Connect with us

PARIS 2024

ΠΑΡΙΣΙ 2024: Οι «πονοκέφαλοι» των διοργανωτών 500 μέρες πριν την έναρξη των Αγώνων

Published

on

Σε 500 μέρες θα ξεκινήσουν οι 33οι θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες και ενώ αθλητές και αθλήτριες έχουν ξεκινήσει να διεκδικούν την συμμετοχή τους στην διοργάνωση, και κάποιοι από αυτούς τα έχουν καταφέρει, υπάρχουν κάποια ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί ακόμα για τους Αγώνες, αλλά και κάποια προβλήματα που είναι αναγκαίο να λυθούν γρήγορα.

Με ή χωρίς Ρωσία – Λευκορωσία;

Η πρόταση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής που ζητά να βρεθεί μια λύση ώστε να συμμετάσχουν Ρώσοι και Λευκορώσοι αθλητές και αθλήτριες ως ουδέτεροι στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, μπορεί να υλοποιείται σιγά σιγά, καθώς η διεθνής ομοσπονδία ξιφασκίας ανακοίνωσε ότι θα επιτρέψει ξανά τους στους Ρώσους να λάβουν μέρος στους αγώνες της. Βέβαια η απόφαση αυτή δεν έγινε ιδιαίτερα αρεστή, διότι υπήρχαν παράπονα και διαμαρτυρίες από Ουκρανούς ξιφομάχους.
Βέβαια η Ουκρανία δεν συμφωνεί με την συμμετοχή των δύο αυτών χωρών στους Αγώνες, τονίζοντας ότι οι αθλητές της δεν πρέπει να αγωνιστούν κόντρα στους αντιπάλους τους που βομβαρδίζουν από αέρος και με ρωσικά τανκς το κράτος τους. Οι απειλές για μποϊκοτάζ δεν έχουν αποχωρήσει. Οπότε υπάρχει αναμονή ακόμα στον αν οι Ρώσοι και Λευκορώσοι θα πάρουν ή όχι το πράσινο φως για την συμμετοχή τους.

Η ασφάλεια στην τελετή έναρξης

Τα σχέδια να μεταφερθεί η τελετή έναρξης από το παραδοσιακό σκηνικό ενός σταδίου και να ανέβει στον ποταμό Σηκουάνα, πλαισιωμένο από τον Πύργο του Άιφελ και άλλα μνημεία, είναι στην πραγματικότητα ένας πονοκέφαλος για τους διοργανωτές και έχει προκαλέσει ανησυχίες από τις υπηρεσίες ασφαλείας. Το αρχικό σχέδιο επιτρέπει έως και 600.000 θεατές στις όχθες του Σηκουάνα, αλλά πολιτικές πηγές λένε ότι ο αριθμός θα μπορούσε να αναθεωρηθεί και να μειωθεί. Οι ιδιωτικές εταιρείες ασφαλείας αγωνίζονται να προσλάβουν αρκετό προσωπικό και αναρωτιούνται αν θα κληθεί και ο στρατός, όπως έγινε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Θα είναι έτοιμο το σύστημα μεταφορών του Παρισιού, το οποίο μαστίζεται από ελλείψεις προσωπικού και σποραδικές απεργίες τους τελευταίους μήνες, ώστε να μετακινήσει εκατομμύρια ανθρώπους στην πόλη για τους Ολυμπιακούς Αγώνες; Τώρα υπό την ηγεσία του πρώην πρωθυπουργού Ζαν Καστέ, ο πάροχος δικτύου RATP βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση. Σοβαρά ερωτήματα υπάρχουν για το αν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της βασικής γραμμής του μετρό στο Ολυμπιακό Χωριό και ανησυχία προκαλεί και ο μικρός αριθμός των οδηγών λεωφορείων. Τα αεροδρόμια του Παρισιού, που εξακολουθούν να προσπαθούν να επιστρέψουν σε πλήρη δυναμικότητα μετά την πανδημία του Covid-19, βρίσκονται σε αγώνα με τον χρόνο για να είναι έτοιμα για μια μαζική εισροή αθλητών και θεατών από το εξωτερικό.

Δυσαρέσκεια για τις τιμές των εισιτηρίων

Η πρώτη φάση πώλησης εισιτηρίων πυροδότησε κριτική από ανθρώπους που θεώρησαν ότι ήταν πολύ ακριβά και δυσανασχετούσαν που αναγκάστηκαν να αγοράσουν εισιτήρια για όχι τόσο δημοφιλή αθλήματα, ενώ στην πραγματικότητα θα ήθελαν να παρακολουθήσουν στίβο και γυμναστική. Οι διοργανωτές λένε ότι οι τιμές είναι ανάλογες με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Ο επικεφαλής διοργανωτής, Τόνι Εστανγκέ, επιμένει ότι το πρώτο στάδιο ήταν επιτυχημένο ακόμα κι παρά την κριτική και την απογοήτευση ορισμένων ανθρώπων που δεν έμειναν ικανοποιημένοι.

Αύξηση προϋπολογισμού

Ο προϋπολογισμός της οργανωτικής επιτροπής, του οποίου το 96% προέρχεται από ιδιωτική χρηματοδότηση, αυξήθηκε κατά 10% στα 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ πέρυσι. Προσθέστε σε αυτά άλλα 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ για τη Solideo, τον φορέα που έχει αναλάβει την κατασκευή εγκαταστάσεων, και ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 8,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι τοπικοί πολιτικοί στην περιοχή του Σεν Ντενί παρακολουθούν τις δαπάνες πιο στενά από οποιονδήποτε. «Όταν σβήσει η Ολυμπιακή φλόγα, οι κάτοικοι εδώ δεν θα ζητούν από τη δήμαρχο του Παρισιού Αν Χινταλγκό, τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ή τον Τόνι Εστανκέτ να λογοδοτήσουν», δήλωσε ο επικεφαλής της περιοχής, Στεφάν Τρουσέλ.

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/