Connect with us

EDITORIAL

Χρυσό… μάρκετινγκ

Published

on

Ο καθένας έχει τα επιχειρήματά του ως προς το ποιος έπρεπε κανονικά να πάρει τη Χρυσή Μπάλα. Κι όλοι έχουν δίκιο. Ο Ρονάλντο, ας πούμε, καλώς την πήρε κι ας μη σήκωσε ούτε μια κούπα πέρυσι, διότι έβαλε μόνος του όσα γκολ έβαλαν οι άλλοι δύο διεκδικητές μαζί. Ο Μέσι ήταν ο Μέσι που ξέραμε, ενώ πήρε κι ένα πρωτάθλημα Ισπανίας με την Μπαρτσελόνα, οπότε την εδικαιούτο κι αυτός. Όσο για τον Ριμπερί, αυτός κι αν έπρεπε να την πάρει. Όχι ένα ούτε δύο, αλλά πέντε τρόπαια κατέκτησε με την Μπάγερν πέρυσι! Δεν άφησε τίποτα που να μην κερδίσει.

του Δημήτρη Χρυσάνθη
[email protected]
follow me @dchryss

Το γιατί πάντως ο Ρονάλντο πήρε φέτος τη Χρυσή Μπάλα μπορεί να το καταλάβει κανείς αν ρίξει μια ματιά στη λίστα με αυτούς που την πήραν τα προηγούμενα χρόνια. Από το 2008 και μετά μόνον αυτός κι ο Μέσι την κερδίζουν. Το 2008 ήταν ο Πορτογάλος, από το 2009 μέχρι και πέρυσι νικητής ήταν συνεχώς ο Αργεντίνος, φέτος ήταν η σειρά ξανά του Πορτογάλου. Από τότε, δηλαδή, που οι δυο τους εδραίωσαν την παρουσία τους στην ελίτ του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, κανείς άλλος δεν μπόρεσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία τους. Και όσο παίζουν σε υψηλό επίπεδο, κανείς δεν θα την αμφισβητήσει. Διότι δεν είναι απλά δύο εξαιρετικοί ποδοσφαιριστές. Είναι οι πολιορκητικοί κριοί που χρησιμοποιεί η βιομηχανία αθλητικού θεάματος για να αλώσει τις παγκόσμιες αγορές. Και ως τέτοιοι πρέπει να είναι παντού πρώτοι. Ακόμα και εκτός γηπέδου.
Ο Ρονάλντο και ο Μέσι είναι με διαφορά οι πιο αναγνωρίσιμοι ποδοσφαιριστές, αν όχι αθλητές, σε όλο τον πλανήτη. Οι εταιρείες που έχουν υπογράψει μαζί τους συμβόλαια αποκλειστικής χορηγίας, τους αμείβουν πλουσιοπάροχα, κερδίζουν ωστόσο πολλαπλάσια χρήματα από τις πωλήσεις των προϊόντων τους, οι οποίες εκτοξεύονται στα ύψη όταν προωθούνται μέσω της εικόνας των δύο παικτών.
Δημοσίευμα του Forbes το περασμένο καλοκαίρι ανέφερε πως ο Κριστιάνο Ρονάλντο είναι ο πιο δημοφιλής αθλητής παγκοσμίως στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης facebook: έχει 60 εκατομμύρια διαδικτυακούς φίλους! Η χαρά και ευλογία των διαφημιστών. Εξήντα εκατομμύρια άνθρωποι έτοιμοι να αγοράσουν ό,τι φορέσει, κρατήσει, διαφημίσει ο Πορτογάλος. Έξι φορές ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας δηλαδή…
Σε άλλο δημοσίευμά του τον περασμένο Μάιο το Forbes ανέφερε πως η Adidas λανσάρει στις ΗΠΑ ολόκληρη σειρά ειδών ένδυσης και υπόδησης με την υπογραφή του Μέσι. Είναι μόλις η δεύτερη φορά που κάνει κάτι τέτοιο (η πρώτη ήταν με τον Μπέκαμ) και στοχεύει σε μια αύξηση 30% των πωλήσεών της στην αμερικάνικη αγορά μέσα στο 2014. Χρονιά που θα γίνει το Μουντιάλ και θα κορυφωθεί η καμπάνια της εταιρείας, η οποία εκτιμά ότι χάρη στην παρουσία του Αργεντίνου το Μουντιάλ θα έχει στη Βόρεια Αμερική διπλάσια τηλεθέαση απ’ όσο έχουν οι τελικοί των πλέι οφ του ΝΒΑ! Και όλοι ξέρουν πόσο δημοφιλές είναι το μπάσκετ στις ΗΠΑ σε σχέση με το ποδόσφαιρο.
Το ποδόσφαιρο το οποίο είναι ξεκάθαρο πια πως δεν είναι το άθλημα των φτωχών, αλλά μια καλοστημένη και ιδιαίτερα επικερδής επιχείρηση. Μια βιομηχανία ανάλογη με αυτή του κινηματογράφου. Οπότε χρειάζεται κι αυτή τα Όσκαρ της ως ένα ακόμα μέσο της διαφημιστικής προώθησής της.
Η Χρυσή Μπάλα δεν είναι τίποτα άλλο παρά τα Όσκαρ του ποδοσφαίρου. Τόσο ως προς την χολιγουντιανών προδιαγραφών τελετή όσο και ως προς τους πρωταγωνιστές. Νικητές δεν είναι απαραιτήτως οι καλύτεροι ή αυτοί που έχουν να παρουσιάσουν τα σπουδαιότερα επιτεύγματα, αλλά αυτοί που, επί το λαϊκότερο, «τα φέρνουν». Κι επειδή ο Ρονάλντο και ο Μέσι «τα φέρνουν χοντρά», δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει κανείς άλλος τη Χρυσή Μπάλα από τα χέρια τους τα επόμενα χρόνια. Απλά πράγματα…

Οι απόψεις - editorial που δημοσιεύονται στο Sportsfeed απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του Sportsfeed το οποίο τηρεί πιστά τις αρχές της ελευθεροτυπίας: Η δημοσίευση είναι η ψυχή της δικαιοσύνης. Copyright © 2022 Sportsfeed.gr

*/