Connect with us

EDITORIAL

Influencer του instagram ή του Ολυμπιακού ιδεώδους;

Published

on

Το χθεσινό ρεπορτάζ για τη δυσαρέσκεια που υπάρχει από αθλητές για τις επιλογές που έχουν γίνει στο πρόγραμμα «Υιοθετήστε έναν αθλητή στο δρόμο για το Τόκιο» έχει σήμερα και συνέχεια.

του Θανάση Νικολάου
[email protected] – follow me @ThanNikolaou

Δυστυχώς, προέκυψαν και άλλες περιπτώσεις γιατί τελικά δεν είναι μόνο δύο αυτοί που αισθάνονται αδικημένοι.
Η επίσημη θέση της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής επί του θέματος όπως εκφράστηκε στο Sportsfeed είναι η εξής: «Το Πρόγραμμα Υιοθετήστε λειτουργεί σαν μία γενική πλατφόρμα παρουσίασης αθλητών και όχι αποκλειστικά για τους Ολυμπιακούς. Αλλωστε είναι δύσκολο να πάνε και οι 150 που έχουν ήδη ενταχθεί. Στόχος της συμμετοχής των αθλητών είναι να βρουν κάποιους χορηγούς προκειμένου να βοηθηθούν, ανεξαρτήτως της συμμετοχής στο Τόκιο».
Συμφωνούμε απόλυτα και 100% με το σκεπτικό γιατί είναι αλήθεια πως αν δεν ήταν ο Σπύρος Καπράλος να εμπνευστεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα κάποιοι που αγωνίστηκαν στο Ρίο ενδεχομένως να μην τα είχαν καταφέρει να είναι παρόντες. Υπάρχει όμως ένα «αλλά».
Το «αλλά» έχει να κάνει με τη βάφτιση της χορηγίας που προκύπτει από την ΕΟΕ ως «Ολυμπιακής». Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και λίγο πολύ γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Ιδίως στην οικογένεια του αθλητισμού, δεν μπορούμε εύκολα να κοροϊδέψουμε ο ένας τον άλλον, πόσο μάλλον στο θέμα των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου η αθλητική αριστεία είναι το ζητούμενο και το… επιβραβεύσιμο. Δυστυχώς οι επικοινωνιολόγοι στην Ελλάδα σκέφτονται διαφορετικά, ίσως γιατί περισσότερο τους ενδιαφέρει η λεζάντα και λιγότερο η δουλειά που γίνεται εκεί όπου δεν υπάρχουν φώτα (και τις περισσότερες φορές και θέρμανση).

Καλλίπυγος αθλήτρια (ανεξαρτήτως αθλήματος) μετρίων επιδόσεων κυκλοφορεί με τσάντα 1.500 ευρώ και φωτογραφίζεται με το κινητό της αξίας 1.000 ευρώ, έχοντας giveaway για τους χιλιάδες followers της στο instagram. Πολύ πιθανό να τη δούμε σε κάποιο από τα ριάλιτι που ευδοκιμούν τώρα τελευταία στην τηλεόραση, σίγουρα όχι στους Ολυμπιακούς. Αυτή έχει 5-6 χορηγούς. Γιατί έτσι…

Από την άλλη υπάρχει αθλήτρια που σχεδόν όλην την ημέρα την περνά στο οικογενειακό μεζεδοπωλείο κάνοντας το δικό της giveaway, σερβίροντας τσίπουρα και μεζέδες στους πελάτες. Κάποια στιγμή πιο αργά, περίπου στα μεσάνυχτα θα βγει για προπόνηση, γιατί τότε έχει χρόνο. Κάπως έτσι κατάφερε να πάρει την πρόκριση για τους Ολυμπιακούς του 2016 και με τον ίδιο τρόπο θα την πάρει και το 2020 για το Τόκιο δίχως τη βοήθεια χορηγού.

Η ερώτηση είναι πολύ απλή. Ποια από τις δύο είναι το πρότυπο που θέλουμε για τη νεολαία; Ποια από τις δύο πρέπει να επιβραβευτεί και να στηριχθεί; Αν κληθεί να απαντήσει επικοινωνιολόγος… το Ολυμπιακό ιδεώδες πήγε περίπατο.

Τα θεμέλια για το συγκεκριμένο κατασκεύασμα τα έχουμε βάλει εμείς οι δημοσιογράφοι . Εμείς ήμασταν που γράφαμε 20 φορές για τις Κουρνίκοβες (λολίτα του τένις στα 90s που κατέληξε σύζυγος του Ενρίκε Ιγκλέσιας) και 2-3 για τις Κλάιστερς. Μέχρι και θέματα τις συντρόφους των ποδοσφαιριστών της Ιταλίας και της Ισπανίας κάναμε κάποτε που «τύχαινε» να είναι όλες τους μοντέλα ή παρουσιάστριες της τηλεόρασης.

Ίσως έχει έρθει επιτέλους η στιγμή οι χορηγοί να αποφασίσουν να στηρίζουν την προσπάθεια των αθλητών και όχι να ψάχνουν για πωλητές των προϊόντων τους για να χρειάζεται να πληρώνουν επιπλέον τα ΜΜΕ για να προβάλλουν τη χορηγία τους καθώς οι instagramers δεν έχουν θέση σε αυτά. Οι αθλητές όμως που πηγαίνουν στους Ολυμπιακούς, έχουν θέση στη ΜΜΕ και μάλιστα free για τους χορηγούς…

ΥΓ. Θυμίζω ότι πέρσι τέτοια εποχή περίπου, η Μαρία Σάκκαρη είχε απαρνηθεί το Ολυμπιακό… βοήθημα γιατί δεν το έχει ανάγκη και ζήτησε να δοθεί σε κάποια συναθλήτρια της που πραγματικά το χρειάζεται…

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/