Ούτε ο γερμανικός κολοσσός της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, adidas, ξέφυγε από την παγκόσμια οικονομική κρίση καθώς αναγκάστηκε να μειώσει τις προβλέψεις της, σχετικά με το στόχο στις πωλήσεις για το 2013.
του Θανάση Νικολάου
[email protected]
follow me @ThanNikolaou
Οι επικεφαλής της εταιρείας χρεώνουν την πτώση στην αδύναμη (πλέον) ευρωπαϊκή αγορά, καθώς και στις αρνητικές συναλλαγματικές διακυμάνσεις, ιδιαίτερα στην Ιαπωνία. Αυτοί οι δύο παράγοντες επισκίασαν τις υψηλές πωλήσεις στη λατινική Αμερική, και την Κίνα καθώς και τις ισχυρές βάσεις που έχουν μπει για ανάπτυξη το 2014, χρονιά του παγκοσμίου κυπέλλου της Βραζιλίας.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2013, οι πωλήσεις έφτασαν συνολικά τα 3,38 δισ. ευρώ περίπου 60 εκατομμύρια λιγότερα από τα 3,44 δισ. ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές, οδηγώντας τη μετοχή της adidas σε προσωρινή πτώση 3%. Οι επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού, επιμένουν στις προβλέψεις τους για κέρδη 12-16% ανά μετοχή κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Οι πωλήσεις στη δυτική Ευρώπη είχαν πτώση 11% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2013. Αυτό αποτελεί έκπληξη δεδομένης της εμπλοκής της adidas σε μεγάλες ποδοσφαιρικες διοργανώσεις όπως το Τσάμπιονς λιγκ, αλλά και τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χέρμπερτ Χάινερ ξεκαθάρισε πως αν και η παγκόσμια οικονομική κατάσταση έχει δημιουργήσει εμπόδια και αντιξοότητες, παρ’ ολ ‘αυτά η adidas από άποψη στρατηγικής και προοπτικής παραμένει σταθερή στο επιχειρηματικό της σχέδιο.
Με την adidas να καταλαμβάνει το 37% της παγκόσμιας αγοράς του ποδοσφαιρου και να διαψεύδει τους οικονομικούς αναλυτές, τα στελέχη της εταιρείας εμφανίζονται δυσαρεστημένα με την αναφορά της Wall Street Journal “H adidas χάνει και άλλο έδαφος από τη Nike”, καθώς οι πωλήσεις στην αγορά της βόρειας Αμερικής (δεύτερη μεγαλύτερη για την adidas) έχουν πέσει 3,8%, τη στιγμή που οι αντίστοιχες της Nike έχουν αυξηθεί 12% στο τρίμηνο Μάρτιος-Μάιος 2013.
Ο Χάινερ δήλωσε αισιόδοξος για τις προοπτικες τη adidas. “Η ισχυρή παραγωγική μηχανή που διαθέτουμε, το ξεκάθαρα κέρδη και κυριαρχία σε κατηγορίες κλειδιά και σε αναπτυσσόμενες αγορές καθώς και η προοπτική που μας δίνει το παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου το 2014, είναι βέβαιο πως θα αποκαταστήσουν τη θέση μας στην παγκόσμια αγορά”. Το μόνο σίγουρο είναι πως το μουντιάλ της Βραζιλίας, του χρόνου το καλοκαίρι, θα αποτελέσει ακόμα ένα πεδίο μάχης για την adidas με τη Nike, με τους αστέρες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου και τις ομοσπονδίες των χωρών να βγαίνουν για άλλη μια φορά κερδισμένες.