Connect with us

EDITORIAL

Ως πότε οι Ενώσεις Δημοσιογράφων θα επιτρέπουν τη λογοκλοπή και χυδαίες στρεβλώσεις

Published

on

Ως ενεργό μέλος των εγχώριων ΕΣΗΕΜΘ και ΠΣΑΤ, αλλά και των διεθνών IJF και AIPS γνωρίζω πολύ καλά τα περί πνευματικής ιδιοκτησίας και λογοκλοπής και ποια είναι η αντιμετώπιση που υπάρχει εντός και εκτός Ελλάδας. Δυο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι.

του – Θανάση Νικολάου
[email protected]

Αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, τα «φαντάσματα» του λούμπεν εντελώς αυθαίρετα αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν υλικό που δεν τους ανήκε για να δημιουργήσουν content για μια σειρά από βίντεο στην οποία είχαν χορηγό τον Stoiximan. Δηλαδή εγώ, πλήρωσα ένα σκασμό ευρά για να ταξιδέψω χιλιάδες χιλιόμετρα στην άλλη άκρη του κόσμου, να γίνω δεκτός σε ένα κράτος που δε δέχεται επισκέπτες, παρά μόνο τους 3500 διαπιστευμένους δημοσιογράφους από όλον τον πλανήτη (20 όλοι και όλοι από την Ελλάδα με όλη την ομάδα της ΕΡΤ), να εξασφαλίσω πρόσβαση που ελάχιστοι δικαιούνταν και να πάρω αποκλειστικές δηλώσεις από τον Τεντόγλου για να έρθει κάποιος, που ο καναπές του σπιτιού του έχει αποκτήσει το σχήμα της οπισθογωνίας του πισινού του, και να κάνει edit στη δική μου δουλειά για να εισπράξει ευρά από τον Stoiximan. 
Tα «φαντάσματα» του λουμπεναριού εξαφανισμένα (ψεύτικα στοιχεία επικοινωνίας στο εταιρικό τους site) αλλά o Δρ Πίτερ Βένκμαν τους ξετρύπωσε με ένα απλό τηλεφώνημα στο μεσάζοντα του χορηγού. «Διαλέξτε που θα στείλω την αγωγή». Έξι μαγικές λέξεις που ήταν αρκετές για να κατεβάσουν το βίντεο σε χρόνο dt.
Ερχόμαστε στο σήμερα. Κάπου σε ένα μικρό χωριό της Λήμνου, υπάρχει κάποιος που καθημερινά εργάζεται για τα προς το ζειν και βρίσκει χρόνο να κάνει δυο προπονήσεις την εβδομάδα με την ομάδα του χωριού για να φορέσει τη φανέλα της στον κυριακάτικο αγώνα τοπικού πρωταθλήματος. Έχει κάποια παραπανίσια κιλά και ονομάζεται Τσιμπούκης. Δεν έχει πειράξει ποτέ κανέναν στη ζωή του και κανένας από τους φίλους του, τους συγχωριανούς του αλλά και τους αντιπάλους από τις ομάδες των άλλων χωριών, δεν τον στοχοποίησε για να τον γελοιοποιήσει εξαιτίας των επιπλέον κιλών ή του επιθέτου. Το μόνο που θέλει ο Τσιμπούκης είναι να παίζει μπάλα με τους συγχωριανούς του. 
Βρέθηκε όμως κάποιος ελαφρόμυαλος αστός, επισκέπτης στο νησί που άκουσε έναν ντόπιο καφετζή να κάνει ευφάνταστη αναμετάδοση του αγώνα και αποφάσισε έτσι για το χαβαλέ να ενημερώσει κάποιον πρωτευουσιάνο, που ζει από το πλιάτσικο που κάνει στη δημιουργικότητα κάποιων άλλων. Ο Τσιμπούκης από το Κοντοπούλι της Λήμνου εξαιτίας της άθλιας μονταζιέρας του λουμπεναριού, έγινε περίγελος σε όλη την Ελλάδα μέσω των κοινωνικών δικτύων και Νο1 στο κατά τα άλλα γεμάτο κοινωνικές ευαισθησίες και κατά του bullying, Ράδιο Αρβύλα. 
Όλα αυτά από έναν αγώνα όπου ο ταχυδρόμος του χωριού, μετά από 30 χρόνια παρουσίας στην ομάδα αγωνίστηκε για τελευταία φορά, οι συμπαίκτες του έκαναν «πασίγιο» για να παραδώσει τη φανέλα του στη 14χρονη ανηψιά του Στέλιου Ρόκου που έχασε τον πατέρα της (και το θείο της) και είναι τρομερή μπαλαδόρα (η Ελληνίδα Αϊτάνα Μπονμάτι) με προοπτικές τσάμπιονς λιγκ. Αλλά το πιο σημαντικό ήταν ο Τσιμπούκης…
Ο ίδιος ελαφρόμυαλος ενημέρωσε την άεργη κοπρομηχανή πως μπορεί να χλευάσει με ακόμα πιο χυδαίο τρόπο και ένα επεισόδιο της σειράς ντοκιμαντέρ Βίλατζ Γιουνάιτεντ. Πιο συγκεκριμένα, τον προπονητή της ομάδας του Άρη Πηγών, Στέλιο Ιγνατιάδη. Έναν άνθρωπο που ζει και αναπνέει για το ποδόσφαιρο και να καταφέρει να βγάλει την ομάδα ενός χωριού 300 ψυχών από το τοπικό πρωτάθλημα στην τρίτη εθνική κατηγορία. Παθιασμένος όσο δεν πάει, δεν προσποιήθηκε στο παραμικρό για να χωρέσει στους πολιτικά ορθούς κανόνες. Στο ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ3, έπαιξε uncensored στις 23:00 το βράδυ με ειδική σήμανση και προειδοποίηση προς τους τηλεθεατές. 
Δίχως να υπάρχει άδεια παραχώρησης χρήσης έστω και ενός δευτερολέπτου, η άεργη κοπρομηχανή χρησιμοποιώντας δημιουργίες άλλων (κανονικών εργαζόμενων και δημιουργικών ανθρώπων) έφτιαξε ένα έκτρωμα για να κερδίσει αρκετά ευρά, από τα χάχανα δίποδων που βρίσκονται στη βάση της εξέλιξης του Δαρβίνου. Ένα έκτρωμα με συνοδευτικό τίτλο εκτός πραγματικότητας, ειδικά φτιαγμένο για clickbait προς αύξηση των ευρώ στο λογαριασμό του λουμπεναριού.
Σημεία των καιρών δυστυχώς και να μην παραξενεύεται κανείς που έχουμε φτάσει σε σημείο 15χρονοι να θεωρούν αστείο να κακοποιούν συνομήλικό τους για να το ανεβάσουν στα social media και να πάρουν likes από πιθηκοειδή που έχουν ανακαλύψει τη χρήση του αντίχειρα.
Μέχρι να αποφασίσει η ΕΣΗΕΑ, η ΠΟΕΣΥ και ο ΠΣΑΤ να βάλουν τέλους στο βιασμό της δουλειάς μας, εγώ θα προσπαθώ να βρω το δίκιο μου, θα προστατεύω τους ανθρώπους που με υποδέχονται εγκάρδια στο σπιτικό τους για το ντοκιμαντέρ Βίλατζ Γιουνάιτεντ και θα πληρώνω για το άρθρο που διαβάζετε σήμερα να είναι μόνιμα χορηγούμενο στα social media.

ΥΓ1. Όποιος άλλος επιθυμεί να κινηθεί νομικά εναντίον του λουμπεναριού, μπορώ να διαθέσω όλα τα στοιχεία τους. Διαθέτω και τον δικηγόρο μου, καλύπτω την αμοιβή του και πληρώνω τα παράβολα της αγωγής.

ΥΓ2. Ετυμολογία σάτιρας: Έμμετρο ή πεζό λογοτεχνικό είδος, στο οποίο με σκωπτικό τρόπο ασκείται κριτική σε πρόσωπα ή κοινωνικές καταστάσεις με σκοπό τη διόρθωσή τους, προέρχεται από το λατινικό «satira» ή «satura», που σημαίνει «κορεσμός», «ποικιλία». – Που αποσκοπεί η σάτιρα του Τσιμπούκη; Να διορθώσει το επίθετο του; Να αδυνατίσει; Να μην παίζει ποδόσφαιρο; Η σάτιρα στον Ιγνατιάδη; Να μην έχει τόσο πάθος; Να μη ζει τον αγώνα; Να παραιτηθεί από προπονητής;

Σημείωση: Η φωτογραφία είναι από άρθρο του συναδέλφου Λευτέρη Θ. Χαραλαμπόπουλου στο in.gr.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/