Connect with us

MONEY

Ισχυρότερη η Μπάγερν

Published

on

Ότι δεν κατάφερε ο Χίτλερ στο τρίτο Ράιχ, το καταφέρνουν οι Γερμανοί το 2013 καθαρά με οικονομικούς όρους καθιστώντας τη χώρα τους παγκόσμια οικονομική δύναμη. Δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς η Μπάγερν Μονάχου κατάφερε για το 2013 να είναι το ισχυρότερο ποδοσφαιρικό brand του πλανήτη, εκτοπίζοντας την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ από την κορυφή.

του Θανάση Νικολάου
[email protected]
follow me @ThanNikolaou

Το τρεμπλ των Βαυαρών, αλλά και το εξαιρετικό μάνατζμεντ από τη διοίκηση (ναι από τον φοροφυγά Χένες), οδήγησαν στην αξιολόγηση της Μπάγερν με τρία Α με συνολική εταιρική αξία 647,54 εκατομμύρια ευρώ, από 591,82 που ήταν πέρσι ως ευρισκόμενη στη δεύτερη θέση της λίστας. Εκτός από την κατάκτηση του Τσάμπιονς λιγκ και του εγχώριου νταμπλ, τα τρομακτικά κέρδη που αποκόμισαν οι Βαυαροί από την Αλιάνζ Αρίνα, αλλά και την εμπορικότητα τους σήματος τους, ήταν οι λόγοι που βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας.
Στη δεύτερη θέση υποχώρησε η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Οι “μπέμπηδες”, αν και φέτος κατέκτησαν μόνο το πρωτάθλημα Αγγλίας, είχαν μικρές απώλειες όσον αφορά την εμπορικότητα τους. Η αξιολόγηση τους παραμένει σταθερή η καλύτερη με τρία Α+, ωστόσο όμως η εμπορική αξία της εταιρείας από 642,27 εκατομμύρια ευρώ, έπεσε στα 630,22.
Σταθερή στην τρίτη θέση, συγκριτικά με το 2012, η Ρεάλ Μαδρίτης. Έχοντας κατακτήσει μόνο το κύπελλο Ισπανίας, αλλά με τεράστια εμπορικότητα λόγω του Ρονάλτον και των υπόλοιπων γκαλάκτικος, η αξιολόγηση της παρέμεινε στα τρία Α+. Η εμπορικότητα της, από τα 451,77 εκατομμύρια ευρώ, ανέβηκε στα 467,59 και αναμένεται να εκτοξευτεί μόλις ολοκληρωθεί η μεταγραφή του Γκάρεθ Μπέιλ.
Τέταρτη η Μπαρτσελόνα που αν και κατέκτησε το πρωτάθλημα Ισπανίας κατέγραψε απώλειες, τόσο στην αξιολόγηση της που από τα τρία Α+, έπεσε στα τρία Α, ενώ και η εμπορική της αξία, από 436,71 εκατομμύρια ευρώ, έπεσε στα 430,69.
Στην πέμπτη θέση η Τσέλσι. Η κατάκτηση του Γιουρόπα Λιγκ και η επιστροφή του special one Μουρίνιο, κατέγραψαν κέρδη για την ομάδα του Αμπράμοβιτς. Η αξιολόγηση από το δύο Α-, πήγε στο δύο Α, ενώ η εμπορική αξία από τα 299,68 εκατομμύρια ευρώ, ανέβηκε στα 314,74.
Άλλη μια αγγλική ομάδα, η Άρσεναλ βρίσκεται όπως και το 2012, στην έκτη θέση. Οι “κανονιέρηδες” παρά την άσχημη χρονιά που είχαν, κατέγραψαν κέρδη κυρίως λόγω του Emirates που παραμένει ένα από τα πιο κερδοδόρα γήπεδα του πλανήτη. Η αξιολόγηση της Άρσεναλ από το δύο Α-, πήγε στο δύο Α+ και η εμπορική της αξία από τα 292,15 εκατομμύρια ευρώ, πήγε στα 308,71.
Στην έβδομη θέση, η Λίβερπουλ, με ακόμα χειρότερη σεζόν. Παρ’ ολ’ αυτά η αξιολόγηση της βελτιώθηκε και από το δύο Α- πήγε στο δύο Α, ενω η εμπορικότητα της κατέγραψε μικρή πτώση. Από τα 276,33 εκατομμύρια ευρώ, έπεσε στα 271,82.
Όγδοη η Μάντσεστερ Σίτι που συνεχίζει την ανοδική της πορεία, παρά την πολύ άσχημη σεζόν που είχε τόσο σε Αγγλία όσο και σε Ευρώπη. Η αξιολόγηση της από τρία Β+, πήγε στα δύο Α- και η εμπορικότητα της, από τα 227,39 εκατομμύρια ευρώ, ανέβηκε στα 249,98.
Η Μίλαν είναι η μόνη ιταλική ομάδα στην πρώτη δεκάδα της λίστας. Οι ροσονέρι ωστόσο παρουσίασαν πτώση τόσο στην αξιολόγηση (από τρία Α- σε δύο Α+), όσο και στην εμπορική τους αξία (από 219,86 σε 198,03 εκατομμύρια ευρώ).
Η δεύτερη ομάδα που κατάφερε να αναρριχηθεί στη λίστα και καθόλου τυχαίως είναι και αυτή γερμανική, είναι η Ντόρτμουντ η οποία από την 11η θέση βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα. Η αξιολόγηση της, από ένα Α πήγε στα δύο Α, ενώ η εμπορική της αξία, από τα 170,92 εκατομμύρια ευρώ, εκτοξεύτηκε στα 195,77.
Στις θέσεις από 11 μέχρι 20, βρίσκονται η Σάλκε (πέρσι στο 10), η Τότεναμ (σταθερή), η Γιουβέντους (ανέβηκε τρεις θέσεις από το 16), ο Άγιαξ (σταθερός), η Ίντερ (έπεσε δύο θέσεις από το 13), το Αμβούργο (ανέβηκε μία θέση από το 17), η Γαλατάσαραϊ (δεν ήταν καν στις 50 πρώτες), η Μαρσέιγ (έπεσε τρεις θέσεις από το 15), η Κορίνθιανς (ανέβηκε πέντε θέσεις από το 24) και η Νάπολι (ανέβηκε δύο θέσεις από το 22). Να σημειωθεί πως στις 50 πρώτες υπάρχουν ομάδες όπως η Φούλαμ, η Στόουκ, η Γουέστ Μπρομ και δεν υπάρχει καμία ελληνική ομάδα.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/