Connect with us

ΣΤΙΒΟΣ

Οι χορηγοί «άδειασαν» το BBC

Published

on

Το ρεπορτάζ του BBC που υπογράφει ο ρεπόρτερ-ερευνητής Μάρκ Ντέϊλι και φέρει την Adidas να ζητάει τον τερματισμό του συμβολαίου της με την IAAF τέσσερα χρόνια πρίν την ολοκλήρωσή του (2019 η κανονική λήξη), δεν επιβεβαιώθηκε τελικά ούτε από την IAAF ούτε από την Adidas.

του Θανάση Νικολάου
[email protected] follow me @ThanNikolaou

Οι δύο πλευρές τοποθετήθηκαν δημόσια επ’ αυτού έχοντας κοινή γραμμή, όμως η πιο ξεκάθαρη τοποθέτηση είναι αυτή που ήρθε από την Ντέντσου (Dentsu), την παγκοσμίας εμβέλειας γιαπωνέζικη εταιρεία μάρκετινγκ που έχει αποκλειστικό συμβόλαιο με την IAAF εδώ και 20 χρόνια και διαχειρίζεται εκ μέρους της όλες τις χορηγίες και εμπορικά δικαιώματα.
Η απόλυτη στήριξη της Ντέντσου στην IAAF και τον Κόου, έχει τεράστια σημασία καθώς είναι αυτή που έχει συμβόλαιο με την IAAF και όχι εταιρείες όπως η Adidas. Με άλλα λόγια η Ντέντσου είναι αυτή που καταβάλει ετησίως ένα συγκεκριμένο και προκαθορισμένο ποσό στην παγκόσμια ομοσπονδία στίβου, ανεξάρτητα μάλιστα από πόσα χορηγικά συμβόλαια έχει διασφαλίσει. Αυτό σημαίνει πως η IAAF είναι κατοχυρωμένη ότι και να γίνει όσο φυσικά υπάρχει η Ντέντσου, η οποία είναι γιαπωνέζικων συμφερόντων και θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στο αθλητικό μάρκετινγκ.
Η ανακοίνωση της Ντέντσου που παρέχει απόλυτη στήριξη στον Κόου και την IAAF ακολουθεί. Εκείνο πάντως που αξίζει να τονιστεί, καθώς σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, αν κάποιος θέλει να τερματίσει το συμβόλαιο της Adidas είναι η IAAF και όχι η γερμανική εταιρεία, η οποία έως και το 2008 ήταν χορηγός της IAAF για αρκετά χρόνια χωρίς να καταβάλει το παραμικρό ποσό στην IAAF (παρείχε μόνο αθλητικό προϊόν).
Μόλις το 2009 που άλλαξαν τα δεδομένα της συμφωνίας με την πίεση της IAAF και της Ντέντσου, άρχισαν να μπαίνουν στον λογαριασμό της IAAF πάντα μέσω της Ντέντσου, χρήματα από την Adidas και αυτά πάλι ελάχιστα, μόλις 7 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, όταν για παράδειγμα η Nike μόνο στην ομοσπονδία στίβου των ΗΠΑ (USATF) δίνει ετησίως τα διπλάσια σε ευρώ και άλλα τόσα σε υλικό (συνολικά 21 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο).

Η ανακοίνωση της Ντέντσου
«Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη νέα ηγεσία της ΙΑΑF και την διαδικασία μεταρρυθμίσεων που θέλει να εφαρμόσει ο πρόεδρος Σεμπάστιαν Κόου. Η σειρά των παγκοσμίων πρωταθλημάτων της IAAF παραμένουν πολύ σημαντικό αθλητικό προϊόν για την εταιρεία μας. Τον προηγούμενο μήνα, ο πρόεδρος της IAAF μας επισκέφτηκε στο Τόκιο και είχαμε μάλιστα μία πρώτη συνάντηση μαζί του και με όλους τους χορηγούς και συνεργάτες της IAAF από την Ασία, η οποία εξελίχθηκε σε πολύ ευχάριστο κλίμα και όλοι έμειναν ευχαριστημένοι».

Η ανακοίνωση της IAAF
«Η IAAF είναι σε στενή συνεργασία με όλους τους συνεργάτες και χορηγούς σε αυτήν την φάση που ξεκινάει η διαδικασία των μεταρρυθμίσεων».

Η ανακοίνωση της Adidas
«Η Adidas έχει ξεκάθαρη πολιτική και στάση όσον αφορά την καταπολέμηση του ντόπιγκ και είμαστε σε στενή επαφή με την IAAF για την έναρξη της διαδικασίας των μεταρρυθμίσεων».

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/