Connect with us

ΒΡΑΖΙΛΙΑ 2014

Πολλά τα λέφτα, Σεπ!

Published

on

Αγγίζοντας το ιλιγγιώδες ποσό των 2,94 δισεκατομμυρίων ευρώ σε συνολικά έσοδα, το παγκόσμιο κύπελλο της Βραζιλίας δεν εξελίσσεται απλά σε ένα εκ των κορυφαίων από πλευράς θεάματος, αλλά ταυτόχρονα στο πιο χρυσοφόρο μουντιάλ όλων των εποχών.

του Νίκου Κούδα
[email protected]
follow me @nkoudas

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε η παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου, το μουντιάλ της Βραζιλίας θα φέρει στα ταμεία της συνολικά έσοδα κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 66% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση της Νότιας Αφρικής το 2010. Από αυτόν τον απίστευτο τζίρο, τα τελικά κέρδη της ΦΙΦΑ θα ανέλθουν σε 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η μερίδα του λέοντος αυτού του πακτωλού χρημάτων προέρχεται φυσικά από την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων, καθώς και των εμπορικών δικαιωμάτων (μάρκετινγκ). Είναι ενδεικτικό ότι το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου παράγει τα περισσότερα έσοδα από κάθε άλλη αθλητική διοργάνωση του είδους της, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες ωστόσο να παραμένουν ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς των σπορ (αν και ο τελικός του Σούπερ Μπόουλ του NFL εξακολουθεί να προηγείται στην αναλογία περισσότερα έσοδα ανά ημέρα αγώνων). Έτσι λοιπόν, τα τηλεοπτικά δικαιώματα του μουντιάλ αντιστοιχούν σε 1,24 δισεκατομμύρια ευρώ επί του συνόλου, με τα αντίστοιχα έσοδα από το μάρκετινγκ να φτάνουν τα 992 εκατομμύρια ευρώ, χάρη σε πολυεθνικές-κολοσσούς όπως οι Adidas, Emirates, Visa, Hyundai και Coca-Cola.
Ενδεικτικά της παντοδυναμίας της τηλεοπτικής εικόνας κατά τη διάρκεια του μουντιάλ είναι τα νούμερα που δημοσίευσε η ΦΙΦΑ, σύμφωνα με τα οποία 909 εκατομμύρια τηλεθεατές από όλη την υφήλιο παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα λεπτό του τελικού του 2010, ανάμεσα σε Ισπανία και Ολλανδία, ενώ 619,7 εκατομμύρια ζευγάρια μάτια συντόνισαν τους τηλεοπτικούς τους δέκτες στον αγώνα για τουλάχιστον 20 συνεχόμενα λεπτά δράσης. Συνολικά 3,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν έστω και ένα λεπτό τηλεοπτικής κάλυψης του μουντιάλ της Αφρικής, με τον μέσο όρο να ανέρχεται σε 188,4 εκατομμύρια για κάθε αγώνα. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και το τεράστιο ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τη διοργάνωση, εκεί όπου σημειώθηκαν τα υψηλότερα νούμερα τηλεθέασης στην ιστορία του παγκοσμίου κυπέλλου, με την αύξηση στην τηλεθέαση να υπολογίζεται σε 31% σε σύγκριση με το παγκόσμιο κύπελλο του 2006.
Πού θα πάνε όμως όλα αυτά τα υπερκέρδη; Σύμφωνα με το οργανόγραμμά της, η ΦΙΦΑ θα μοιράσει το ποσό των 423 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναλογεί στα μπόνους συμμετοχής για τα 32 κράτη-μέλη της που ταξίδεψαν στη Βραζιλία, στις αποζημιώσεις των συλλόγων όπου ανήκουν οι ποδοσφαιριστές, καθώς και στο πρόγραμμα προστασίας συλλόγων (ασφάλιση για τραυματισμούς ποδοσφαιριστών τους). Από αυτά τα χρήματα, τα 51,4 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν στα μπόνους των καλύτερων ομάδων (νικήτρια, φιναλίστ κ.ο.κ.), τα οποία είναι κατά 75% περισσότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά του 2010. Έτσι, η πρωταθλήτρια κόσμου θα λάβει 25,7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι 16 που θα αποκλειστούν στη φάση των ομίλων θα εισπράξουν από 5,8 εκατομμύρια ευρώ έκαστη. Με την πρόκριση της η Ελλάδα στους «16» θα βάλει στο ταμείο της (η ΕΠΟ) περισσότερα από 7 εκατομμύρια ευρώ.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/