Connect with us

STORY

Μεγάλη Μάρκ-α

Published

on

Όταν ο ζωντανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Βαλεντίνο Ρόσι, πιστεύει ότι μία μέρα θα γίνεις ο καλύτερος αναβάτης όλων των εποχών, τότε μάλλον βρίσκεσαι σε καλό δρόμο! Με την προχθεσινή κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας Moto GP σε ηλικία-ρεκόρ μόλις 20 ετών και 266 ημερών, ο Ισπανός Μαρκ Μάρκεθ αρχίζει ήδη να επιβεβαιώνει τον θόρυβο γύρω από το όνομά του.

Του Νίκου Κούδα
[email protected]

Με την τρίτη θέση που κατέκτησε στο Γκραν Πρι της Βαλένθια, ο πιτσιρικάς από την Καταλονία έγραψε το όνομά του στα βιβλία της ιστορίας, ως ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής της κορυφαίας κατηγορίας των GP (800 κυβικών εκατοστών), μετά από μία μαγική χρονιά για τον ίδιο. Ο 20χρονος αναβάτης της Repsol Honda πανηγύρισε έτσι τον πρώτο τίτλο στην καριέρα του, στην «παρθενική» του μάλιστα συμμετοχή στην κορυφαία διοργάνωση, έχοντας ανέβει στο βάθρο στα 16 από τα 18 συνολικά σιρκουί της σεζόν!

Συγκεκριμένα, ο Μάρκεθ είδε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού 6 φορές, άλλες τόσες την αντίκρισε ως δεύτερος, ενώ ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου 4 φορές. Παράλληλα, ο νεαρός αναβάτης κέρδισε την πολ ποζίσιον σε 9 αγώνες. Πρόκειται για τον τρίτο συνολικά τίτλο στην καριέρα του Καταλανού, μετά από εκείνους των 2010 και 2012 στην κατηγορία των 125 κ. εκ. (Moto 3) και των 250 κ. εκ. (Moto 2) αντίστοιχα.
Κι όλα αυτά, οδηγώντας με ένα εντελώς αντισυμβατικό στιλ, με τον αγκώνα του να ακουμπάει και να σύρεται στο καυτό τάρμακ όταν παίρνει τις στροφές. Αν και αυτός ο τρόπος οδήγησης δεν είναι κάτι πρωτοφανές, ο Μάρκεθ το έχει τραβήξει κυριολεκτικά στα άκρα, σύροντας τον αγκώνα του στην πίστα για πολλή περισσότερη ώρα από το συνηθισμένο και γέρνοντας παράλληλα τη μηχανή του σε σημείο… υπερβολής. Γι’ αυτό τον λόγο, η ομάδα του κατασκεύασε ειδική στολή για τον μικρό, με έξτρα ενίσχυση αλουμινίου στο σημείο αυτό!
marc-marquez

Πέρα όμως από το αγωνιστικό κομμάτι, εκείνο που έχει κλέψει τις καρδιές των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι το λαμπερό χαμόγελο που είναι διαρκώς ζωγραφισμένο στο παιδικό του πρόσωπο. «Το χαμόγελο του Μάρκεθ δεν είναι δημοφιλές μόνο στην Ισπανία, αλλά παγκοσμίως, και αυτοί που τον γνωρίζουν καλά ξέρουν ότι είναι αληθινό», εξηγεί ο δημοσιογράφος του Moto GP Γκάβιν Έμετ.
Και πώς θα μπορούσε να μην είναι αληθινό, αφού ο νεαρός Καταλανός έχει ως επάγγελμα αυτό που αγαπούσε και ήθελε να κάνει στη ζωή του από τα 4 του χρόνια. Γεννημένος στις 17 Φεβρουαρίου 1993 σε μία εργατική οικογένεια στο μικρό χωριό Σέβερα, μία ώρα έξω από τη Βαρκελώνη, ο Μαρκ έλαβε σ’ εκείνη την τρυφερή ηλικία το πρώτο του μοτοποδήλατο ως δώρο. Ο κύβος είχε ριφθεί! Το πάθος του πιτσιρικά ξύπνησε αμέσως, και τρία χρόνια αργότερα λάμβανε μέρος στην πρώτη του ανταγωνιστική κούρσα. Δυστυχώς, η φτωχή οικογένειά του δεν μπορούσε να στηρίξει παραπάνω τις φιλοδοξίες του μικρού Μαρκ. Όμως το αυθεντικό ταλέντο του δεν πέρασε απαρατήρητο. Ο πρώην πρωταθλητής στα 125 κ. εκ., Εμίλιο Αλθαμόρα, που εργαζόταν στη σχολή ανάδειξης νέων οδηγών ‘’Monlau Competicion’’, πρόσεξε τον θαυματουργό νεαρό και έγινε ο μάνατζερ και ο μέντοράς του. Σύντομα, ο Μαρκ πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε ηλικία μόλις 15 ετών στη μικρή κατηγορία και δύο χρόνια αργότερα (2010) ήταν ήδη πρωταθλητής! Το 2011, ο Μάρκεθ μεταπήδησε στην κατηγορία Moto 2, κερδίζοντας 7 κούρσες και τερματίζοντας τελικά δεύτερος, λόγω ενός σοβαρού ατυχήματος που είχε στην προπόνηση πριν την κούρσα της Μαλαισίας. Το χτύπημα επηρέασε τον οπτικό μυ που ελέγχει την κίνηση της κόρης του ματιού, σε σημείο που εκφράστηκαν φόβοι μέχρι και για πρόωρη απόσυρσή του από την ενεργό δράση. Ο ίδιος όμως δεν ήταν διατεθειμένος να εγκαταλείψει έτσι απλά το όνειρό του. Τον Ιανουάριο του 2012 εγχειρίστηκε με επιτυχία και στο τέλος της χρονιάς πανηγύρισε έναν ακόμη τίτλο, αποχαιρετώντας τη μικρότερη κατηγορία για χάρη της Repsol Honda με στιλ. Τα υπόλοιπα, όπως λένε, είναι ιστορία.
Και η συγκεκριμένη, μόλις ξεκίνησε να γράφεται…

Μάρκεθ, ο ρέκορντμαν
• Έχει σε μία σεζόν κερδίσει τις περισσότερες πολ ποζίσιον (9), τις περισσότερες κούρσες (6), συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους (334) και πετύχει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους από κάθε άλλο πρωτοεμφανιζόμενο αναβάτη στην ιστορία του αγωνίσματος.
• Ένας από τους μόλις 4 αναβάτες που έχουν κερδίσει παγκόσμιους τίτλους σε 3 διαφορετικές κατηγορίες (μαζί με τους Μάικ Χέιλγουντ, Φιλ Ριντ και Βαλεντίνο Ρόσι).
• 21 Απριλίου: Κερδίζει το γκραν πρι της Αμερικής στο Όστιν του Τέξας και γίνεται ο νεότερος αναβάτης (20 ετών και 63 ημερών) που κερδίζει κούρσα του Moto GP.
• Γίνεται ο νεότερος αναβάτης στην ιστορία του Moto GP που κερδίζει δύο συνεχόμενες κούρσες, στη Γερμανία (14 Ιουλίου) και στην πίστα Λαγκούνα Σέκα της Καλιφόρνια (21 Ιουλίου).
• 25 Αυγούστου: Κερδίζει το Moto GP της Τσεχίας και γίνεται ο πρώτος ρούκι στην ιστορία του αθλήματος που κατακτά 5 νίκες στην παρθενική του σεζόν.
• 10 Νοεμβρίου: Εξασφαλίζει την τρίτη θέση στο Moto GP της Βαλένθια και κατακτά το παγκόσμιο πρωτάθλημα σε ηλικία 20 ετών και 266 ημερών – ο πρώτος ρούκι που το πετυχαίνει μετά από 35 χρόνια (μετά τον Αμερικανό Κένι Ρόμπερτς, το 1978).

[youtube id=”KdCTVZ-y2RQ” width=”620″ height=”360″]

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/