Φεράρι ξεκάθαρα για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Ίσως οι πιθανότητες του να είναι περισσότερες από αυτές του Ισπανού.

Ουίλιαμς
Έτοιμη για τη μεγάλη αντεπίθεση. Έχοντας κινητήρα Μερσέντες, από τα πιο αξιόπιστα μονοθέσια ατελείωτες ώρες δοκιμών, η Ουίλιαμς θέλει φέτος να μπει στην τριάδα. Πεντάδα θα είναι σίγουρα.
Φελίπε Μάσα-Βαλτέρι Μπότας
Το όνειρο του Μάσα να είναι από την αρχή ο πρώτος οδηγός της ομάδας, έγινε πραγματικότητα. Φέτος θα έχει την ευκαιρία, με ένα καλό μονοθέσιο να αποδείξει αν μπορεί να επαναλάβει το κατόρθωμα του 2008 όταν είχε χάσει το πρωτάθλημα από τον Χάμιλτον μόλις για έναν πόντο.
Συμπαραστάτης του Βραζιλιάνου, ο Βαλτέρι Μπότας. Πέρσι έκανε ντεμπούτο στη φόρμουλα ένα, μαζεύοντας μόλις τέσσερις βαθμούς. Φέτος με καλύτερο αυτοκίνητο, καλείται να αποδείξει πως αξίζει να βρίσκεται στη φόρμουλα ενα.

Μακλάρεν
Η περσινή χρονιά ήταν η χειρότερη για τη βρετανική ομάδα που τερμάτισε στην 5η θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Η επιστροφή του Ρον Ντένις στη διοίκηση της ομάδας και η λήξη της συνεργασίας με τον κορεσμένο Λιούις Χάμιλτον μπορεί να αποδειχθούν ως οι κινήσεις που θα επαναφέρουν την Μακλάρεν στην πρώτη τριάδα. Είναι απίθανο ωστόσο να διεκδικήσει κάτι περισσότερο
Τζένσον Μπάτον-Κέβιν Μάγκνουσεν
Το άλλοτε παιδί-θαύμα, σε ηλικία 34 ετών πλέον έχει χάσει τη λάμψη του παρελθόντος. Ο Ρον Ντένις τον επέλεξε κυρίως για να βοηθήσει τον 21χρονο Δανό, Κέβιν Μάγκνουσεν που όπως φαίνεται θα είναι το “δυνατό χαρτί” της ομάδας. Οποιοσδήποτε από τους δύο καταφέρει να μπει στην τριαδα, θα αποτελεί έκπληξη.

Φορς Ίντια
Αναμένεται να είναι η έκπληξη της χρονιάς. Έχοντας κινητήρα Μερσέντες και αρκετά αξιόπιστο μονοθέσιο, δεν αποκλείεται φέτος να παρουσιάσει μεγάλη πρόοδο και να μπει ακόμα και στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών.
Νίκο Χούλκενμπεργκ-Σέρχιο Πέρεζ
Ο Γερμανός πιλότος έκανε καλό ξεκίνημα στις κατατακτήριες, καταλαμβάνοντας την 7η θέση και δείχνει έτοιμος να έχει μόνιμη παρουσία στην πρώτη δεκάδα. Από την άλλη, ο Σέρχιο Πέρεζ έχει πολλά να αποδείξει μετά την απομάκρυνση του από τη Μακλάρεν.

Τόρο Ρόσο
Ομόσταυλη ομάδα με τη Ρεντ Μπουλ, παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα. Δύσκολα θα καταφέρει κάτι καλύτερο από πέρσι, αλλά από τις… δεύτερες ομάδες θα είναι η καλύτερη.
Ζαν Ερίκ Βερνιέ-Ντανίλ Κβάιτ
Οι δύο πιλότοι της Τόρο Ρόσο ξεκίνησαν ανέλπιστα καλά στη Μελβούρνη, καταλαμβάνοντας 6η και 8η θέση στην πολ ποζίσιον. Τόσο ο Γάλλος Βερνιέ, όσο και ο 19χρονος Ρώσος Κβάιτ, θα έχουν καλή παρουσία στο πρωτάθλημα.

Λότους
Έχοντας πολλά οικονομικά προβλήματα και μονοθέσια που μόνο αξιόπιστα δεν είναι, η Λότους δεν έχει μεγάλες βλέψεις στο φετινό πρωτάθλημα.
Ρομέιν Γκροζέν-Παστόρ Μαλντονάντο
Στις πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς, οι δύο πιλότοι της Λότους κατέλαβαν τις δύο τελευταίες θέσεις. Αυτό τα λέει όλα.

Ζάουμπερ
Από τις συμπληρωματικές ομάδες του πρωταθλήματος, με την πιο αξιοπρεπή παρουσία. Έκανε πολλές δοκιμές για να παρουσιαστεί βελτιωμένη.
Άντριαν Σούτιλ-Εστεμπάν Γκουτιέρεζ
Ο Σούτιλ αντικατέστησε τον συμπατριώτη του Γερμανό, Χούλκενκμπεργκ και ελπίζει να έχει καλύτερη παρουσία από ότι στη Φορς Ίντια. Ο Γκουτιέρεζ παρουσιάζεται ιδιαίτερα φιλόδοξος και δηλώνει πως θα είναι αυτός ο Νο1 οδηγός της ομάδας.

Κάτερχαμ
Η μαλαισιανή ομάδα δείχνει να είναι βελτιωμένη συγκριτικά με πέρσι, όμως δύσκολα θα καταφέρει να κάτι καλύτερο.
Καμούι Κομπαγιάσι-Μάρκους Έρικσον
Ο Κομπαγιάσι επιστρέφει στη φόρμουλα ένα μετά από απουσία δύο ετών, αλλά δεν πρόκειται να είναι καλύτερος από ότι πριν από πέντε χρόνιαμε τη Ζάουμπερ. Ο 23χρονος Έρικσον είναι πρωτάρης και έχει πολλά να μάθει.

Μαρούσια
Πέρσι δεν πήρε ούτε πόντο στο πρωτάθλημα. Το ίδιο θα συμβεί και φέτος. Θα είναι η χειρότερη ομάδα του πρωταθλήματος.
Τζουλέ Μπιάνκι-Μαξ Κλίντον
Οι δύο πιλότοι της Αγγλορωσικής ομάδας, δεν είναι για πολλά πράγματα και δύσκολα θα καταφέρουν να μπουν στη δεκάδα, έστω και σε ένα γκραν πρι.

Το πρόγραμμα των 18 γκραν πρι
1. Μελβούρνη (Αυστραλία) 14-16 Μαρτίου
2. Κουάλα Λουμπούρ (Μαλαισία) 28-30 Μαρτίου
3. Σακχίρ (Μπαχρέιν) 4-6 Απριλίου
4. Σανγκάη (Κίνα) 18-20 Απριλίου
5. Βαρκελόνη (Ισπανία) 9-11 Μαΐου
6. Μόντε Κάρλο (Μονακό) 22-25 Μαΐου
7. Μόντρεαλ (Καναδάς) 6-8 Ιουνίου
8. Σπίλμπεργκ (Αυστρία) 20-22 Ιουνίου
9. Σίλβερστόουν (Βρετανία) 4-6 Ιουλίου
10. Χόκενχαϊμ (Γερμανία) 18-20 Ιουλίου
11. Βουδαπέστη (Ουγγαρία) 25-27 Ιουλίου
12. Σπα (Βέλγιο) 22-24 Αυγούστου
13. Μόντσα (Ιταλία) 5-7 Σεπτεμβρίου
14. Σινγκαπούρη 19-21 Σεπτεμβρίου
15. Σουζούκα (Ιαπωνία) 3-5 Οκτωβρίου
16. Σότσι (Ρωσία) 10-12 Οκτωβρίου
17. Όστιν (ΗΠΑ) 31 Οκτωβρίου-2 Νοεμβρίου
18. Σάο Πάολο (Βραζιλία) 7-9 Νοεμβρίου

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/