Connect with us

ΒΡΑΖΙΛΙΑ 2014

Χρυσό παπούτσι ΑΕ

Published

on

O αθλητικός κολοσσός που ακούει στο όνομα Nike έχει πάρει για τα καλά το προβάδισμα στην άτυπη «κόντρα της φανέλας» , δηλαδή τη μάχη της ανάδειξης του πρώτου σκόρερ, ανάμεσα στις εταιρείες ένδυσης των 32 μονομάχων του μουντιάλ της Βραζιλίας!

του Νίκου Κούδα [email protected] follow me @nkoudas

Τα 63 γκολ που έχουν επιτευχθεί στα πρώτα 21 παιχνίδια του παγκοσμίου κυπέλλου (μ.ο. 3 γκολ/αγώνα) αποτελούν ένα καταπληκτικό ξεκίνημα, με την παραγωγικότητα των 32 ομάδων να φέρνει στον νου των παλαιότερων μνήμες από το 1954, όταν ο μέσος όρος των τερμάτων είχε φτάσει στο ασύλληπτο 5,38 γκολ ανά παιχνίδι! Ποια είναι όμως η πιο… γκολτζίδικη φανέλα από τις οκτώ συνολικά μάρκες που ντύνουν τους ποδοσφαιριστές του φετινού μουντιάλ;
Η αμερικανική Nike έχει ξεφύγει σημαντικά από τις ανταγωνιστριές της, μετά από το 4-0 της Κροατίας κόντρα στο Καμερούν, ύστερα από ένα σχετικά ισορροπημένο ξεκίνημα. Έτσι η εταιρεία-κολοσσός από το Όρεγκον μετράει ήδη 26 γκολ από τις δικές της ομάδες, έναντι μόλις 16 της βασικής της αντιπάλου, Adidas. Από κοντά ακολουθεί η Puma με 15 γκολ, ενώ οι υπόλοιπες πέντε κατασκευάστριες εταιρείες (Burrda του Βελγίου, Uhlsport του Ιράν, Joma της Ονδούρας, Lotto της Κόστα Ρίκα και Marathon του Ισημερινού) μετρούν όλες μαζί έξι τέρματα, με κορυφαία όλων επιθετικά την Κόστα Ρίκα (3).
Το προβάδισμα της Nike εξηγείται σαφώς τόσο από τον αριθμό των ομάδων που ντύνει (10 – Αγγλία, Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, ΕΛΛΑΔΑ, ΗΠΑ, Κροατία, Νότια Κορέα, Ολλανδία και Πορτογαλία), που είναι και οι περισσότερες στη διοργάνωση, αλλά και από την επιθετικη ποιότητά τους, με τις Ολλανδία και Κροατία να έχουν σκοράρει οκτώ και πέντε φορές αντίστοιχα, μόλις στους δύο πρώτους αγώνες τους, με τους «οράνιε» να διασύρουν me 5-1 την πρωταθλήτρια κόσμου (και ναυαρχίδα της ανταγωνίστριάς Adidas) Ισπανία! Στην αντίπερα όχθη, η Adidas των εννέα ομάδων (Αργεντινή, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Γερμανία, Ιαπωνία, Ισπανία, Κολομβία, Μεξικό, Νιγηρία και Ρωσία) έχει ως κορυφαία πελάτισσά της τη Γερμανία, που ταπείνωσε την Πορτογαλία του Κριστιάνο Ρονάλντο -της Nike βεβαίως, βεβαίως- με το ευρύ 4-0. Για την τρίτη δύναμη της κατάταξης, Puma, από τις οκτώ ομάδες της ξεχωρίζουν οι πρωταθλήτριες κόσμου Ιταλία και Ουρουγουάη, με τις υπόλοιπες να είναι οι ανερχόμενες δυνάμεις Ελβετία και Χιλή, και φυσικά οι αφρικανικές Αλγερία, Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα και Καμερούν.
Κι αν αυτός ο ανελέητος ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα μεταξύ των πολυεθνικών δε φαντάζει άξιος λόγου για κάποιους, αρκεί να αναφέρουμε ότι ο «πόλεμος» της φανέλας έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο χρυσοφόρες επενδύσεις, με το συνολικό ποσό των συμφωνιών για τις 32 ομάδες του μουντιάλ να ανέρχεται στα 276 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο! Πρωταθλήτρια στις εισπράξεις αναδεικνύεται η Γαλλία, η οποία εγκατέλειψε την Adidas μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας, για να… χρυσωθεί από τη Nike με 44,4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Αγγλία -και πάλι της Nike- με 30,8 εκ. ευρώ, ενώ η Γερμανία καταλαμβάνει την τρίτη θέση, λαμβάνοντας από την Adidas γύρω στα 20 εκ. ευρώ ανά χρόνο συμβολαίου.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/